سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد تیر + خواص آنها

سنگ اصلی ماه تولد تیر سنگ یاقوت سرخ است.همچنین شامل سنگ های فرعی دیگری همچون سنگ مون استون (سنگ ماه)، سنگ زمرد و مروارید می باشد.

برای بهره بری از قدرت های کیهانی سیاره حاکم بر ماه تولد تیر این چهار سنگ ماه تولد الزامی می باشد. سعی داریم تا در این مقاله به توضیحات کامل درباره خواص سنگ ها و ویژگی های متولدین تیر بپردزایم.

سنگ های ماه تولد تیر-لبخند درون
یاقوت سرخ سنگی خاص برای متولدین تیر

یاقوت خالص دارای رنگی سفید و شیشه ای می باشد. وجود ناخالصی در آن باعث ایجاد رنگ قرمز در یاقوت می شود. یاقوت نوعی از کرندوم می باشد که عنصر تاثیر گذار برای رنگ قرمز آن کروم است.

از معادنی که دارای با کیفیت ترین نوع یاقوت سرخ می باشند به کشور برمه می توان اشاره کرد. همچنین در سنگ های رودخانه ای ممکن است یاقوت یافت شود. خون کبوتر یک نوع از یاقوت ستاره ای می باشد که جزء ارزشمند و نادرترین نوع یاقوت سرخ می باشد. از ویژگی های یاقوت ستاره ای به شکلی مانند ستاره ای شش وجهی با تقارنی زیبا درون آن می توان اشاره کرد.

تنها سنگی که باعث خراشیده شدن یاقوت می شود الماس می باشد. سختی آن بسیار بالا می باشد. در تست سختی میزان 9 از 10 موس را به خود اختصاص می دهد. با عبور دادن نور ماورا بنفش از این سنگ می توان نوع اصل را از تقلبی آن تشخیص داد. به طوری که با عبور نکردن نور ماورا بنفش از آن نشان از تقلبی بودن آن است.

همچنین سنگ های دیگری نیز وجود دارد که با نگاه اول از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به یاقوت سرخ می باشند و در بازار آن ها را به عنوان یاقوت سرخ به فروش می رسانند.

خواص تاثیرات شگفت انگیز یاقوت سرخ برای ماه تولد تیر

خواص تاثیرات شگفت انگیز یاقوت سرخ برای ماه تولد تیر

یکی از خاص و پر ابوهت ترین سنگ ها یاقوت سرخ می باشد که سنگ اصلی ماه تولد تیر است. یاقوت سرخ دارای جایگاه خاصی در اسطوره و افسانه های قدیم میباشد. سنگی بخت آور و محبوب در بین خانواده های اشراف زاده و سنگی سلطنتی به حساب می آید.

سنگی روحانی و برای معنویات از آن بسیار استفاده می شود. بسیار پر انرژی و تصفیه کننده و مانع از لخته شدن خون می شود. برای بیماری های قلبی و سرطان خون سنگ مفید است.

تاثیر گذار بر روی چاکرای قلب و باعث پاکسازی و متعادل شدن این چاکرا می شود. همچنین میگونید حمل کردن این سنگ زایمان زنان حامله را آسان تر می کند و برای مشکلات جنسی و درد های قاعدگی مفید است. به همراه داشتن یاقوت سرخ از مبتلا شدن به بیماری و ویروس های واگیر دار جلو گیری می کند.

باعث افزایش هیبت و شکوه فرد در چشم دیگران می شود. جریان خون را تنظیم و تحریک کننده غدد فوق کلیوی و اندام های تولید مثل می باشد. متولدین تیر با همراه داشتن این سنگ خستگی و بیحالی روحیشان به توانایی و قدرت تبدیل می شود.

بهترین سنگ مناسب برای مردان متولد تیر

خصوصیات مردان تیر

بهترین و مناسب ترین سنگ برای مردان متولد تیر سنگ یاقوت سرخ می باشد. سنگ های دیگری نیز همانند عقیق سیاه، زمرد، مروارید و مون استون وجود دارد که مناسب مردان این ماه باشد.

یاقوت سرخ سنگی بسیار پر انرژی و در گذشتگان نیز بسیار از این سنگ یاد کرده اند که دارای خواص و فواید بسیاری می باشد. یاقوت سرخ یا همان روبی را اگر بصورت انگشتر مردان تیر ماهی در دست خود کنند خودخواهی را از آنها دور و عشق را جایگزین میکند.

مناسب ترین سنگ برای زنان متولد تیر

خصوصیات زنان تیر

برای زنان نیز یاقوت سرخ بهترین انتخاب برای سنگ مناسب با ماه تولد خود می باشد. علاقه ذاتی نسبت به این سنگ در زنان و مردان تیر ماهی وجود دارد که باعث می شود کشش فراوانی نسبت به این سنگ داشته باشند و از آن در جواهرات خود استفاده کنند.

انتخاب بعدیی که برای زنان متولد تیر بسیار مناسب است سنگ مروارید می باشد. مروارید به دلیل گوهری عرفانی بودن به همراه داشتن آن موجب بهره بردن از نعمات بسیار سیاره ماه می شود.

سنگ های دیگری همانند زمرد و مون استون نیز گزینه های مناسبی برای زنان این ماه می باشد که هر کدام دارای خواص و فواید گوناگونی میباشد و در مسیر زندگی آن ها را یاری می کند.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد تیر

در ادامه مقاله به خواص و فواید سنگ های دیگر مناسب برای ماه تولد تیر خواهیم پرداخت

سنگ ماه (مون استون)

سنگ ماه (مون استون)

سنگ ماه که نام انگلیسی آن مون استون (Moon stone) است از خانواده اورتوکلاز شیری و فلدسپار قلیایی می باشد. دلیل نام گذاری این سنگ درخشش سفید یا آبی آن که درخششی مانند ماه دارد می باشد.

جلای مون استون تا حدی شفاف و شیشه ای می باشد و ظاهر آن به رنگ های سفید مایل به آبی یا شیری رنگ دیده می شود. سنگ ماه را باید از مواردی همچون حرارت و اسید ها بخصوص اسید هیدروفلوریک در محافظت قرار داد زیرا باعث آسیب رساندن به سنگ می شوند.

از مرغوب و با کیفیت ترین معادن این سنگ سریلانکا و برمه می باشد. اما کشور های دیگری همچون برزیل، مکزیک، آمریکا و هند نیز دارای منابعی از این سنگ می باشند.

خواص مون استون (سنگ ماه)

خواص مون استون (سنگ ماه)

از خواص و فواید این سنگ به تاثیر گذاری و پاکسازی بروی چاکرای سوم (خورشیدی) و ششم (چشم سوم) میتوان اشاره کرد. آن را سنگی مرتبط با الهه مادر می دانند و گفته می شود باعث افزایش شهود در فرد می شود.

موجب تحریک شدن احساسات و عواطف می شود. باعث تنظیم و متعادل شدن غدد هورمونی و ترشحی مانند پانکراس، تیروئید و هیپوفیز به خصوص در زنان می شود.  سنگی موثر برای بانوان است به طوریکه برای مشکلات زنانه مانند زایمان، تولید مثل، مشکلات قاعدگی، کاهش درد، سندروم قبل از یائسگی و شیر مادر تاثیر گذار است.

در هند مون استون را سنگی بسیار مقدس می دانند و می گویند زیر نور مهتاب زمانی که ماه کامل باشد انرژی جادویی به آن می بخشد. برای افرادی که دچار روحیه ای خشک هستند نیز مون استون مناسب است. اگر این سنگ را بصورت گردنبند آویز کنید برای جلوگیری از بیماری های عصبی مانند جنون،صرع و میگرن مفید است.

زمرد

زمرد

زمرد سنگی بسیار زیبا و دوست داشتنی می باشد که رنگ آن تحت هیچ گونه نور یا حرارتی تغییر نمیکند. تغییر رنگ زمرد تنها در دمای بین 700 تا 800 درجه سانتی گراد اتفاق می افتد.

طبع زمرد سرد و خشک است و دارای رنگ یکسانی در تمامی نقاط نمی باشد. ساختار زمرد سیلیکات بریلیوم-آلومینیوم است که رنگ سبز موجود در آن به خاطر وجود کمی مقادیر وانادیوم و کروم می باشد. جزء دسته بریل می باشد و هم خانواده با سنگ های مورگانیت، آکوامارین، بریل طلایی، بیکس بایئیت و هلیودور است اما به دلیل کمیاب بودن ارزش بیشتری دارد.

از مرغوب ترین منابع زمرد به کلمبیا و امریکای جنوبی می توان اشاره کرد. هرچه مرغوبیت این سنگ بیشتر باشد از قیمت و ارزش بیشتری برخوردار می شود. از معادن دیگر زمرد به زیمبابوه، استرالیا، افغانستان و هند می توان اشاره کرد. زمرد های بی عیب و نقص بسیار کم یافت می شوند و اکثرن توسط روغن به بهبود نواقص آن می پردازند.

به دلیل پیشرفت علم نوع های مصنوعی زمرد نیز در کشور های آلمان، ایالات متحده و فرانسه تولید می شوند. زمرد هایی که دارای رنگ سبز سیر هستند دارای ارزش و مرغوبیت بیشتری می باشند. از راه های تشخیص زمرد تقلبی تابیدن اشعه UV به آن است. اگر اشعه را از خود عبور دهد نوع مصنوعی آن می باشد.

خواص و تاثیرات زمرد

خواص و فواید زمرد

زمرد سنگ ماه تولد تیر که موجب تاثیر گذاری و پاکسازی چاکرای چهارم یا همان قلب می شود. از خواص و فواید این سنگ به جلوگیری از ابتلا به صرع می باشد. در گذشته پادشاهان به دلیل مبتلا شدن مردم به صرع تکه ای از آن را به گردن کودکان خود بعد از تولد میبسته اند تا از این بیماری جلوگیری شود.

برای افرادی که دچار بیماری صرع می باشند زیاد موثر نیست. افرادی که دچار درد های عصبی قلبی می باشند زمرد سنگی بسیار عالی برای ایجاد تعادل در سیستم عصبی بدن و جلوگیری از حملات عصبی می باشد.

زمرد را اگر به صورت گردنبند همراه خود داشته باشید به گونه ای که روبروی چاکرای قلب قرار بگیرد برای بهبود گرفتگی رگ ها، مشکلات خونی، تقویت عضلات قلب و تپش آن بسیار مفید است. زمرد سنگی شفا بخش و بسیار پر انرژی می باشد که با داشتن انرژی ارامش بخش باعث قوت قلب و آرامش روح انسان می شود.

در گذشته برای آسان تر شدن زایمان زنان قطعه ای از این سنگ را بروی ران فرد می بسته اند. بیان شده است زمرد به افزایش توانایی های ذهنی و افزایش حافظه نیز کمک میکند و بینشی گسترده تر به فرد می بخشد. ماه های تولد مرتبط با این سنگ خرداد، تیر و اردیبهشت است. زمرد سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت می باشد.

 مروارید سنگی مناسب برای متولدین تیر

مروارید سنگی مناسب برای متولدین تیر

مروارید شامل 2 درصد آب درون خود می باشد به همین دلیل از گرما و خشکی باید محافظت شود. اگر تحت گرما یا خشکی قرار بگیرد موجب خشک شدن و ایجاد ترک هایی روی سطح آن می شود. مروارید تشکیل شده از ماده اولیه ای با جنس کربنات کلسیم است و به صورت لایه هایی نازک در یک مرکز ترشح می شود.

دارای انعکاسی مانند رنگین کمان می باشد که به آن جلای مرواریدی می گویند. مقدار سختی مروارید شاید زیاد نباشد اما به دلیل ساختار توده ای دارای مقاومت بالایی است. برای طولانی تر شدن مروارید می توانید آن را هر مدت یبار درون آب یا آب نمک قرار دهید تا هم پاکسازی شود و هم طول عمر بیشتری پیدا کند. مروارید را از کثیفی، مواد شیمیایی، آرایشی، اسید ها، عطر و اسپری باید محافظت نمود. همچنین تماس آن با بدن بدلیل عرق کردن و چربی بدن باعث کم شدن طول عمر آن می شود بنابر این در انتهای روز باید آن را شستو شو دهید تا تمیز شود.

مروارید را بر اساس ابعاد، درخشش، شکلو کیفیت سطح آن ارزش گذاری می کنند. تنوع رنگی مروارید آبی، سیاه، شیری، سیز، کرم، صورتی و طلایی می باشد. از مرغوب ترین نوع های مروارید در خلیج فارس یافت می شود. نوع پرورشی و مصنوعی مروارید نیز وجود دارد که با تابندن اشعه ایکس می توان آنرا تشخیص داد. اگر بازتابی سبز رنگ پیدا کند نوع مصنوعی می باشد.

فواید مروارید

خواص و فواید مروارید بر متولدین تیر

این سنگ نماد ایمان، بی گناهی و خلوص می باشد. موجب ارتقاء کمال شخصیتی فرد و شفاف سازی ذهن می شود که موجب پاکسازی و دریافت بهتر رهنمود های معنوی می شود. در افسانه های باستانی این سنگ را اشک خدایان و الهه ها می دانسته اند. در موزه لوور فرانسه گردنبندی از مروارید با قدمت 4000 هزار سال قرار دارد که متعلق به ملکه ایرانی هخامنشی می باشد. مروارید موجب جذب شدن انرژی های منفی به خود می شود که باعث حفظ نگه داشتن فرد حمل کننده از انرژی ها منفی می شود. تاثیر گذار بر روی تمامی چاکرا ها بوده و همچنین می گویند کمک کننده به فرد برای دیدن حقیقت می شود. موجب افزایش و روشنی نور چشم و به عملکرد معده و روده کمک می کند. همچنین باعث تنظیم شدن سطح کلسیم بدن و شادی آور روح می باشد. افرادی که دچار ضعف در روحیه خود می باشند مروارید سنگی مناسب است. ماه های مرتبط با این سنگ تیر می باشد. همچنین سنگ اصلی ماه تولد خرداد است.

اخلاق و خصوصیات ماه تولد تیر

سیاره حاکم بر متولدین تیر، سیاره ماه است به همین دلیل متولدین این ماه عاشق مهتاب می باشند. دارای شخصیتی شوخ  و ثابت هستند و بودنشان در جمعی باعث شادی و گرم شدن مجلس می شود. دارای شخصیتی شکاک هستند اما در ظاهر همیشه خنده رو و شاد.

متولدین تیر ماه افرادی زود رنج می باشند و به راحتی ممکن است اشک درون چشمانشان جاری شود. اگر این رنجش خود را بروز ندهند از درون گرفته و ساکت می شوند. تلاش کنید تا متولدین این ماه را مورد رنجش و آزار قرار ندهید زیرا به این راحتی از خاطر آن ها این موضوع پاک نمی شود و همیشه در یادشان می ماند.

دلیل بد اخلاق و عصبی بودن افراد تیر ماهی مد دریا و تغییر حالت ماه می باشد. عنصر وجودی آن ها آب می باشد و سمبل این ماه خرچنگ است. دارای شخصیتی کاردینالی و اعداد شانس آن ها 2، 3، 15، 20 می باشد. انسان هایی رویا پرداز و خیالاتی هستند.

همینطور احساسی و متعصب به زادگاه خود. دارای حافظه ای قوی و راز داری عالی می باشد. قلبی مهربان و ذهنی تیز هوش دارد و علاقه مند به وسایل قدیمی و عتیقه جات است. کسی از راز های زندگی متولدین تیر نمی تواند سر در بیاورد اما آنها از هر مسیری که شده مسائل شما را متوجه شود.

نمی توان گفت انسان های خسیسی هستند اما میگذارند دیگران قبل از آنها حساب کنند. انسانی دقیق و ریز بین است و در ابتدای انجام هرکاری تمام عوامل و شرایط کار را میسنجد.  محاسبه گر و موفق در معامله می باشد. افرادی بسیار خانواده دوست هستند و سعی میکنند اوقات زیادی را با خانواده خود بگذرانند و خانه خود را مکانی مقدس می دانند.

بدلیل آینده نگر بودن بیش از حد این ماه همیشه ترس و حراس آینده در وجود آنها هست که مبادا دچار ورشکستگی و یا مشکلات شوند. اگر مواجه شدید که متولدین این ماه مشکلات و بیماری های کوچک خود را بسیار بزرگ می کنند و آن ها تبدیل به مشکل می شوند به دلیل حساس بودن آن ها می باشد.

در امور مالی بسیار دقیق و محاسبه گر و کسی همانند آنها نمی تواند پس انداز خوبی داشته باشد. بیماری هایی که اکثرن برای متولدین این ماه اتفاق می افتد مشکلات گوارشی، روده، قفسه سینه و پوست می باشد. بسیار دوست دار پرورش گل و گیاه هستند و از اصراف بیزار.

نوشته های مشابه

4.3 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx