سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد مرداد + خواص آنها

سنگ زبرجد سنگ اصلی ماه تولد مرداد می باشد. سنگ های دیگری همچون عقیق سلیمانی سیاه، سنگ عقیق کارنلیان، سنگ تورمالین، سنگ اونیکس، سنگ کوارتز، الماس و سنگ توپاز طلایی نیز سنگ های مرتبط با این ماه هستند. به وسیله سنگ ماه تولد مرداد میتوان بیشترین ارتباط و انرژی را با سیاره حاکم بر این ماه ( خورشید) برقرار کرد.

در این مقاله سعی داریم به بررسی سنگ های ماه تولد مرداد، خواص و فواید آن ها و خصوصیات افراد این ماه بپردازیم.

سنگ های ماه تولد مرداد-لبخند درون
زبرجد اصلی ترین سنگ ماه تولد مرداد

زبرجد دارای طیف رنگی سبز زیتونی تا زرد مایل به سبز می باشد. بهترین رنگ برای این سنگ سبز چمنی با ته رنگ زرد یا قهوه ای است. هرچه زبرجد شفاف تر باشد دارای کیفیت بیشتری است، در اکثر نگین های این سنگ بلور های کرومیت تیره کوچکی وجود دارد.

زبرجد نرم و دارای جلای روغنی است، پس از گذشت زمان ممکن است جلای خود را این سنگ از دست بدهد. نوع بدلی از این سنگ وجود ندارد، اما افراد سود جو سنگ های تورمالین و زیرکن سبز را به جای آن به فروش میرسانند.

کشور های پاکستان، روسیه، استرالیا، برمه، برزیل، نروژ، افریقای جنوبی و امریکا از مهم ترین استخراج کنندگان این سنگ می باشند. زبرجد های امریکایی و نروژی دارای کیفیت بالا تری می باشند.

خواص و فواید سنگ زبرجد; متولدین مرداد

خواص و فواید سنگ زبرجد; متولدین مرداد

موجب پاکسازی و تنظیم چاکرای سوم (خورشیدی ) و چهارم (قلب) می شود. برای پاکسازی حزن، ناراحتی، افسردگی و نفرت از دل و روح قرار دادن این سنگ در رو برویه قلب بسیار مناسب می باشد.

همچنین برای بهبود ناراحتی قلبی و جلوگیری از لخته شدن خون مفید است. زبرجد معروف است به سنگ آرامش و التیام بخش، همینطور با قرار دادن آن زیر بالشت خوابی ارام به ارمغان می آورد. با گذاشتن این سنگ در آب به مدت یک ساعت و مالیدن آن اب به بدن برای اکنه، اگزما، بیماری های پوستی و جوش های صورت مفید است.

بهترین سنگ برای مردان متولد مرداد

خصوصیات مردان مرداد

زبرجد جزء بهترین و مناسب ترین سنگ ها برای مردان متولد مرداد می باشد. در بین ستاره شناسان هم به این سنگ برای مرداد ماهیان اشاره شده است. برج فلکی شیر سمبل فروتنی و نیروی یزدانی می باشد و به همراه داشتن زبرجد همراه خود مردان این ماه می توانند مشکلات و درگیری های زندگی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. همچنین عقلانیت و نور را در آن ها بیشتر می کند. مرداد ماهی ها به دلیل حاکمیتی که دارند با همراه داشتن این سنگ می توانند تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنند که بروی دیگران نیز تاثیر گذار است.

سنگ های دیگری نیز وجود دارد که برای مردان این ماه تولد مناسب است از جمله الماس، اونیکس، ساردونیکس، یااقوت و عقیق کارنلیان.

سنگ مناسب برای زنان متولدین مرداد

خصوصیات زنان مرداد

زبرجد برای زنان متولد مرداد نیز مناسب است و می توانند در جواهرات خود از این سنگ زیبا و پر نشاط استفاده کنند. به همراه داشتن این سنگ برایی زنان باعث راحت تر و موفقیت در مسیر زندگیشان می شود.

همچنین سنگی آرامش بخش و آرام کننده می باشد که می تواند در مسیر پر فرازو نشیب زندگی آن ها را همراهی کند. سنگ های دیگری که نیز می توانند از آن استفاده کنند اونیکس، تورمالین، یاقوت، توپاز طلایی، عقیق کارنلیان و سارودونیکس می باشد.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد مرداد

خواص و فواید سنگ های مناسب دیگر ماه تولد بهمن را در ادامه این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

سنگ کریستال کوارتز (در کوهی)

سنگ کریستال کوارتز

کریستال کوارتز دارای سختی 7 از 10 می باشد و هرچه خالص تر باشد شفاف و بی رنگ تر است. جزوه سنگ هایی می باشد که دارای فراوانی بسیاری است و در اکثر نقاط جهان یافت می شود. به دلیل خاصیت بار الکتریکی که بر اثر فشار یا ضربه پیدا می کند از آن در صنعت ساعت سازی و کنترل فرکانس رادیویی استفاده می کنند.

در گذشته مردم میپنداشتند که این سنگ آب منجمد شده است برای همین نام آن را کریستال قرار دادند. در زبان یونانی کریستال به معنای یخ است. هم نوع کدر این سنگ موجود هست و هم شفاف آن، همچنین وجود ناخالصی در این سنگباعث ایجاد انواع رنگ های مختلف در این سنگ از جمله بنفش و ارغوانی که به آن آمیتیست می گویند، رنگ زرد آن را سیترین، دودی و صورتی آن را هم کوارتز دودی و کوارتز صورتی می نامند.

خواص کریستال کوارتز

خواص و فواید کریستال کوارتز

سنگ کوارتز به سنگ شفا دهنده معروف است، به دلیل انرژی زیاد این سنگ در رو بروی هر چاکراهی که قرار بگیرد انرژی آن قسمت را تقویت و حالت شفا دهنده دارد. بر روی تمامی چاکرا ها تاثیر می گذارد و باعث تنظیم و پاکسازی آن ها می شود.

برای تمامی ماه های تولد مفید و تاثیر گذار است. همچنین سنگی مناسب برای زمان مراقبه و مدیتیشن می باشد. سنگ شناسان و امامان معصوم بسیار از این سنگ نام برده و آن را محبوب دانشته اند. سیستم عصبی بدن را تقویت و هورمون ها را تنظیم و فعال میکند.

قرار دادن این سنگ در محل کار یا قسمتی از خانه باعث دور شدن انرژی های منفی از محیط می شود. موجب آرامش و ایجاد تعادل در روح و به مراه داشتن آن خواب های پریشان را دور می کند.

سنگ عقیق کارنلیان

سنگ عقیق کارنلیان

این سنگ جزه خانواده عقیق است و دارای رنگ بندی نارنجی کم رنگ تا رنگ تیره می باشد. از سنگ کارنلیان در رومیان باستان برای مهر انگشتری مورد استفاده قرار می گرفته است. اکسید آهن موجود در این سنگ دلیل رنگ بندی آن است. نام های دیگری که این سنگ را نامگذاری میکنند عقیق پرتقالی، قرمز یا عقیق نارنجی می باشد.

نوع طبیعی این سنگ دارای حالت ابر و باد بوده و رنگ قهوه ایه آن (مرغوب هندی) در زیر تابش خورشید به رنگ قرمز دیده می شود. این سنگ فواید و خواص درمانی بسیاری دارد و دارای محبوبیت زیادی است. کارنلیان سنگی کمیاب بوده و نوع تقلبی آن در بازار رواج دارد.

خواص و تاثیرات عقیق کارنلیان

خواص و تاثیرات عقیق کارنلیان

باعث پاکسازی و تنظیم چاکرا های دوم (جنسی) و سوم ( خورشیدی) می شود. انرژی حیات را در بدن جاری میکند و موجب اشتیاق، خلاقیت، اطمینان، سرزندگی و تقویت اراده می شود. برای افرادی که به بلوغ روحانی علاقه مند هستند نیز سنگی بسیار مناسب است. نیروی جنسی را تقویت و موجب افزایش طول عمر می شود. موجب افزایش عشق به زندگی می شود، هضم غذا را آسان و گردش خون را تنظیم میکند.

سنگ الماس برای متولدین ماه مرداد

سنگ الماس برای متولدین ماه مرداد

یکی از گران قیمت ترین سنگ های موجود الماس است. این سنگ دارای سختی بسیار بالای 10 از 10 می باشد. الماس یکی از سنگ های ماه تولد مرداد است، نه تنها جزوه سخت ترین سنگ ها بلکه جزوه سخت ترین ماده معدنی موجود در کره زمین می باشد.

جزوه سنگ های بسیار محبوبی بوده از دیر باز الماس که دارای بازتاب نور و درخششی بسیار چشم نواز است. این سنگ در یونان باستان ملقب به adamas بوده که معنای آن شکست ناپذیر یا فنا ناپذیر می باشد. دلایلی که باعث قیمتی تر شدن الماس می شود نداشتن ناخالصی، شفاف تر بودن، وزن و کیفیت برش آن می باشد.

طریقه شکل گیری الماس توسط دما و فشار بسیار زیادی که در 50 مایلی زیر زمین است می باشد. از اصلی ترین منابع این سنگ استرالیا می باشد، کشور های دیگری همچون برزیل، غنا، امریکا، افرقای جنوبی، بوتسوانا و سیرالئون نیز از منابع الماس می باشند.

خواص و فواید الماس

خواص و فواید الماس

الماس بروی تمامی چاکراها تاثیر میگذارد به خصوص چاکرای تاج و باعث پاکسازی و تنظیم تمامی بدن از موانع انرژی می شود. موجب افزایش حس اعتماد بنفس و عشق در فرد می شود.

درک کردن مشکلات عاطفی و افزایش طول عمر از دیگر خواص این سنگ میباشد. باعث ایجاد تعادل و بهبود روابط زندگی می شود و حسادت را در فرد کنترل می کند. همچنین تقویت کننده احساسات، افزایش شجاعت و امید می شود.

افرادی که در سحر و جادو مهارت دارند برای افزایش قوای جسمانی از این سنگ استفاده میکرده اند. به عنوان محافظ و حامی نیز شناخته شده و از فرد در برار حوادث حفاظت می کند. می گویند حمل کردن الماسی که تراشی به صورت شش گوشه دارد موجب افزایش عمر و خوشبختی در فرد می شود. الماس سنگ ماه تولد فروردین بوده و همچنین برای ماه مرداد نیز مناسب است.

سنگ اونیکس

سنگ اونیکس

سنگ اونیکس از خانواده عقیق می باشد. اونکیس را با عقیق سیاه اکثرن یک سنگ میدانند اما این دو سنگ باهم متفاوت است. سنگ اونکیس دارای رگه های موازی و مستقیم است. رنگ رگه های این سنگ معمولا به رنگ سیاه و سفید است اما رنگ های دیگری هم نیز دارد.

 فواید سنگ اونیکس

 فواید سنگ اونیکس

موجب پاکسازی و تنظیم چاکراهای اول (ریشه)، سوم (خورشیدی) و شیشم ( چشم سوم) می شود. به همراه داشتن آن موجب تقویت جسم، جریان خون و قلب می شود. گذاشتن این سنگ بر روی شکم زن باردار هنگام زایمان تحمل فرد را بیشتر می کند.

برای کودکانی که ریزش آب دهن دارند مفید است. باعث افزایش تحمل و استقامت در سختی ها می شود. موجب کمک به کنترل عصبانیت و خشونت در فرد می شود. این سنگ با اینکه ویژگی های مثبتی دارد اما در بین مردمان یمن بد یومن شناخته شده است و محبوبیتی بین مردمان آن ندارد.

سنگ تورمالین

سنگ تورمالین

تورمالین دارای رنگ های صورتی تا قرمز، سیاه، سبز، زرد و آبی می باشد. توسط فشار و ضربه و همینطور مالش دارای بار الکتریکی می شود و  خاکستر و تیکه های ریز کاغذ را به خود جذب می کند. تورمالین دارای ساختاری پیچیده و به همین دلیل نوع مصنوعی آن تولید نمی شود. هم نوع شفاف و هم کدر تورمالین موجود است.

نوعی از این سنگ که مرکز آن صورتی و اطراف آن سبز می باشد را تورمالین هنداونه ای می نامند. برای تشخیص این سنگ از شکست نور و پدیده چند رنگی می توان استفاده نمود. از کشور های منابع این سنگ به روسیه، برزیل، استرالیا، افریقا و کانادا می باشد.

خواص تورمالین سبز

خواص تورمالین سبز

تورمالین سبز برای مشکلات قلبی و بیماری های خونی مفید است. موجب تقویت اعصاب و  آرامش می شود. برای بهبود افسردگی و بی خوابی سنگی مفید است. استرس و ترس را کم و باعث تمرکز حواس می شود. عواطف را متعادل و آسیب های گذشته را بهبود میبخشد و برای شروع مجدد بسیار مفید است

فواید تورمالین صورتی

فواید تورمالین صورتی

تورمالین صورتی دارای طیف رنگی قرمز تیره تا صورتی است. موجب تنظیم و پاکسازی چاکرای قلب  و میشود.  همینطور برای تقویت قلب و سیستم ایمنی بدن مفید می باشد. وجود قطعه ای از آن در خانه باعث بهتر شدن ارتباط در بین اعضای خانواده می شود.

برای زندگی مشترک سنگی مناسب و باعث از بین رفتن افکار منفی در طرفین می شود. همچنین شادی و شور و اشتیاق را افزایش می دهد. افرادی مشکلات روحی دارند این سنگ آرامشی عمیق در قلب ایجاد می کند.

خواص و تاثیرات تورمالین سیاه

خواص و تاثیرات تورمالین سیاه

موجب تنظیم و تقویت گردش خون، سیستم خون رسانی بدن، باز شدن گرفتگی ها عروق و تقویت قلب می شود. از فرد در برابر انرژی های منفی دیگران محافظت و موجب دفع چشم زخم می شود. انرژی های ساطع شده از وسایل الکتریکی و امواج منفی را نیز دور می کند

خواص و فواید تورمالین آبی بر ماه مرداد

خواص و فواید تورمالین آبی بر ماه مرداد

کهربا جزء قدیمی ترین سنگ می باشد که به طلای شمال نیز معروف است. مواد تشکیل دهنده این سنگ صمغ سفت شده می باشد. حشرات و گیاهانی که درون این سنگ هستند به دلیل چسبناک بودن صمغ است. دلیل نام گذاری این سنگ که بر گرفته از کاه ربا می باشد باردار شدن آن بر اثر مالش و جذب کردنه گرد و غبار و کاه به خود است.

کهربا دارای رنگ بندی زرد طلایی تا زرد مایل به قهوه ای و نارنجی می باشد. از با کیفیت ترین نوع این سنگ رنگ زرد طلایی آن است. از مواردی که باید بسیار مواظب باشید دور نگه داشتن این سنگ از حرارت می باشد زیرا به حرارت بسیار حساس بوده و می سوزد. برخورد مداوم نور خورشید باعث ایجاد تغییر رنگ در آن می شود.

همچنین نوع دریایی کهربا هم نیز موجود است که مقاومتی بالا تر دارد و از منابع اصلی آن کف دریای بالتیک می باشد. انواع مدل بدلی این سنگ نیز در بازار موجود است که جنس آن از صمغ مصنوعی و یا پلاستیک می باشد.

یکی از روش هایی که می توان نوع اصلی و بدلی این سنگ رو تشخیص داد فلزی را داغ کرده و تیکه ای از سنگ را داغ کنیم، اگر بوی صمغ تند و یا زننده ایجاد شود مصنوعی است. همچنین می توان آن را درون یک ظرف آب اشباع شده از نمک قرار داد، اگر درون آب فرو برود مصنوعی و اگر بر روی آب بماند طبیعی است. از منابع این سنگ به ایتالیا، روسیه، لهستان و فرانسه اشاره کرد.

توپاز طلایی

توپاز طلایی

توپاز دارای رنگ های گوناگی می باشد. رنگ قرمز و صورتی آن جزوه با ارزش ترین نوع آن بوده و به آن تپاز امپراطوری می گویند. اصلی ترین منبع این سنگ برزیل می باشد اما در کشور های دیگری همچون آلمان، روسیه، نیجریه، ایران، ژاپن، استرالیا، امریکا و زیمبابوه نیز یافت می شود.

میزان سختی این سنگ 8 از 10 بوده که دارای مقاومت بالایی میباشد. باید از این سنگ در برابر گرمایه زیاد و مواد پاک کننده باید حفظ و نگهداری شود.

خواص و تاثیرات توپاز طلایی

خواص و تاثیرات توپاز طلایی

مناسب برای تنظیم و پاکسازی چاکرای خورشیدی بوده و در زمان قدیم آن را با خدای خورشید مرتبط می دانسته اند. سنگی محافظ در برابر چشم زخم، فتنه، بیماری، آسیب و سحر و جادو می باشد. گذشتگان از این سنگ برای ارتباط با عالم ارواح استفاده  می کردند. موجب تنظیم متابولیسم بدن می شود. قرار دادن آن رو بروی شکم برای مشکلات کبدی مفید است. شادابی روح، خلاقیت، خود باوری و به بود خلق و خو از خواص این سنگ می باشد.

برای کسانی که دچار افسردگی یا بی خوابی می باشند مفید و همچنین برای افرادی که خیلی لاغر و یا خیلی چاق میباشند نیز در ایجاد تعادل در بدن کمک میکند. سنگی آرامش بخش و قرار دادن آن در قسمت های مختلف موجب بازسازی بافت بدن می شود. همینظور توپاز آبی نیز سنگی الهام بخش و برای افراد هنرمند بسیار مناسب است. توپاز طلای مناسب برای ماه های تولد فرودین، اذر ، مرداد و سنگ ماه تولد آبان است.

خصوصیات متولدین مرداد

متولدین مرداد انسان هایی شاد و سرخوشی می باشند که بر خلاف اینکه در طالع بینی برج فلکی شیر هستند دارای دلی نازک و مهربان اند مگر اینکه آن ها را عصبانی و مورد رنجش قرار دهید. عنصر وجودی مرداد ماهی ها آتش و سیاره حاکم بر آن ها خورشید است و سمبل آن ها نیروی حیات می باشد.

یکی از خصلت های مرداد ماهی ها حکومت و ریاست کردن بر دیگران می باشد و زندگی یکنواخت و تکراری موجب آزار آنها می شود آن را دوست ندارند. از داشتن زندگی سطح پایین بیزار و همینطور افرادی تنبل هستند. سعی میکنند کار های خود را به وسیله دیگران و یا با حرف انجام دهند. دارای هوش زیاد و خلاقیت در کار ها می باشند و خود را نسبت به دیگران برتر می داند.

از فن بیان خوبی برخوردار هستند به همین دلیل در سیاست و آموزش و کار هایی که نیاز به صحبت کردن دارد موفق می باشند. انسان های انتقاد پذیری نمی باشند اما دیگران را خیلی راحت مورد قضاوت قرار می دهند. مرداد ماهی ها افرادی عاشق پیشه و احساساتی می باشند و در زندگی خود بسرعت عاشق و تشکیل خانواده می دهند.

افرادی عجول هستند و به همین دلیل اگر در زندگی خود شکست بخورند سریع افسرده و گوشه گیر می شوند. ناراحتی و شکست های خود را بروز و نمایان نمی کنند به همین دلیل ممکن است دیگران متوجه این موضوع نشوند.  متولدین مرداد انسان های مسئولیت پذیری هستند و در مواقع حساس و ضروری خود را فدا میکنند. استقامت بدنی آن ها زیاد می باشد و در هنگام بیماری زیاد تمایلی به خوابیدن ندارند. بر خلاف برج فلکی خود که شیر می باشد تکیه کردن به دیگران را دوست دارند اما در مواردی که بحث کمک مالی پیش بیاید حمایت نمی کنند و فقط صورت قرض دادن ممکن است شما را حمایت کند.

مرداد ماهی ها اغلب  به دو صورت هستند، یا انسان هایی فعال، پر تحرک، شاد و تمیزی می باشند و یا افرادی نا مرتب، تنبل و غمگینی هستند. روز شانس متولدین این ماه یکشنبه است و از اندام حساس بدن آن ها به روماتیسم، ستون فقرات و قلب می توان اشاره کرد. ماه های دیگری که با مردادی ها سازگار و مرتبط هستند فروردین، تیر، اردیبهشت، خرداد، بهمن، مرداد و اسفند می باشد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx