سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد شهریور + خواص آنها

سنگ ماه تولد شهریور سنگ یاقوت کبود است و سنگ های فرعی متولدین شهریور عبارتند از: سنگ جاسپر، سنگ شجر(عقیق خزه ای) ،سنگ عقیق کارنلیان، سنگ زیرکن، سنگ سیترین و سنگ آزوریت-مالاکیت.

با استفاده از سنگ های مرتبط با هر ماه میتوان بیشترین تطابق را با ستاره نجومی وی داشته و بیشترین تاثیر را در جذب انرژی برای آن فرد دارد.

سنگ های ماه تولد شهریور-لبخند درون
یاقوت کبود اصلی ترین سنگ متولدین شهریور

بهترین سنگ ماه تولد شهریور، سافیر یا یاقوت کبود است که به گونه ای از یاقوت ها اطلاق می شود که که رنگ قرمز نداشته باشند. انواع رنگ های یاقوت بر خلاف تصور عوام که فکر می کنند تنها آبی رنگ است شامل: شنگرف، سیاه، آبی تیره، بنفش زرد، سبز و نارنجی است.

دلیل رنگ آبی یاقوت وجود تیتانیوم است. به هر حال برای متولدین شهریور رنگ آبی تیره یا کبود مد نظر است. واژه مترادف یاقوت کبود، سفیر می باشد که در زبان یونانی به معنای آبی است. تولید کنندگان عمده ی یاقوت کبود در جهان کشور های هند، برمه، استرالیا، تایلند، برزیل، کلمبیا و امریکا هستند.

خواص و فواید یاقوت کبود بر متولدین شهریور

خواص و فواید یاقوت کبود بر متولدین شهریور

یاقوت کبود سنگ ماه تولد شهریور است که اثر گذار بر چاکرای پنجم (گلو) و بر چاکرای پیشانی( سوم) بوده و سنگی است با انرژی بسیار بالا. دارای نیروی پاکسازی و شفابخشی بی نظیر و همچنین اعصاب بدن را تقویت و آرام می کند و برای درمان بیماری های ،رعشه، صرع و سردردهای عصبی و میگرن موثر است.

در موارد دیگر نیز برای تسکین دردهای رمانتیسمی و مفصلی همچنین جراحتی و نقرس نیز کاربرد دارد. شست و شوی پوست با آبی که یاقوت کبود در آن قرار گرفته باشد برای رفع جساسیت و جوش های پوستی بشدت توصیه شده.

همچنین برای درمان بیماری های لوزه، تیروئید و نیز تقویت تارهای صوتی مفید است. استفاده از یاقوت کبود فکر را راحت و غصه و درد و رنج را دور می سازد. با حمل آن طلسم و سحر بر آدمی بی تاثیر شده و انسان را از زندان و حبس نجات می دهد.

یاقوت کبود افکار شیطانی و شهوت انگیز را از آدمی دور می سازد. به همین علت نیز مومنین و پارسایان از این سنگ استفاده می کنند. قرار دادن آن برروی پیشونی باعث بند آمدن خونریزی دماغ می شود. یاقوت کبود نماد وفا و صداقت است.  تعلق یاقوت کبود به سیّاره ی زهره بوده و برای دختران دم بخت خوشبختی به ارمغان می آورد.

روایت است که حضرت حق ده احکام از تورات را بر یاقوت کبود حک کرده و برای موسی (ع) در کوه طور فرستاده است. این سنگ به طور کلی سنگ متولدین اردیبهشت، شهریور و آذر و مهر است.

مناسب ترین سنگ برای مردان متولد شهریور

خصوصیات مردان شهریور

بهترین سنگ ماه تولد شهریور برای مردان شهریور یاقوت کبود است که موجب خوش شانسی در زندگی آنها می شود. سنگ های دیگری هم نیز وجود دارد که با این ماه مرتبط و هماهنگ هستند مانند یشم، مالاکیت، عقیق خزه ای(شجر) ، کارنلین و زیرکن. از لحاظ بهترین تطابق و ارتباط با متولدین شهریور به ماه های اسفند، اردیبهشت و دی ماه می توان اشاره کرد.

این ماه ها بیشترین هماهنگی را با متولدین شهریور دارد. یاقوت کبود با قدرت شفا بخشی و نفوذ عمیق خود باعث می شود تا متولدین شهریور استعداد های و توانایی های مثبت خود را ارتقا دهند و مشکلات و نقاط ضعف درونی خود را تقویت و بهبود بخشند. از مواردی که یاقوت کبود در درمان آن ها تاثیر گذار است به بهبود اسهال، تب، سوختگی، سرطان و الهتاب اشاره کرد.

سنگ شانس زنان متولد شهریور

خصوصیات زنان شهریور

بهترین انتخاب برای زنان متولد شهریور نیز یاقوت کبود است که باعث افزایش خوش شانسی آن ها در زندگی می شود. نام یونانی یاقوت کبود سافیر می باشد که به معنای آبی می شود. سنگی پر انرژی و شفا بخش می باشد که به همراه داشتن آن باعث ایجاد تغییرات مثبتی در زنان شهریور ماهی می شود و آنها را در مسیر زندگی کمک و یاری می کند.

همچنین می توانند یاقوت کبود را به همراه سنگ های دیگری همچون یشم سبز، سیترین، کارنلین، جاسپر و عقیق خزه ای در جواهرات خود ترکیب و از خواص و ویژگی ها خاص هر کدامشان بهره ببرند.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد شهریور

به خواص و فواید دیگر سنگ های مرتبط بر ماه تولد شهریور در ادامه این مقاله برای شما عزیزان می پردازیم.

سنگ عقیق خزه ای (شجری)

سنگ عقیق خزه ای (شجری)

این سنگ گونه از کلسدون است که در آن سیلیکات طبیعی از قبیل آلومینیوم، کلسیم و … وجود دارد.  کشورهای چین،هند، ایران و آمریکا از بزرگترین کشورهای استخراج کننده ای این سنگ هستند.

سنگ عقیق شجر یکی از انواع گرانبهای عقیق بوده و در رنگ های سبز مختلفی یافت می شود و ترکیبات کلریت در آن بصورت یک درخت یا گلسنگ درون ان بلور شده است. این عقیق را هم در آب های خلیج فارس و هم در آب های خزر در رنگ های سرح، قهوه ای، سبز و شیری می توان پیدا نمود.

خواص و تاثیرات عمیق عقیق خزه ای ( شجر )

خواص و تاثیرات عمیق عقیق خزه ای

عقیق شجر موثر بر روی دو چاکرای سوم و پنجم یعنی به ترتیب خورشیدی و گلو است. سنگ ماه تولد شهریور که برای دیابت و جریان خون و بیماری های قلبی مفید است. همچنین روده ها و دستگاه گوارش را تنظیم نموده و برای درمان عفونت و التهابات مفید است.

به همراه داشتن آن برای دوران بارداری سفارش شده است. این سنگ باعث افزایش شادابی روح و روان و همچنین حس اعتماد به نفس می شود.

جاسپر سنگی خاص

جاسپر سنگی خاص

سنگی مات با ساختار ریزدانه و متراکمی از ذرات معدنی سیلیس است که دارای رنگ های گوناگون قرمز و زرد تا قهوه ای و خاکستری است.

سختی و سایر خواص فیزیکی آن مثل کوارتز است .جاسپر سنگی رایج بر زمین است که معمولا بصورت رگه ،سنگال و سنگ های رسوبی و دگرگونی پدیدار می شود. در شمال آفریقا، سیسیل، آلمان و کوه های اورال بیشتر یافت می شود. بعضی از انواع این سنگ رنگی بوده و نمونه هایی از آن در ایلالت آریزونا بصورت چوب درختان فسیل یافت می شود.

خواص سنگ جاسپر

جاسپر یکی دیگر از سنگ های ماه تولد شهریور است بر روی چاکرای ریشه (اول) اثرمی گذارد. مصریان باستان جواهر جاسپر را به عنوان حرز (طلسم) به خویش می آویختند و معتقد بودند که این سنگ گذرگاه ایمنی برای زندگی بعد از مرگ ایجاد میکرده است. بومی های آسیا و هند و آمریکا این سنگ را به عنوان سنگ جادویی باران که دارای قدرت بسیار زیاد درمانی بوده می شناختند.

باور آن ها بر این بود که همراه داشتن این سنگ باعث در امان ماندن از ارواح و ساحران می شود. با خستگی و افسردگی نیز می جنگد و همچنین متصل کننده ی انرژی زمین و خاکی است.

زیرکن زیباترین سنگ ماه شهریور

زیرکن زیباترین سنگ ماه شهریور

این کانی بصورت منشورهای زرد کم حال تا قهوه ای سیر موجود است که انتهای منشورهای آن به حالت هرمی است. خاکه ی این سنگ آبی رنگ است خود آن در طیف های متفاوتی از قهوه ای، سبز، آبی و بی رنگ یافت می شود. در برابر هواخوردگی مقاوم بوده و عموما در صخره های آتشفشانی اسیدی یا گرانیتی وجود دارد.

در منطقه ی ماگوگِ برمه و همچنین ماسه سنگ های سریلانکا استخراج می شود. بلور قرمز در خاک فرانسه، بلورهای قهوه ای در مرز های نروژ و بلورهای سفید آن در ماسه سنگ های تانزانیا نیز یافت شده است. زیرکن به شکل برلیان های گرد تراشیده می شود و اگرچه سنگی سخت است اما هنگامی که بصورت جواهر درمی آید کناره های تراش خورده ی آن هنگام استفاده به آسانی لب پر می شود.

خواص و فواید زیرکن

خواص و فواید زیرکن

این سنگ برای محافظت، مثبت اندیشی و تفکری روشن و پیشرفت استفاده می گردد. سنگی است برای انگیزه سازی و توانمندی. این سنگ را در هنگام مسافرت توصیه کرده اند و همچنین گفته اند که زیرکن به صاحبش، قدرت ماورایی برای تعادل ذهن می دهد و در درمان اختلالات عصبی مفید می باشد.

برای خانم هایی که نقاهت پس از زایمان را می گذرانند و نیاز به آرامش دارند مفید است.  این سنگ با عفونت های چرکی و زخم و جراحت مبارزه می کند. همچنین برای بهبود بینایی نیز سفارش شده است.

سیترین سنگی زیبا

سیترین سنگی زیبا

رنگ های عسلی، زرد پررنگ، زرد و زرد مایل به قهوه ای انواع رنگ های این سنگ است که وجود این رنگ ها ناشی از وجود آهن در آن است. سیترین در صورت بروز حرارت سفید می شود و اصطلاحا سنگ دو رنگ است.سختی آن بر اساس مقیاس مو 7 بوده و از خانواده کوارتز است.

همچنین در اثر اشعه ی ایکس رنگ آن به قهوه ای سیر تغییر می یابد. به طور معمول در هر بلور سیترین می توان دو رنگ یا بیشتر یافت. سیترین سنگی کم یاب است اما با این وجود در ماداگاسکار، جنوب ایران،فرانسه و برزیل یافت می شود.

خواص سیترین

خواص سیترین

این سنگ برروی سه چاکرا اثر گذار است. چاکرای سوم(خورشیدی)، چاکرای دوم ( جنسی یا خارجی) و چاکرای هفتم (تاج). سیترین برای تقویت دستگاه گوارش و روده ها توصیه شده و نیز باعث دفع سموم از بدن می شود. همچنین در درمان دیابت مفید است.

برای کسانی که درگیر افسردگی یا عصبانیت هستند و یا اینکه میل به خودکشی دارند بخاطر اثرگذاری زیاد در تقویت اعصاب بشدت مفید است. سیترین همچنین نمادی از صلح و دانش  است. رنگ های روشن این سنگ باعث روشن شدن افکار و آگاهی کیهانی می شود.

عقیق کارنلیان

سنگ عقیق کارنلیان

کارنلیان سنگی قرمز رنگ با سختی 7 در مقیاس مو از گونه های کالسدونی است.  عقیق سلیمانی، عقیق قرمز، و نیز باباقوری از گونه های دیگر کالسدونی ها محسوب می شوند.  کارنلیان عموما به رنگ پرتقالی شفاف بوده و سایه های مختلف قرمز رنگ آن بعلت حضور اکسید آهن است. این سنگ عموما به شکل کابوشن تراشیده شده و گاها دستخوش برجسته کاری و یا حتی مجسمه های کلکسیونی قرار می گیرد.

در روم باستان به عنوان مُهر انگشتری به کار می رفت. در اسناد و نامه های مهم آن دوران برای مهر و موم کردن از آغشتن این سنگ در واکس استفاده می شده است.  بهترین نمونه های کارنلیان مربوط به هندوستان بوده که به رنگ قهوه ای است و راه تشخیص آن بدین شکل است که با قرار دادن آن زیر نور خورشید رنگش از بین رفته و به رنگ قرمز در می آید. به دلیل کمیاب بودن این سنگ نمونه های تقلبی آن که عقیق های برزیلی و اروگوئه ای است با محلول نیترات فریک رنگ شده و به جای کارنلیان اصیل به فروش می رسد.

خواص کارنلیان و تاثیرات آن

خواص و تاثیرات عقیق کارنلیان

این سنگ جواهر جادویی برای متولدین شهریور محسوب می شود. برروی چاکرای دوم ( خاجی) و سوم(خورشیدی) اثرگذار بوده و باعث تنظیم و پاکسازی  این دو چاکرا می شود. این سنگ با فعال نمودن چاکرای دوم و سوم باعث ورود نیروی حیات، انرژی جنسی، اشتیاق، سرزندگی، علاقه خلاقیت، اراده و اطمینان می شود. همچنین باعث سم زدایی الکل یا مواد مخدر نیز می شود.

کارنلیان در مصر باستان برای فرونشاندن حسادت و خشم، نفرت و حسرت استفاده می شود. هنوز هم برای نابودی افسردگی، افزایش آرامش و هماهنگی درونی استفاده می شود.  توان مقابله با چشم بد و دور کردن شر را داشته و جادوهایی از این قبیل را نیز بی اثر می کند.

در عصر جادوگری رنسانس به طور معمول کارنلین را برروی سلاح های جنگجویان یا تصاویر آن ها حکاکی می کردند تا دربرابر جادو و طلسم ایمن بمانند.  این سنگ را به عنوان طلسم در گوشه ای از خانه پنهان نموده تا از طوفان و آتش سوزی و سیل در امان باشید.

آزوریت – مالاکیت سنگی پرانرژی

آزوریت - مالاکیت سنگی پرانرژی

این سنگ یکی از سنگ های خانواده ی مس است. این سنگ در هردو صورت گسترده و بلورین و یکپارچه با طیف رنگی سبز تا آبی موجود است. آزوریت یک کریستال درجه یک در جهان سنگ های قیمتی به حساب می آید که علّت محبوبیت آن رنگ آبی خیره کننده اش است.  این سنگ در طول هزاران سال بر اثر واکنش مس، هیدروژن، اکسیژن و کربنات تکامل پیدا کرده است.

خواص آزوریت – مالاکیت

خواص آزوریت-مالاکیت

این سنگ، سنگ حقیقت برای متولدین این ماه محسوب می شود و مفید برای ارتقای معنوی آن هاست. با بینش آزوریت و فرزانگی مالاکیت ذهن شما شفاف و به سطح بسیار بالاتری از آگاهی های ماورایی می رسید.

آزوریت موثر برای چاکرای چشم سوم می باشد و باعث می شود حتی حقایقی که نمی دانید برای شما روشن شود.  در عین حال مالاکیت همچون یک مشاور برای زندگی شما و به عنوان یک گوهر محافظ ذهن و روح شما بوده و آن هارا به تعادل می رساند.  همچنین در بهبود صدمات استخوان و عضلات نیز مثمر ثمر است. ترکیب انرژی های این دو سنگ اتحادی قدرتمند را برای روشنگری ذهن بوجود می آورند.

سنگ یشم یا جید

سنگ یشم یا جید

این سنگ شامل دو گونه ی ژادئیت و نفریت است که ژادئیت به مراتب ارزشمند تر و مهم تر است.  این سنگ بسیار مقاوم بوده و نور و اسید بر آن بی تاثیر است. یشم در رنگ های متفاوتی یافت می شود که سبز سیر در میان دیگر رنگ های این سنگ محبوب تر است.

یشم به طور کلی به رنگ های بنفش،زرد، قهوه ای، نارنجی،سرخ، سیاه و طیفی از رنگ های سبز یافت می شود.  همچنین وجود آهن باعث رنگ سبز سیر در این سنگ می شود. میانمار بهترین معادن این سنگ را دارد. همچنین در کشور های برمه، چین،امریکا،روسیه و ژاپن نیز یافت می شود.

خواص جادویی یشم

خواص جادویی یشم

بر دو چاکرای سوم (خورشیدی) و چهارم (قلب) اثرگذار است.  در کشور های آسیای شرقی سنگی مقدس است و بومی های آن منطقه معتقدند با گذاشتن آن برروی معده مشکلات دستگاه گوارشی رفع و باعث تقویت و بهبود معده می شود.

یشم را به عنوان سنگ حامی و حرز می شناسند و توصیه شده است برای خانم های باردار اگر آن را بهمراه داشته باشند باعث سهولت وضع حمل می شود.  قرار دادن آن در خانه و یا اتاق شما باعث دفع انرژی های منفی و تزریق شادی و آرامش خاصی به روح می شود. یشم باعث افزایش عشق و پرورش آن می شود. شخصیت را تثبیت کرده و خودکفایی را افزایش می دهد.  یشم خوش شانسی و دوستی را نیز بهمراه خود به ارمغان می آورد.

در کتب قدیم ان را حجر اخاطیس نامبرده اند و گذشتگان منبع آن را رودهای خروشان دانسته و معتقد بودن ضدّ صاعقه و دفع کننده ی طاعون و بواسیر است.  جید با افزایش ظرفیت ذهنی باعث کمک به استدلال در تصمیم گیری می شود. یشم به طور فرعی سنگ ماه تولد شهریور و همچنین از سنگ یشم برای متولدین اسفند نیز استفاده می شود.

ویژگی و خصوصیات اخلاقی متولدین شهریور

شهریور ماهی ها انسان هایی تیز بین، با دقت، هوشیار، شیطون، باهوش و بسیار ریز بین هستند. کار های خود را حساب شده انجام می دهند و در زندگی افرادی صبور، واقع بین و محافظه کاری هستند. ممکن است از لحاظ ظاهری انسان هایی خشک و سرد دیده شوند حتی به صورت بسیار شدید، زیرا عادت دارند محبت ذاتی و مهربانی فطری را درون خودشان سرکوب کنند.  به دلیل ظاهری سرد و خشک از لحاظ احساسی ممکن است در روابطشان با دیگر افراد تاثیر بگذارد.

متولدین شهریور به نقطه ضعف های خود آگاه هستند، به همین دلیل به خود و قضاوت هایشان هم گاهی شک می کنند. افرادی برون گرا، خون گرم و اجتماعی می باشند و در زندگی کار بلد، دنیا دیده و ماهر هستند. خودشان نسبت به ویژگی ها و توانایی های خود آگاه اند و اطلاعات کامل دارند انسان هایی پنهان کار و خود داری هستند، گاهی به حدی این کار را خوب انجام می دهند که ممکن است نگران کننده شود.

دلواپسیی، بیم ناکی، تیز هوشی و حس همدردی را نسبت به دیگران به صورت بی احساسی، سردی و خشکی نمایان می کنند. با اینکه دارای چنین اخلاق و ویژگی هایی هستند اما مشکلات و سختی های دیگران را درک و خوشحالی خود را فروتنانه نشان میدهند. از طریقه روابطشان با دیگران صفاتی مانند ملاحظه کاری، خوش صحبتی، شوخ طبعی، فهمیدگی، رازداری، توداری و ملاحظه کار بودن را می توان دید.

نوشته های مشابه

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx