سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد مهر + خواص آنها

اصلی ترین سنگ ماه تولد مهر سنگ اوپال است. همین طور سنگ یاقوت کبود، سنگ عقیق، سنگ لاجورد و سنگ زبرجد نیز دیگر سنگ های این ماه هستند. این سنگ ها برای مهرماهی مفید بوده و باعث افزایش قدرت چاکراهای بدن و دریافت بهتر انرزی کائنات می شوند. در ادامه به بررسی ویژگی های هرکدام از این سنگ ها و تاثیراتش بر مهر ماهی ها خواهیم پرداخت.

سنگ های ماه تولد مهر-لبخند درون
اوپال اصلی ترین سنگ ماه تولد مهر

ریشه ی اوپال از واژه ای سانسکریت می آید و معنای آن سنگ قیمتی است. اوپال در میان جواهرسازان به چهار دسته تقسیم می شود: اوپال سیاه،سفید، آّبسان و آتشین.

اوپال سیاه ظاهری تیره داشته و رنگ های گوناگونی از خود بازتاب می کند. اما اوپال سفید به دلیل رنگ روشنی که دارد طیف همه ی رنگ ها را منعکس می کند.

اوپال از ژل سیلیکای باقی مانده از جانوران دریایی و آب پدید آمده است. ساختار این سنگ ژله ای است اما در عین حال بسیار سخت و متمرکز نیز می باشد. ممولا در حفره های استالاگتیت ها و صخره ها یافت می شوند. در صورت قرار گرفتن در محلول قلیاییِ داغ حل می شود. اوپال زرد یا آتشین شیشه سان است و رقص رنگ ها را به نمایش می گذارد. رومیان قدیم این سنگ را از کشور چک کنونی بدست می آورند. همچنین اوپال را می توان در کشور های هندوراس، گواتمالا، استرالیا و مکزیک یافت.

قدرت استثنایی اوپال برای متولدین مهر ماه

قدرت استثنایی اوپال برای متولدین مهر ماه

در حدود قرن چهارده اوپال را به عنوان “سنگ چشم” می شناختند. در یونان باستان معتقد بودند که این جواهر بینش را تقویت می کند و نیز همچنین برای تقویت پیشگویی به صاحب آن و نیز شهرت کارآمد است. در قرون وسطی باوری در اروپا وجود داشت که این سنگ می تواند برخی افراد را از دید عموم نامرئی کند! همین خرافات آن قدر روی دید عموم مردم تاثیر گذاشت که این سنگ را به ” سنگ دزدان” نامگذاری نمودند.

اوپال برروی دو چاکرای ششم(چشم سوم) و هفتم (تاج) اثرگذار بوده و باعث تقویت این چاکراها برای مهر ماهی ها می شود.

برای بیماری های خاص از جمله سرطان خون مفید است. باعث تقویت دستگاه گوارش و انرژی های درونی بدن می شود. از انرژی های منفی فرد می کاهد و باعث بهبود افسردگی و نگرانی و اضطراب توصیه می شود. این سنگ را نماد عشق، امید، خوش شانسی و ثروت می دانند.

بهترین سنگ برای مردان مهر ماه

خصوصیات مردان مهر

بهترین جواهر برای مردان مهرماهی سنگ اوپال است. این سنگ می تواند به هضم کمک کرده و جنبه های جنسی را تحت تاثیر قرار داده و بر شبکه ی عصبی زیر معده اثرگذار است. مردان مهرماهی با استفاده از حلقه ی اوپال می توانند زندگی بهتری با امید و مثبت گرایی را ادامه دهند.

بهترین سنگ برای زنان مهر ماه

خصوصیات زنان مهر

سنگ زنان متولدین برج میزان نیز اوپال است. سنگی که می تواند پایدار کننده ی خلق و خوی ناپایدار زنان شده و باعث ثبات شخصیت آن ها شود. این سنگ مظهر اعتماد و وفاداری است. البته زنان مهرماهی می توانند ازذ پریدوت، لاجورد، عقیق سبز و یاقوت کبود نیز برای افزایش قدرت چاکراها و دریافت انرژی کائنات نیز استفاده کنند.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد مهر

در ادامه مقاله به خواص و فواید دیگر سنگ های مرتبط با ماه تولد دی برای شما عزیزان می پردازیم

زبرجد یا پریدوت

زبرجد یا پریدوت

زبرجد جزء سنگ های ماه تولد مهر که گوهری است گرانبها تشکیل شده از سیلیکات منیزیم و به صورت بلور های سبز یافت می شود. نام دیگر آن یعنی پریدوت در ریشه ای یونانی داشته و به معنای نعمت ( بخشنده فراوانی) است. این سنگ از معدود سنگ های تک رنگ بوده و رنگ آن سبز زیتون یا سبز تیره است. وجود آهن باعث خصوصیت درخشندگی صیقلی یا روغنی مانند است و نیز رنگ سبز آن نیز به علت وجود میزان ناچیز آهن در آن است. مقادیر متفاوت آهن در زبرجد باعث بروز طیف رنگی از سبز، زرد و زیتونی تا سبز قهوه ای می شود. این سنگ در جزیره ی سنت جنز مصر، میانمار، چین، نروژ، برزیل و آمریکا و نیز آفریقای جنوبی و استرالیا یافت می شود اما مرغوب ترین نوع پرودیت در نروژ و امریکا یافت می شود. در قرون وسطی پریدوت را از جزیره ی سنت جونز در دریای سرخ به اروپا آوردند.

هرچه شفافیت زبرجد بیشتر باشد کیفیت بالاتری دارد هرچند که همواره بلورهای بسیار ریز و تیره کرومیت در آن به چشم می خورد. این سنگ انواع تقلبی ندارد اما گاها زیرکن سبز یا تومالین سبز را به عوض زبرجد در بازار می فروشند.

خواص و تاثیرات فوقولاده زبرجد

خواص و تاثیرات فوقولاده زبرجد

این سنگ همانگونه که از رنگ سبز بی نظیرش پیداست زندگی شما را با بهبود، رشد، تجدید، تولدی دوباره و پاکسازی همراه می کند. پاک کننده ی بدن از سموم بوده و سیستم غدد لنفاوی را متعادل می نماید که همین سبب بازسازی سریعتر و بهتر بافت ها و پاک کردن بدن با تقویت خون می شود. زبرجد برای بهبود زخم حشرات، کاهش تب، آرام نمودن سیستم عصبی، کمک به هضم و افزایش بینایی می شود. در گذشته برای زنان باردار سفارش شده و گفته شده که باعث سهل نمودن زایمان می شود.

پریدوت بی شک یک سنگ بهار است و بیشتر از رنگ سرزنده اش، توان یاری به فرد برای طراحی زندگی در یک چرخه و آغاز جدید را دارد. الگوهای قدیمی و منفی را با ارتعاش فرکانس جدید تبدیل به حرکت رو به جلو می کند. با کمک این سنگ می توان اشتباهات را پذیرفت، مسئولیت زندگی را برعهده گرفت، از گناه و هوس رها شد و نیز روابط و احساسات آسیب دیده را ترمیم نمود. پریدوت سنگ فرعی متولدین مهرماه و سنگ اصلی متولدین مرداد است.

برروی دو چاکرای سوم (خورشیدی) و چهارم (قلب) اثرگذاشته و آن ها را تقویت می کند. نماد آرامش بوده و نیز برای رفع کابوس های شبانه مفید است. همچنین انواع بیماری های پوستی نظیر اکنه، اگزما و جوش های صورت را درمان می کند. قرار دادن چند ساعته ی آن در آب و مالیدن آن برروی پوست های حساس باعث درمان بیماری های پوستی می شود. همچنین زبرجد سنگ ماه تولد مرداد نیز هست.

سنگ لاجورد

سنگ لاجورد

لاجورد  یا لاپیس_لازولی انواع رنگ متغیری دارد و از سبز تا آبی و از آبی تا آبی سیر یافت می شود که رنگ آبی سیرِ آن پرطرفدار تر و گران تر است. از لاجورد در مقابل پرتوی فرابنفش  لکه های نارنجی ساتع می شود که این پدیده در لاجورد های شیلی بیش از لاجورد های افغان است. در سفرنامه ی مارکوپولو که به سال 1271 میلادی باز میگردد از معادن لاجورد در افغانستان یاد کرده است.  در رودخانه های جنوب دریاچه ی بایکال در روسیه ماسه هایی آبی رنگ یافت می شود که لاجورد است.

در کوه های ایالت کلورادو آمریکا و نیز رشته کوه راکی لاجورد تیره وجود دارد. در بدخشان افغانستان نیز یافت می شود که از گونه ی ایرانی آن بهتر است. تبریز، مازندران، کاشان، و کرمان استان هایی است که در ایران می توان در آن لاجورد پیدا کرد. دوران هخامنشیان به آن کبوتکه می کفتند. لاجورد های کانادایی آبی خاکستری است، دارای حفره های فراوان بوده، بخاطر اینکه پولیش خوبی نمی گیرد در جواهرسازی از آن استفاده نمی شود و همچنین در آن پیریت وجود دارد. بخاطر تیره بودن لاجورد و اینکه نور از آن عبور نمی کند به آن تراش کابوشن می دهند.

لاجورد سنگی تقریبا حساس است که نسبت به فشار، حرارت، اسیدها، محلول های گرم و محلول های قلیایی واکنش نشان می دهد. این سنگ در صورت قرار گرفتن زیاد در برابر خورشید رنگ خود را از دست می دهد. در یک لاجورد مرغوب کیفیت انتشار رنگ به صورت یکنواخت و منظم و بدون دیده شدن ناخالصی های پیریت و رگه های سفید کلسیت دیده می شود.

شیار و خطوط طلایی در لاجورد کیفیت این سنگ را بالا برده و موجب جلوه بیشتر آن می شود. در صورت وجود ناخالصی زیاد در این سنگ رنگ آبی سیر و لاجوردیِ آن بصورت مات به نظر می رسد.  همچنین وجود لکه های کلسیست سفید رنگ بافت مستحکم لاجورد را مختل نموده و از ارزش آن می کاهد.

لاجورد را می توان رنگ نمود و رنگ تقریبا یکنواختی از آن بدست آورد که راه تشخیص آن : استفاده از اسید هیدروکلریک یا الکل غیر اشباع و نیز یا استفاده از سو آب استون است که این مواد رنگ تقلبی رااک کرده و باعث دیده شدن ترک ها می شود.

با خرد کردن لاجورد و چسباندن مواد پلاستیکی به آن لاجورد بازسازی شده تولید می شود که راه تشخیص آن استفاده از نوک فلزی داغ است.  با کیفیت ترین لاجورد دنیا نیز همانطور که گفته شد مربوط به افغانستان است اما کشورهای دیگری نیز نظیر آرژانتین، تاجیکستان، آمریکا، روسیه،شیلی و ایران نیز یافت می شود.

خواص و فواید لاجورد برای متولدین مهر ماه

خواص و فواید لاجورد برای متولدین مهرماه

نور کدر آبی سلطنتی تیره ی لاجورد، نمادی از وسعت روح بیکران بهشتی ها می باشد. در مصر باستان، آتلانتیس، شرق و مکزیکو سنگی مقدس بوده است. این سنگ نماد روشنی ذهن است و به همین جهت هم تاریخچه ی مهمی دارد.

در مصر باستان (سوسک غلت دهنده ی سرگین را در لاجورد حجاری می کردند زیرا بر این باور بودند که ترکیب این دو که هردو مظهر لایتناهی بوده اند بیکران بودن سنگ را افزایش می داده. این سنگ در بنیاد زمین بسیار مهم می باشد زیرا بیانگر روح مطلق است. همچنین لاجورد نماد زیبایی و عشق و همچنین هماهنگ کننده درون و برون می باشد. لاجورد باعث تحکّم پیوند دوستی بوده و برای متولدین مهرماه و دی ماه استفاده می شود.

لاجورد برروی دو چاکرای پنجم (گلو) و ششم ( چشم سوم) تاثیر گذار است و موجب تقویت آن ها می شود. لاجورد از دیگر سنگ های ماه تولد مهر است که دارای طبیعتی سرد و خشک می باشد و قرار دادن آن برروی سینه و گلو باعث تقویت تارهای صوتی، گرفتگی سینه و درمان بیماری های تنفسی همچون برونشیت و نیز تیروئید هم مناسب است. لاجورد همچنین محافظی است در برابر صرع و نیز قرار دادن آن برروی محل درد باعث تسکین درد و نیز آرامش می شود. در گذشته از آن برای درمان بیماری های چشمی و نیز اسهال سودا استفاده می نمودند. برای مهرماهی ها باعث کاهش اضطراب و عصبانیت شده و نیز در کنترل هیجان و رفع بی خوابی نیز موثر است.

سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود

این سنگ پس از الماس بیشترین سختی را داشته و در گروه کراندوم ها قرار می گیرد. کراندوم یک کریستال اکسید آلومینیوم است که بعلت وجود مقداری کمی از مواد معدنی باعث تولید سنگ هایی با رنگ های گوناگون همچون روبی قرمز می شود. رنگ یاقوت کبود بعلت وجود تیتانیوم و آهن است. آهن به تنهایی باعث رنگ زرد می شود و ترکیب آن با تیتانیوم موجب پدید آمدن رنگ سبز شده و ترکیب هر سه عنصر (آهن، کروم و تیتانیوم) یک کریستال ارغوانی رنگ تولید می کند. همچنین یاقوت کمیاب و محبوب نارنجی رنگ نتیجه ی ترکیب کروم با آهن می باشد. تنها یاقوت سفید و شفاف است است که بدون هیچ گونه ترکیب اضافی می باشد.

به نوعی از یاقوت کبود به دلیل بروز پدیده ی آستریزم در آن یاقوت کبود استار یا ستاره ای می گویند. یاقوت کبود عموما در کشور های هند، برمه، تایلند، آمریکا، استرالیا، برزیل و کلمبیا و همچنین برخی از کشورهای آفریقایی یافت می شود.

خواص یاقوت کبود

خواص یاقوت کبود

یاقوت کبود سنگی محافظ در برابر چشم بد و دافع انرژی های منفی به منبع آن است. در اساطیر آمده است که ساحران از این سنگ برای هدایت و تقویت قدرت های جادویی شان استفاده می کردند. صوفی های هند بر این باور بودند که یاقوت کبود به قلمروی الهی و آسمانی تعلّق دارد. این سنگ برای متولدین مهرماه باعث باز شدن چاکراها و نیز دریافت بهتر پیام های الهی و روشن نمودن آن ها می شود.

در طول مدیتیشن باعث می شود که فرد پتانسیل پنهان خود را بیابد و بینش خود را نسبت به زندگی افزایش دهد. مسیر ذهنی را شفاف می کند و تفکرات وی را بهتر فرماندهی می نماید. در نتیجه می توان نتیجه گیری کرد که این سنگ به طور کلی برای کنترل تصمیم گیری های صحیح در زندگی مفید است.

یاقوت کبود بر روی دو چاکرای پنجم (گلو) و چاکرای ششم ( چشم سوم) به طور شگفت انگیزی تاثیر گذار است و به طور کلی سنگی بشدت پر انرژی است. این سنگ برای متولدین مهرماه موجب تقویت و آرام نمودن اعصاب بدن شده و همچنین بیماری هایی نظیر رعشه، صرع، میگرن و سر درد های عصبی را درمان می کند. همچنین در رفع بی خوابی و سرگیجه نیز موثر است. شستن پوست دست با ابی که یاقوت کبود در آن قرار داده شده یا مالش آن به پوست صورت برای درمان حساسیت های پوستی مفید است.

عقیق سنگ شانس و اقبال

عقیق سنگ شانس

عقیق را می توان در انواع رنگی قرمز، زرد و خاکستری مایل به آبی در طبیعت یافت. عقیق خوش شانسی را برای متولدین مهرماه به ارمغان می آورد. عقیق به فراوانی یافت می شود. معمولا کدر و نیمه شفاف بوده لیکن به شکل شیشه سان هم یافت می شود. این سنگ از ریز بلورهای کوارتز با ناخالصی های گوناگون شکل می گیرد و سختی آن بین 6 تا 7 است. سنگ های دیگری نیز وجود دارد که بخاطر شباهت های فیزیکی و ساختاری جزء خانواده ی عقیق دسته بندی می شوند  همچون: عقیق سلیمانی یا چشمی ( باباقوری) ، شجری و خزه ای. عقیق سبز تشابه زیادی دارد به یشم و تشخیص آن ها از یکدیگر بسیار سخت است.

عقیق معمولا آبدار است و خرده های آن برروی حرارت می ترکد درنتیجه به این وسیله هم می توان عقیق را شناخت. در ایران در سواحل خلیج نیلگون فارس و دریای خزر بلورهای آب شسته ی عقیق را در رنگ های سرخ، قهوه ای، شیری و سبز می توان یافت. از عقیق بخاطر مقاومت در مقابل مواد شیمایی در صنعت نیز استفاده می شود.

خواص و فواید سنگ عقیق

خواص و فواید سنگ عقیق

اصلی ترین عقیق برای متولدین مهر ماه عقیق سبز است. انواع گوناگونی از عقیق با توجه به انواع رنگ و یا نوع حکاکی آن در انواع مختلف سحر و جادو مورد استفاده قرار می گرفته است. در متون باستانی گفته شده که عقیق به عنوان یک طلسم یا رفع جادوی طلسم به شدت ارزشمند بوده است. در اساطیر ایرانی آمده است که این سنگ برای انحراف طوفان های ناخواسته استفاده می شده است. عقیق که جزء سنگ های ماه تولد مهر است برای افزایش بینایی و تحریک توانایی کلی فرد و همچنین بوجود آوردن تعادل عاطفی، فیزیکی، معنوی و فکری استفاده می شود. این سنگ برای افزایش خوش قلبی و نیکخواهی و نیز کاهش دشمنی و خصومت بسیار مفید است. به طور کلی عقیق برای متولدین ماه های مرداد، بهمن، دی، شهریور و مهر می باشد.

عقیق سیاه برروی چاکرای اول(ریشه) تاثیر می گذارد. عقیق قهوه ای برروی دو چاکرای اول( ریشه) و دوم ( خاجی یا جنسی )، عقیق سلیمانی برروی چاکرای هقتم ( تاج) و عقیق قرمز بر دو چاکرای دوم(خاجی) و سوم(خورشیدی) اثر گذار هستند و باعث تقویت آن ها می شود.

عقیق برای رونق کسب و کار و همچنین در جنگ ها برای محافظت مفید است. در هنگام قاعدگی خانم ها از خونریزی های شدید جلوگیری می نماید و برای برقراری تعادل و هماهنگی و تقویت نقاط مختلف بدن مفید است. این سنگ بشدت پر انرژی بوده و مثل یک هاله از انسان محافظت می کند. عقیق را برای آرامش و شادابی و نیز دفع غم و ناراحتی های روحی سفارش کرده اند.

خصوصیات متولدین مهر ماه

متولدین برج میزان عاشق صلح و دوستی و عشق هستند. به اعتقاد متولدین این برج همه ی عدالت را می توان با یک ترازو سنجید و همواره دو حالت دارد یک کفه ی پایین تر و یک کفه ی بالاتر. در مواردی که لازم است لجبازی و دعوا هم می کنند و همواره نگران وضع موجود می باشند. از نظر ظاهری معمولا اندام هایی متعادل دارند اما انسان های جذابی نبوده و جلب توجه نمی کنند همچنین عموما ممکن است دارای چال در گونه یا چانه بوده و در حالت خشم و ناراحتی چهره ای سرد و بی حالت را از خود به نمایش می گذارند.

مهرماهی ها عاشق شیرینی جات هستند، ورزشکار بوده و بیشتر حالاتشان مردانه است. ماهیت تنبلی دارند و در همه چیز به غیر از خوردن افراط می کنند. گاه شخصیتی دوگانه دارند به طوری که یا در تنبلی افراط می کنند و یا در کار خود را از پای در آورند بدین ترتیب شما نمی توانید رفتار های خود را در مقابل آن ها پیش بینی کنید. آن ها زیاد حرف می زنند اما در مقابل شنونده های خوبی نیز هستند. مهرماهی ها در بحث و جدل ها همواره عاشق برقراری صلح هستند.

مهرماهی ها به سلامتی خود اهمیت می دهند اما عموما دچار ناراحتی های عصبی استرس و به خصوص ناراحتی های معده می باشند. آن ها مطالعه را دوست دارند و همچنین از انسان های عجول دمدمی مزاج نیز خوششان نمی آید. مهرماهی ها هنرمندان خوبی هستتند و در نقاشی هایشان معمولا از رنگ های ملایم استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx