خبری

مرکز نوآوری جواهرات و سنگ های قیمتی کشور راه اندازی میشود

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران محمد جواد پیش بین گفت: در کشور عزیزمان ایران استعداد های طبیعی بسیاری وجود دارد که می تواند زمینه ساز ایجاد مرکز های خلاقیت و نوآوری باشد. میهن عزیز ما همواره یکی از کهن ترین کانون های جواهر سازی و تجارت سنگ های قیمتی در جهان بوده است.

ایشان در ادامه افزود: با جود گذشت زمان امروزه نیز هنوز جواهرسازی در کشور علاقه مندان بسیاری دارد، با توجه به ارزش اضافه شده قابل توجه جواهرسازی در جهان و گردش مالی قابل توجه این صنعت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است با حمایت از سازمان هایی چون کانون هماهنگی دانش، بازار و صنعت جواهرات و سنگ های قیمتی ایران در این زمینه فعالیت بیشتری ایجاد کند.

وی همچنین در ادامه افزود: با حضور رئیس معاونت تجاری سازی و نوآری موفق شدیم که نخستین گام های اولین مرکز نوآوری جواهرات و سنگ های قیمتی کشور را در شهر مقدس مشهد برداریم. ایشان در ادامه گفت: با تفاهم صورت گرفته بین سازمان فنی حرفه ای، کانون جواهرات ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست تاسیس می گردد مرکزی خواهد بود برای تجمیع و تلاش دانشجویان، نخبگان و جواهرسازان و تمامی علاقه مندان این عرصه.

رئیس کانون جواهرات و سنگ های قیمتی ایران در ادامه با اشاره به تحولات پرشتاب جواهرسازی در دنیا گفت: جواهرسازی بستری است برای خلاقیت و نوآوری و در این هنر و صنعت بیش از هرچیزی نبوغ و استعداد و خلاقیت دخیل است.

وی با بیان اینکه هدف تشکیل مراکز نوآوری در صنایعی مانند جواهرسازی تغییر نگرش از شکل سنتی به مدرن بوده و با استقرار اساتارتاپ های سنگ شناس و جواهرساز در این مرکز، مشهد مقدس به یکی از قطب های مهم و اصلی جواهرسازی در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

همچنین پیش بین در ادامه افزود: هرچند درحال حاضر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اما به علت ظرفیت های بالای جواهرسازی و بازار سنگ های قیمتی، همچنان راه زیادی برای استفاده از تمام ظرفیت جوانان و علاقه مندان به این شغل باقی مانده است که علاوه بر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیازمند همکاری دیگر دستگاه های دولتی نیز می باشد.

وی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر سازمان فنی و حرفه ای همکاری بسیار خوبی داشته و فضای تاسیس این مرکز نوآوری را در اختیار ما گذاشته و در آینده نیز با تاسیس مراکزی همچون شتاب دهنده ها در کنار این مرکز نوآوری، می توان امیدوار بود که اقدامات موثر و جدی در این حوزه انجام گیرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx