خبری

فروش مفت سنگ های با ارزش در ایران

معادن زیادی در کشور ما وجود دارد که سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی آن بصورت خام و با قیمت هایی مفت بفروش میرسد از جمله آن به معادن خراسان جنوبی میتونیم اشاره کنیم.

بیرجند یکی از شهر های خراسان جنوبی است که معادن غنی دارد، گرچه تلاش شده تا الان که جلوی این فروش خام سنگ ها گرفته شود اما باز هم نیازمند حمایت و تغییرات زیادی است.

از چندین سکانس ایجاد شده این داستان فروش خام سنگ های ارزشمند که براتون سکانس به سکانس توضیحات رو میدیم.

شهرستان های زیرکوه، سه قلعه، خور و فردوس از مناطقی هستند که سرشار از سنگ شجر اند. سنگ های شجری که در کل دنیا تک هست.

سنگ های خام

علی اکبر یکی از ساکنین این شهرستان ها می گوید با یک کیسه و بیلی کوچک میتوان تو دل این بیابان ها سنگ های بسیار زیبایی رو جمع آوری کرد. البته متاسفانه خیلی از مردمان این مناطق از ارزش این سنگ ها خبر ندارد و زمانی که با آنها صحبت می شود که این سنگ ها رو برای چی جمع آوری میکنید می گویند که خرج زندگیمان را از این راه بدست می اوریم. اخر هر هفته تمام سنگ هایی که جمع آوری میکنیم رو یک نفر می آید و خریداری می کند.

علی اکبر طی گفتوگو می گوید که سنگ های بسیار زیبا و چذابی در این مناطق پیدا می شود و روزانه حدود بین 50 تا 100 کیلو سنگ جمع آوری می کنتد به همراه اهالی روستا که به وسیله دلال هایی خریداری میشه ازشون.

به عمق فاجعه قیمت های فروخته شده این سنگ ها بخوایم اشاره کنیم 2 تن از این سنگ ها رو فقط به قیمت کیلویی 4 هزار تومن فروخته شده است.

خوشبختانه در بعضی روستاها مکان های کوچکی رو برای خود درست کرده اند که در انچا گوهر ها را تراش میدن و خرج زندگیشون رو میگذرونند.

گوهر تراشی خود هنری ستودنی است که سنگ های خامی که از لحاظ ظاهری نمای جذابی ممکن است نداشته باشند رو به گوهر های دیدنی تبدیل می کنند.

با بها و ارزش قائل شدن برای این صنعت و هنر می توان اشتغال برای جوانان و خانواده ها فراهم کرد و 90 درصد سودی که با خام فروشی هدر می رود را بدست آورند.

همچنین علی اکبر می گوید که خام فروشی یکی از بزرگترین مانع ها برای رشد و توسعه این صنعت است و باید تا جایی که میتوان جلوی آن را گرفت.

دلال ها سنگ هارو با قیمت هایی بسیار پایین بصورت فله خریداری می کنند و بصورت گونی به بقیه دلالان بفروش می رسونند.

خراسان جنوبی توانایی فراوری این همه سنگ را ندارد و بهتر است تا این سنگ ها تحت نظارت به بقیه استان ها ارسال شود که هم اشتغال زایی در بقیه استان ها شود و هم از فرایند فروش بسیار ارزون این سنگ ها جلو گیری شود.

یکی از لقب هایی که به خراسان جنوبی داده شده است بهشت معادن ایران است چون سرشار از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بسیار زیبایی است.

علی اکبر گفت خیلی از جوانان دنبال کار هستند و بیکار اند که هنر گوهر تراشی هم درامد خوبی رو میتونه برای مردم فراهم کند و هم خیلی ها مشغول کار شوند و گفت اگر بصورت خام فروشی این سنگ ها بفروش نرسد به چرخه اقتصاد کشور هم بسیار می تواند کمک کند.

ملانوری نیز گفت با توجه به مزیت هایی که این استان دارد باید هرچه بیشتر به جذب سرمایه گذاران برای بهره برداری از این مزیت استفاده کنیم.

در کشور ما 70 نوع سنگ از نوع قیمتی و نیمه قیمتی وجود دارد که باید قدر آن ها را بدانیم و برای رشد اشتغال و اقتصاد کشور تلاش کنیم.

نوشته های مشابه

2 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx