دسته بندی نشده

انرژی، مثبت اندیشی و تاثیرات شگفت انگیز آن در زندگی 😍

انرژی و مثبت اندیشی

با سلام و ارزویه سلامتی، در اینجا میخوایم درباره مثبت اندیشی و انرژی مثبت در زندگی و راه های انجامش براتون صحبت کنیم.

در زندگی تمام انسان ها ذهنشون ممکن است درگیر مسائلی باشه که باعث بشه فکر و انرژی منفی را در خود جاری و به دیگران هم منتقل کنند.

برایه مثبت اندیشی و انرژی مثبت داشتن باید دو مرحله را تمرین کرد تا بتوان همیشه پر انرژی بود:

1.بر روی افکار و ذهن خود تمرین کردن و انرژی مثبت را جاری ساختن در زندگی.

2. بروی ذهن و هاله انرژی خود تمرین کردن برای اینکه انرژی منفی دیگران بروی ما تاثیر نذارد.

حال راه های تمرین برای مثبت اندیشی ذهن را بهتون میگیم 😉

یکی از اصلی ترین موارد در داشتن ذهنی اروم و مثبت، توکل و ایمان به خداوند است.

فردی که ایمان و توکل واقعی به خداوند داشته باشد هیچوقت نا امید نمی شود حتی در سختی ها و مشکلات زندگی، چون میداند تمام اتفاقاتی که برایش می افتد به خیره او هست حتی اگر نداند چه خیری برایه او نهفته است.

در تمام ادیان خداوند بحث ایمان و توکل را بیان کرده است و گفته است غصه گذشته خویش را نخورید زیرا گذشته است، فقط از آن درس بگیرید.

غصه آینده خویش را هم نخورید زیرا ما روزیه شمارا میرسانیم پس هراس شما برایه چیست، در لحظه زندگی کنید و از نعمت هایی که دارید شکر گذار باشید و لذت ببرید.

تمام انسان ها نعمت هایه بسیاری دارند که قدردان نیستند، همیشه نیمه خالی لیوان را میبینند و افسوس چیز هایی که ندارند را میخورند، هیچوقت از چیز ها و نعمت هایی که دارند لذت نمیبرند.

تنی سالم، زنده و سالم بودن خانواده، داشتن خانواده ای خوب، حتی همینکه بینایی دارید، شنوایی دارید، مریضی سختی همراه شما نیست جایه هزاران شکر کردن دارد.

هیچ انسانی حاظر نیست بینایی نداشته باشد ولی پولدار ترین ادم جهان باشد، حتی حاظر است کله ثروت جهان را بدهد تا بینایی خود را بدست آورد، حال انسان ها با داشتن کلی نعمت همیشه کفران آن هستند.

یکی دیگر از موارد، مشکلات خود را قبول کردن است.

بسیاری از انسان ها مشکلات فراوانی دارند، ابتدا باید دانست که اکثر بلا ها و مشکلات انسان ها از سمت خودشان است. خیلی از انسان ها تمام اتفاقات بد زندگی را مقصر خدا میدانند، گرچه مقصر اصلی خود انسان ها هستند.

با این حال مشکلات و سختی ها چه از جانب خداوند چه از جانب خود و دیگران وجود دارد، ما باید مشکلات خود را قبول کنیم و بپذیریم.

به عنوان مثال فردی شنوایی خود را از دست داده است، شرایط سخت است ولی ابتدا باید دانست که تمام مشکلات در زندگی بی دلیل نیست و خداوند پاداش آن را در دنیای دیگر به انسان میدهد.

ثانیا تمام سختی ها برای پاکسازی روح و به کمال رساندن انسان است.

با ساختن ذهنی منفی و فوش دادن به زمین و زمان بخاطر مشکلات هیچ چیزی تغییر نمیکند جز بدتر شدن زندگی خودتان، همیشه در زندگی برای همه موارد اینگونه میباشد.

 منفی نگری فقط باعث ضعیف شدن بیشتر جسم و روح میشود پس همیشه مثبت نگر باشید و شاکر این باشید که هنوز هم بسیاری موارد برای شکر گذاری وجود دارد.

نکته اصلی این موضوع همینجاست که با داشتن فکر منفی هیچ اتفاق مثبتی در زندگیتان نمی افتد فقط همه چی بدتر میشود و اعصاب خود را بیشتر بهم میریزید، این انرژی منفی را هم به دیگران منتقل می‌کند.

این که انسان در سختی افریده شده است را خداوند هم بیان کرده و دلیل این سختی کشیدن بزرگ تر و قوی شدن روح انسان است.

پس با مثبت نگری و ایمان و توکل به خداوند مشکلات زندگی را قبول و پشت سر بگذاریم.

دلیل داشتن خیلی از این افکار منفی و نتوانستن کنترل کردن آن اول پاکسازی و خودسازی انجام ندادن نفس است. دوم نداشتن ذهنی ارام است که با انجام دادن و آموزش مدیتیشن میتوان آن را آرام و تحت کنترل قرار داد. همچنین میتونید برای اطلاعات بیشتر مقاله چاکرا های بدن و پاکسازی چاکرا های بدن را در سایت لبخند درون مطالعه کنید.

گوش کردن به موزیک های شاد و انرژی زا هم میتواند در افزایش انرژی مثبت بسیار تاثیر گذار باشد، سعی کنید کمتر به موزیک های غمگین و منفی گوش کنید.

استفاده کردن از افعال مثبت در زندگی و فکر، یکی از موارد تاثیر گذار است.

سعی کنید بجای استفاده از افعال منفی مثل نمی توانم، نمیشود و … از افعال مثبت در ذهن و بیان خود استفاده کنید،  مثل من متوانم، همه چی دست میشود و…

انجام دادن همین تمرین ساده میتوانید انرژی های منفی را از خود دور کنید و طرز فکر خود را تغییر دهید.

به عنوان مثال فردی بجای اینکه همیشه در ذهن خود بگوید همسر من ممکن است نسبت به من سرد شده باشد و خیانت کند از جمله من عاشق همسر خود هستم و هروز عشق را در زندگیمان جاری میکنم و به آن عمل کند میتواند به وضوح ببیند که چقدر تغییر در زندگیشان ایجاد خواهد شد.

خود را بخشیدن هم یکی از موارد مهم در زندگی است.

بسیاری افراد بخاطر اشتباهات و گناه هایی که در گذشته انجام داده اند خود را نمیبخشند و هروز خود را سرزنش میکنند.

این موضوع باعث میشود انرژی منفی را در خود افزایش دهید، باید گذشته را رها کنید و فقط از آن درس بگیرید که دوباره آن اشتباه را انجام ندهید و خود را بابت تمام گناهان و اشتباهات ببخشید و حس و انرژی خوب را در خود جاری سازید.

زمان هایه بیکار در طول روز را مشغول کار هایی شوید که به آن علاقه مندید و برایه روح و جسم مفید میباشد، مثل پیاده روی، دوچرخه سواری، ورزش، کتاب خواندن و… باعث افزایش انرژی مثبت در بدن میشود.

برای انجام کار ها بهانه تراشی را بگذارید کنار و عاشقانه برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید، بهانه تراشیدن باعث تنبلی در هدف و نرسیدن به آن میشود که خود باعث ایجاد انرژی منفی میشود.

در زندگی هیچوقت تسلیم نشوید، بار ها ممکن است شکست بخورید.

اگر قرار بود هر انسانی به راحتی به چیزی برسد الان تمام انسان ها موفق بودند.

لازمه موفقیت در زندگی تلاش مداوم و تسلیم نشدن و امید داشتن است، در این راه همیشه فکری مثبت داشته باشید و انرژی مثبت را در خود جاری سازید و دست از تلاش برندارید.

لبخند بزنید، انرژی مثبت را همیشه به دیگران هم منتقل کنید حتی با یک لبخند ساده، زمانی که شما به دیگران انرژی منفی بفرستید باعث میشود دیگران هم انرژیشان منفی بشود.

یکی از تمرینات همیشه لبخند زدن، خوشرو و پر انرژی بودن است.

ممکن است خیلی ها نتوانند خوش برخورد باشند و لبخند بر لبان داشته باشند، انرژی مثبت را در خود جاری بسازند یا مثبت فکر کنند.

باید برایه داشتن انرژی مثبت خود را تغییر داد هم از لحاظ فکری و ذهنی هم از لحاظ رفتاری.

برای رسیدن به کمال تلاش و تغییر لازم است.

با انجام داد این موارد و هرکاری که احساس میکنید انرژی مثبت را در شما افزایش میدهد میتوانید زندگی سراسر پر انرژی و شادی داشته باشید.

برای مورد دوم که انرژی منفی دیگران رو ما تاثیر نگذارد قسمت سخت تری است، ممکن است شما تمام کارهایی که برای داشتن فکر و انرژی مثبت هست رو انجام بدین ولی با وجود فردی سرشار از انرژی منفی شما هم سرشار از انرژی منفی شوید.

برای اینکه تاثیر پذیری را کم کنید ابتدا سعی کنین با افرادی که انرژی منفی دارند زیاد در ارتباط نباشید تا انرژی آن روی شما تاثیر نگذارد.

دوم سعی کنید حتی اگر طرف به شما انرژی منفی وارد میکند شما به آن انرژی مثبت بدهید.

به عنوان مثال فردی با بد رویی با شما برخورد میکند و باعث بد شدن حال شما میشود شما با خوش رویی جواب آنرا بدهید و بجای اینکه درباره آن فرد افکار منفی را در سرتون بپرورانید به خصوصیات مثبت آن فرد فکر کنید.

اینکار به مرور زمان باعث میشود تا رفتار آن فرد با شما تغییر کند و دیگر با شما بد رو نباشد و نتنها انرژی منفی بلکه انرژی مثبت به شما ساطع کند.

سوم تقویت ایمان و اراده خود برای نگه داشتن فکر و انرژی مثبت، حتی اگه در طول روز به مشکلات مختلف برخوردید یا با ادم های مختلفی مواجه شدید سعی کنید انرژی مثبت خود را حفظ کنید و روی شما تاثیر نگذارند.

چهارم با انجام مدیتیشن و تمرینات خاص یوگا هاله انرژی اطراف خود را بزرگتر و قوی تر کنیم تا تاثیر پذیری انرژی منفی روی ما کاهش یابد.

همچنین از سنگ ها و گیاهان دارویی برای بهتر انجام دادن مدیتیشن و بهبود هاله بدن میتوان استفاده نمود.

نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که انرژی مثبت و منفی شامل همه چی میشود، از رفتار، طرز سخت گفتن، طرز فکر کردن و…

در جامعه کنونی بسیاری از افراد عقاید و نظریه های مختلفی دارند، ممکن است عقاید و کار های شما را مسخره دانسته و روی عقاید افکار شما تاثیر منفی بگذارند، شما باید تلاش کنید تا هر حرفی بر عقاید شما تاثیر گذار نباشد و با اگاهی در این مسیر پیش بروید.

خداوند یک ساعت مطالعه را بالاتر از چندین سال عبادت میداند، دلیل آن این است که انسانی آگاه باشید و حرف هر انسانی به راحتی بروی شما تاثیر گذار نباشد.

اگر کسی درباره موضوعی به شما حرفی زد ابتدا درباره آن تحقیق کنید، مطالعه کنید، یا حتی اگر حرکت عملی بود آنرا انجام دهید و ببینید که آن حرف و سخن درست است یا غلط بعد آن عقیده رو وارد زندگی خود کنید، هیچوقت یک سخن یا عقیده را نه الکی با آن مخالفت کنید و نه الکی آن را قبول کنید.

سه کاری که در تمام ادیان بیان شده انسان در زندگی باید انجام دهد: 1. آگاهی 2.عدالت( تعادل) 3.انسانیت میباشد.

همیشه سعی کنید آگاهی خود را در زندگی افزایش دهید و داشتن ذهن و فکری مثبت باعث میشود همیشه در زندگی موفق، روحیه ای بالا، سرشار از انرژی بودن و حس خوب در زندگی داشته باشید.

با داشتن ذهنی منفی باعث میشوید فرکانس بدن پایین بیاید و با پایین آمدن سطح فرکانس بدن باعث میشود شما موارد منفی و فرکانس پایین را در زندگی به خود جذب کنید.

برای همین میگوند با داشتن ذهنی مثبت باعث میشود شما زندگی بهتری داشته باشید و موارد مثبت و فرکانس بالا را به خود جذب کنید.

با داشتن ذهنی مثبت فرکانس بدن هم بالا میرود و توسط قانون جذب که انسان به هرچیزی فکر کند را به خود جذب میکند چه مثبت چه منفی در زندگیمان تاثیر میگذارد.

زندگی پر از اتفاقات خوب و پر از انرژی مثبت برای شما آرزومندیم ❤️.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx