دسته بندی نشده

حدیث درباره انگشتر و سنگ های قیمتی 😍

احادیث درباره سنگ های قیمتی و انگشتر

 

در اصول کافی آمده است: امام رضا در مورد فواید سنگ عقیق می فرمایند: « استفاده کردن از انگشتر عقیق، سبب میشود تا فقر و هم چنین نفاق از بین برود».

 

● از امام صادق(ع) نقل شده است: «انگشتر یاقوت به دست کنید زیرا که مستحب است و ثواب بسیار دارد همچنین فقر را دور می کند».

 

● امام رضا (ع) درباره یاقوت فرموده اند: «انگشتر یاقوت در دست کنید که پریشانی‌ها و نگرانی ها را از شما دور می‌کند».

 

● امام سجاد(ع) به نقل از پیامبر(ص) فرموده اند: «هر کسی انگشتر عقیق در دست کند و به نیایش بپردازد، خداوند حوائج و خواسته هایش را اجابت خواهد کرد».

 

● امام علی(ع) چهار انگشتر در دست داشته‌اند که یکی از آن ها سنگ فیروزه بوده است و حضرت آن را برای پیروزی در برابر مشکلات به دست می‌کرده‌اند. به همین خاطر در عربی به فیروزه «ظفر» گفته می‌شود که به معنای پیروزی است.

 

● امام علی(ع) درباره سنگ زمرد فرموده‌اند: «انگشتر زمرد باعث آسان شدن کارها و گره‌ گشایی در امور می شود».

 

● امام صادق(ع) می فرمایند: «سنگ در نجف بسیار ارزشمند است و هر کس آن را به دست کند و به آن نگاه کند ثواب زیارتی هچون زیارت حج نصیبش می‌گردد».

 

● امام صادق (علیه السلام) : دوست دارم هر مومنی پنج انگشتر در دست کند، عقیق برای دفع فقر و تنگدستی، فیروزه بابت گشایش کار، یاقوت بابت دفع پریشانی، سنگ حدید بابت غلبه بر دشمنان، درنجف بابت سهولت امور.

 

● نقل شده حضرت امیر المؤمنین (ع) چهار انگشتر در دست می کردند، انگشتر یاقوت برای شرافت و زینتش، فیروزه برای نصرت و یاریش، حدید صینی برای قوتش و عقیق برای دفع دشمنان و بلاها.

 

● در حدیثی از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آمده است که عقیق فقر و تنگدستی را برطرف می کند و در دست کردن عقیق، نفاق را زایل می کند.

 

● در حدیثی از امام جعفر صادق(ع) آمده است که انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد، امید است که عاقبتش به خیر و نیکی باشد.

 

● از ربیعه الروای منقول است که در دست حضرت امام زین العابدین(ع) انگشتر عقیق دید، پرسید که این چه نگین است؟ فرمود که این عقیق رومی است و حضرت رسول(ص) فرمود که هرکه انگشتر عقیق در دست داشته باشد، حاجتش برآورده می شود .

 

● از امام صادق(ع) نقل شده است که انگشتر عقیق ایمنی در سفر را بهمراه دارد و در حدیث دیگر از آن حضرت منقول است که هرکه انگشتری بگیرد که نگینش عقیق باشد، پریشان نشود و عاقبت کارش البته نیکو باشد.

 

همچنین داخل سایت مقاله خواص سنگ ها برای شما عزیزان گذاشته شده که میتونید مطالعه و از خواص سنگ های مختلف و تاثیراتشون بر هاله و چاکرا ها مطلع بشید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx