سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد آبان + خواص آنها

اصلی ترین سنگ ماه تولد آبان سنگ توپاز است. همچنین سنگ های دیگری همچون سنگ آمیتیست، سنگ یاقوت سرخ، سنگ بریل، سنگ مرجان، سنگ ابسیدین و سنگ آکوامارین نیز مربوط به ماه آبان میباشد.

سیاره ماه آبان مریخ و اورانوس است که لیست سنگ های بالا بیشترین ارتباط را با افراد آن ماه برقرار میکنند. همچنین عنصر ماه آبان آب می باشد که به وسیله سنگ های این ماه عنصر اصلی خود را هم می توانند تقویت و گسترش دهند . در این مقاله برای شما عزیزان به توضیحاتی درباره خواص سنگ ها و فواید آنها با این ماه تولد پرداخته ایم.

سنگ های ماه تولد آبان-لبخند درون
توپاز سنگ اصلی ماه تولد آبان

توپاز دارای رنگ هایی همچون آبی، طلایی، صورتی، قهوه ای و بی رنگ می باشد. توپاز آبی و صورتی نسبت به بقیه رنگ های آن کمیاب تر بوده و اکثر توپاز های صورتی همان رنگ طلایی آن هست که با حرارت تغییر رنگ داده شده است.

تابیدن اشعه ایکس نیز باعث می شود تا نوع بی رنگ آن به رنگ آبی تغییر رنگ پیدا کند. توپاز دارای مقامت بالایی بوده و بسه سختی تراشیده می شود. به مهارت بالایی نیازمند است برای تراش و جلا دادن این سنگ.

درجه سختی توپاز 8 از 10 میباشد اما با ضربه ممکن است به چند تیکه تقسیم شود برای همین باید از ضربه شدید خوردن محافظت شود. همچنین از قرار دادن آن در مجاور بخاری و برخورد با مواد پاک کننده و اسید سولفوریک باید جلوگیری کرد. از منابع توپاز ژاپن، ایران، روسیه، آلمان، استرالیا، امریکا، برزیل، پاکستان و مکزیک می باشد.

خواص و فواید توپاز طلایی برای متولدین آبان

خواص و فواید توپاز طلایی برای متولدین آبان

توپاز طلایی با چاکرای سوم (خورشیدی) در ارتباط است  باعث پاکسازی و تنظیم این چاکرا می شود. مصریان باستان این سنگ را در ارتباط با خدای خورشید می دانسته اند. برای ارتباط با عالم ارواح نیز بومیان افریقا در مراسمات خود از آن استفاده می کرده اند. به همراه داشتن این سنگ موجب افزایش انرژی حیاتی و تنظیم سازمان بدن می شود.

کسانی که دچار بیماری های کبدی و پوستی می باشند قرار دادن توپاز طلایی بروی چاکرای سوم مفید است. همچنین موجب تنظیم و تقویت غدد فوق کلیه می شود و درد های ناحیه پشت و ستون فقرات را کاهش می دهد. با تنظیم کردن متابولیسم بدن برای افرادی که خیلی چاق یا خیلی لاغر هستند مناسب است.

همراه داشتن آن موجب خلاقیت، شادابی روح، خود باوری و بهبود خلق و خو می شود. همینطور افرادی که دچار افسردگی و بی خوابی هستن به همراه داشتن این سنگ برایشان مفید است.

خواص و فواید توپاز آبی برای آبان ماهی ها

توپاز سنگ ماه تولد آبان که باعث تنظیم  پاکسازی چاکرای پنجم (گلو) می شود. مناسب برای هنرمندان، ایجاد آرامش و الهام بخش می باشد. قرار دادن آن بر رویه چاکرای پنجم موجب تقویت صدا، برطرف شدن گرفتگی و بهبود التهابات گلو می شود. همچنین قرار دادن آن بروی چاکرای هفتم (تاج) باعث تقویت غده هیپوفیز، اعصاب و موجب بهبود سردرد های عصبی و استرسی می شود.

مناسب ترین سنگ برای مردان متولد آبان

خصوصیات مردان آبان

از بهترین سنگ ها برای مردان متولد این ماه توپاز می باشد. به همراه داشتن این سنگ برای آنها خوش شانسی و خوش اقبالی به ارمغان می آورد. توپاز باعث ارتباطی بیشتر و عمیق تر فرد با سیاره حاکم این ماه می شود.

دارای جنبه ای روحانی و الهام بخش می باشد. سنگ های دیگری نیز برای مردان آبان ماهی مانند اوپال، بریل، گارنت، آکوامارین و آمیتیست مناسب است که از آنها می توانند استفاده کنند.

مناسب ترین سنگ برای زنان متولد آبان

خصوصیات زنان آبان

توپاز طلایی یکی از بهترین سنگ ها برای زنان متولد آبان می باشد.  می گویند که به همراه داشتن توپاز باعث از بین رفتن انرژی منفی و ترس ها از فرد می شود.

به همراه داشتن توپاز موجب خوش شانسی برای زنان این ماه می شود و آنها را در مسیر زندگی کمک میکند. همچنین سنگ های دیگری مانند آمیتیست،اوپال، آکوامارین، گارنت و بریل برای زنان این ماه مفید و تاثیر گذار هستند.

دیگر سنگهای مرتبط با ماه تولد آبان

از دیگر سنگ های مناسب این ماه که در ادامه این مقاله به همراه خواص آنها برای شما معرفی خواهد شد.

آمیتیست سنگ خوش شانسی متولدین آبان

آمیتیست سنگ خوش شانسی متولدین آبان

به صورت شش وجهی یافت می شود و درجه سختی این سنگ 7 از 10 می باشد. ناخالصی های منگنز، تیتان و آهن دلیل رنگ بنفش این سنگ میباشد. آمیتیست دارای رنگ ارغوانی تا بنفش بوده و ترکیب شیمیایی آن سیلیکات است. دارای سیستم کریستالی هگزاگونال بوده و هم حالت شفاف و هم مات آن موجود است.

خواص آمیتیست

خواص امیتیست

آمیتیست موجب تنظیم و پاکسازی چاکرا های شیشم ( چشم سوم ) و هفتم ( تاج ) می شود و باعث تعادل در این چاکراها می شود. متعادل بودن چاکرای شیشم (چشم سوم) و هفتم (تاج) باعث افزایش آگاهی و درک مسائل فراوانی در فرد می شود. سنگی مناسب برای بهبود مراقبه و مدیتیشن می باشد. برای کنار گذاشتن عادت های نا پسند مانند اعتیاد سنگ آمیتیست نیز مفید است. موثر در بهتر شدن سر درد های میگرنی و عصبی می باشد.

برای بهتر شدن خواب و کابوس ندیدن تیکه ای از آمیتیست را زیر بالشت خود قرار دهید. برای حفظ فرد از انرژی های منفی سنگی مفید است. این سنگ با پخش کردن آرامش و انرژی مثبت در روح و ذهن باعث دوری از اضطراب می شود. سربازان رومی به عنوان محافظ و حامی از آن برای دنیای پس از مرگ استفاده میکرده اند. به دلیل رنگ جذاب این سنگ نماد اشراف زادگی و اگر منابع آن کم می بود سنگی بسیار قیمتی می شد. همینطور سنگ ماه تولد بهمن آمیتیست است.

گارنت سنگی خاص

گارنت سنگی خاص

سنگ گارنت دارای رنگ های متفاوتی از جمله قرمز، سبز، زرد، قهوه ای و … می باشد. دلیل تفاوت رنگ این سنگ ترکیبات شیمیایی آن است. اکثرن گارنت دارای رنگ قرمز می باشد و هم نوع شفاف و هم نیمه شفاف آن وجود دارد. میزان سختی این سنگ بین 6.5  تا 7 از 10 می باشد.

هم رنگ بودن گارنت قرمز با یاقوت سرخ باعث می شود تا این دو سنگ باهم اشتباه گرفته شوند. راهی که می توان گارنت را از یاقوت تشخیص داد مالیدن آن به مو و بار دار شدن این سنگ می باشد.

خواص و تاثیرات سنگ گارنت

خواص و فواید سنگ گارنت

گارنت سنگی دیگر از سنگ های ماه تولد آبان است که نوع قرمز آن مناسب برای تنظیم و پاکسازی چاکرای ریشه و قلب است. برای کسانی که دارای بیماری صرع می باشند همراه داشتن این سنگ مفید است. این سنگ نماد عشق، موفقیت، عزت نفس، دوستی و استقامت می باشد.  برای بهبود خواب و رفع کابوس گذاشتن آن زیر سر مفید است. رنگ قرمز آن برای بهبود کم خونی موثر است.

به همراه داشتن آن باعث بالا بردن اراده و اعتماد بنفس می شود. به عنوان حامی و حرز نیز از این  سنگ استفاده میکنند. رنگ سبز آن برای شادابی روح و نشاط مفید می باشد. همینطور سنگ ماه تولد دی گارنت است.

سنگ آکوامارین

سنگ آکوامارین

این سنگ هم رنگ آب دریا و در لغت هم به معنی آب دریا می باشد. اسم این سنگ از ترکیب دو واژه آکوا و مر به معنی آب  و دریا می باشد. مرغوب ترین نوع آن دارای رنگ آبی سیری است.  از معادن مهم این سنگ ابتدا در برزیل و بعد در کشور های روسیه، امریکا، پاکستان و برخی از کشور های افریقایی می باشد.

تاثیرات و فواید آکوامارین

تاثیرات و فواید آکوامارین

موجب تنظیم و پاکسازی چاکرای پنجم (گلو) می شود. موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر آلرژی ها و حساسیت می شود. برای برطرف شدن حساسیت های پوستی می توان این سنگ را یک ساعت درون آب قرار داد و سپس با آب پوست را مالش داد. آکوامارین یکی از سنگ ماه تولد آبان است که قرار دادن آن روبروی چاکرای گلو موجب از بین رفتن انرژی های منفی این چاکرا و بهبود بیماری هایی همچون برونشیت، التهاب حنجره، تقویت تار های صوتی، مشکلات ریویو مجاری تنفسی می شود.

باعث افزایش هوش و قدرت بیان می شود و سطح آگاهی فرد را زیاد میکند. همچنین به عنوان حامی و محافظ هم دریانوردان از این سنگ استفاده میکردند. همینطور سنگ ماه تولد اسفند آکوامارین است.

سنگ ابسیدیان سنگی آتشفشانی

سنگ ابسیدیان سنگی آتشفشانی

شیشه آتشفشانی نام دیگری است که این سنگ را نام گذاری می کنند. از این سنگ برای ساختن نوک پیکان، زیور آلات و شمشیر مورد استفاده قرار می گرفته است. دارای بافت شیشه ای سیاه رنگ می باشد طریقه به وجود آمدن آن سرد شدن سریع ماگما می باشد. به دلیل ترکیب پیچیده ابسیدیان به عنوان ماده معدنی شناخته نمی شود. از منابع این سنگ کانادا، آذربایجان، ایتالیا، ژاپن، ترکیه، امریکا و … می توان نام برد.

خواص و تاثیرات ابسیدیان

خواص و فواید ابسیدیان

سنگی قدرتمند شناخته می شود. محافظ در برار انرژی های منفی می باشد. باعث ایجاد تعادل و انگیزه در فرد می شود. نام دیگری که به این سنگ میگویند سنگ حقیقت است زیرا باعث فاش شدن احساسات مخفی می شود.

تاثیر گذار بروی چاکرای اول (ریشه) و چاکرای دوم (جنسی) می باشد. از این سنگ در زمان قدیم برای ارتباط با دنیای ارواح استفاده می شده است. برای کسانی که قصد ترک اعتیاد دارند برای تسکین درد هایشان سنگی مفید بوده. باعث بهبود افسردگی و افزایش روحیه و شادابی در فرد می شود.

همراه داشتن این سنگ موجب تجربه کردن لحظات خوش در زندگی می شود. برای خواص درمانی نیز از این سنگ استفاده های فراوانی از جمله بهبود گردش خون و هضم غذا می شود. همچنین با قرار دادن این سنگ زیر بالشت باعث دور شدن تنش و استرس در فرد می شود و خوابی آسوده را به ارمغان می آورد.

یاقوت سرخ یا روبی

یاقوت سرخ یا روبی

به یاقوت سرخ سنگی خاص از سنگ های ماه تولد آبان است که در زبان فارسی یاکند می گویند و یاقوت کلمه ای عربی است. سخت ترین سنگ بعد از الماس یاقوت سرخ میباشد. دارای مقاومت بالایی نسبت به دما و مواد شیمیایی دارد. همچنین دارای وزن نسبی سنگین تری نسبت به بقیه جواهرات می باشد.

با گذراندن اشعه ماورا بنفش میتوان یاقوت اصل را از تقلبی مشخص کرد. به این گونه که یاقوت طبیعی از خود اشعه ماورا بنفش را عبور می دهد ولی نوع مصنوعی آن خیر. از دیگر روش های تشخیص اصل بودن وجود شکستگی های درونی و حباب هوا در آن می باشد. اکثر سنگ های یاقوت سرخ و کبود برای بهتر و جذاب شدن رنگشان توسط حرارت بهسازی می شوند.

فواید یاقوت سرخ

فواید یاقوت سرخ

باعث تنظیم و پاکسازی چاکرا های اول (ریشه) و چهارم (قلب) می شود. آویز کردن آن بر گردن جوری که روبروی قلب قرار بگیرد از لخته شدن خون و سکته قلبی جلوگیری می کند. برای بهبود مشکلات جنسی، درد های قاعدگی و ناباروری مفید است. برای آسان شدن زایمان زنان باردار بسیار موثر است.

همراه داشتن این سنگ مانع از ابتلا به بیماری های ویروسی واگیر دار و خطرناک می شود. همچنین باعث افزایش هیبت و شکوه در فرد و بهبود رزق  و روزی می شود.  همینطور سنگ ماه تولد تیر یاقوت سرخ است.

سنگ مرجان; آبان

سنگ مرجان

ریشه کلمه مرجان عربی بوده و اسم فارسی این سنگ بسد است. بعضی می گویند رنگ قرمز مرجان را بسد و رنگ های دیگر این سنگ را مرجان می نامند.  در اثر گذشت زمان با ترشح مواد آهکی از جانوران بسیار ریز این سنگ ساخته می شود. مرجان به وسیله جلا دارای درخشش شیشه ای می شود. باید این سنگ را از اسید، مایعات گرم و گرما محافظت کرد. همچنین در مرور زمان ممکن است رنگ آن کمرنگ شود.

خواص سنگ مرجان

خواص سنگ مرجان

مرجان نیز سنگ ماه تولد آبان که موجب پاکسازی و تنظیم چاکرای ریشه (اول) و چاکرای قلب (چهارم) می شود. که با قرار گرفتن این سنگ بر رو بروی قلب باعث فعال شدن سیستم خون سازی و تقویت قلب می شود. برای افرادی که دچار فشار خون پایین و کم خونی می باشند سنگی مفید است. برای بیماری و مشکلات زنانه و نازایی نیز مرجان مفید است.

قرار دادن آن بروی شکم باعث زیاد شدن انرژی حیات بدن می شود. همچنین برای چشم زخم و از بین بردن سحر و جادو مفید می باشد. می گویند قرار دادن آن زیر بالشت نیز برای خوابی راحت مفید است. آذر، آبان و اردیبهشت ماه های متناسب با این سنگ می باشد.

ویژگی و خصوصیات متولدین آبان ماه

روز شانس آبان ماهی ها در هفته سشنبه می باشد و  سمبل یا نماد آنها عقرب است. سیاره حاکم بر این ماه تولد پلوتن و مریخ است و عنصر وجودر آن ها آب می باشد. دارای شخصیتی محکم و همانند عقرب اگر مورد گزند آنها قرار بگیرید خواهید مرد.

متولدین آبان به حرف های دیگران زیاد اهمیتی نمی دهند و بیشتر سعی بر زیر نظر گرفتن و سنجیدن دیگران می کنند. انسان های منطقی و دارای نگاه عمیقی می باشند. تلاش خود را می کنند تا حساب شده حرفی بزنند و از حرف بیهوده خوششان نمی آید.

دارای اعتماد به نفس بالایی می باشند به خصوص در مورد خودشان. طرز نگاه خاصی دارند و در هنگام صحبت به شما خیره می شوند. در نگاه اول ممکن است فکر کنید انسان هایی سرد مزاج و بی روحی هستند و به همه چیز بی تفاوت اما فردی قوی از لحاظ جسمی و سر حال و پر نشاط می باشد. متولدین آبان بسیار کم خشمگین می شوند اما اگر آنها را خشمگین کنید آتش درونشان روشن می شود و ممکن است همه جا را به آتش بکشد.

ممکن است احساس کنید انسان های ساده لوحی می باشند اما افرادی زیرک و کمی بدجنس می باشند. راستگویی و صداقت آنها یکی از ویژگی های مهم آنها می باشند. از دروغ بیزار و خودشان سعی می کنند هیچ گاه دروغ نگویند. افرادی قوی در برابر مشکلات زندگی می باشند و هراسی به دل راه نمی دهند.

انسان دوست و فداکار می باشند و برای دوستان خود ارزش بسیاری قائل هستند. کینه ای نمی باشند اما اگر زیاد سر به سر او بگذارید تا زهر خود را به شما نریزد ول کن نمی باشد. محبت و کمک های دیگران و اطرافیان خود را هیچگاه فراموش نمی کند و سعی بر جبران کردن برای آن ها می باشد.

افرادی پر هیجان، ماجراجو و بسیار کنجکاو هستند به همین دلیل خطرات زیادی ممکن است آن ها را تهدید کند. دارای انرژی و اراده قوی می باشند بطوری که بر بیماری و مشکلات خود می توانند غلبه کنند. البته ممکن است خود را در برابر مشکلات و بیماری نیز تسلیم کنند.

افرادی شهوت دوست هستند و میزان شهوت در متولدین این ماه زیاد است . با کلام و حرف جوری دیگران را متوجه و مجذوب خود می کنند که حتی ممکن است خودتان هم متوجه نشوید. آبان ماهی ها یکی از بهترین ها در دوگانگی می باشند. میتوانند انسان های مومن و با ایمانی باشند و یا یک گنهکار ماهر، درگیر اعتیاد و الکل و یا فردی ماهر در زندگی. برای متولدین عقرب می گویند هنگام به دنیا امدنشان یکی دو ماه قبل فردی از اقوامشان فوت می کند و یا بعد از هنگام تولدشان فرزندی دیگر به دنیا می آید.

نوشته های مشابه

3.2 5 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بنیامین
بنیامین
2 سال‌ها قبل

سلام خسته نباشید. ببخشید سنگ هایی که قرار دادین برای ماه تولد آبان اصل هست؟

میترا
میترا
2 سال‌ها قبل

ببخشید الان برای سنگ متولدین آبان میشه از تمام سنگ های بالا استفاده کرد ؟

اصغر
اصغر
2 سال‌ها قبل

خیلی درباره سنگای ماه تولد شنیده بودم مقاله سنگ ماه تولد آبان تون رو خوندم خیلی جالب بود برام ممنون ازتون

دکمه بازگشت به بالا
6
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx