سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد اسفند + خواص آنها

سنگ آکوامارین جزء سنگ اصلی ماه تولد اسفند می باشد. سنگ های دیگری مانند سنگ آمیتیست، سنگ یشم، سنگ خون، سنگ یاقوت سرخ، سنگ لابرادوریت، سنگ یاقوت کبود و سنگ کریستال کوارتز نیز از سنگ های فرعی این ماه تولد می باشد. سیاره ماه تولد اسفند نپتون و نماد آن ماهی است.

متولدین اسفند با به همراه داشتن سنگ ماه تولد مرتبط با این ماه می توانند انرژی خود را با سیاره نپتون هماهنگ و همچنین انرژی نپتون را جذب کنند. سعی کردیم برای شما عزیزان در این مقاله به توضیحات و خواص سنگ های مختلف این ماه و همچنین خصوصیات کلی اسفند بپردزایم.

سنگ های ماه تولد اسفند-لبخند درون
اصلی ترین سنگ ماه تولد اسفند آکوامارین

این سنگ هم رنگ با آب دریا و در لغت نیز به معنای آب دریا می باشد. آکوامارین بر گرفته شده از دو کلمه ی آکوا به معنای آب و مر به معنی دریا می باشد و مرغوب ترین آن به رنگ آبی سیر است. به دلیل عنصر اصلی ماه تولد اسفند که آب است سنگ آکوامارین جزء بهترین سنگ ها برای این ماه می باشد.

آکوامارین همان بریل سبز آبی است و به معنای آب دریا می باشد. سختی 7.5 از 10 در مقیاس موس و نداشتن ناخالصی و بلور های درشت از ویژگی های این سنگ می باشد. همینطور دارای خط هایی در طول آن می باشد و دو رنگی از دیگر ویژگی های آن است.

مشاهده کردن این سنگ از میان فیلتر چلسی رنگی سبز آّبی پر رنگی به خود میگیرد. بعضی از گونه های آکوامارین با تراشیدن شدن بصورت کابوشن حال انعکاس چشم گربه ای را به خود میگیرند.

میناس گریاس درون برزیل از بهترین منابع این سنگ می باشد. همچنین روسیه هم نیز بخاطر منابع مرغوب آکوامارین معروف است. از دیگر معادن آن به ماداگاسکار، برمه، سریلانکا، آمریکا، افریقا و پاکستان می توان اشاره کرد. هند، ،تانزانیا، نروژ، ایرلند، چین، آرژانتین هم دارای منابعی از این سنگ می باشند.

در گاهی مواقع برای بهبود رنگ آکوامارین آن را تحت حرارت قرار می دهند تا رنگ آن احیا شود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که حرارت دیدن سنگ باعث کاهش میزان سختی آن می شود.

خواص و تاثیرات فوقولاده آکوامارین بر ماه تولد اسفند

خواص و تاثیرات فوقولاده آکوامارین بر ماه تولد اسفند

از گذشته این سنگ معروف به سنگ الهه دریا می باشد. به همراه مومیان مصر باستان سنگ هایی از جنس آکوامارین یافت شده است. مردمان شرق این سنگ را بسیار مورد احترام قرار می داده اند و نام آن را سنگ عرفان و پیشگویی می گفته اند.

برای تحت تاثیر قرار نگرفتن افراد توسط طلسم و سحر و جادو از این سنگ برای ایجاد کردن فضایی برای محافظت مورد استفاده قرار می گرفته است. توسط نویسندگان آورده شده از محبوب و موثر ترین سنگ ها در بین یهودیان باستان به خصوص در معابدشان بوده است. از این سنگ برای غیب گویی و ابزار های مذهبی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است.

از خواص این سنگ به پرورش ذهن، بهبود انرژی روانی و مظهر شجاعت و عزت می توان اشاره کرد. دریا نوردان این سنگ را همراه خود حمل میکرده اند زیرا میپنداشتند که نماد شجاعت است و آن ها را سالم از مسافرت های طولانی دریایی بر می گرداند. مناسب برای حساسیت های پوستی، آلرژی و بهبود سیستم ایمنی بدن می باشد.

دارای دیگر خواصی همچون افزایش خلاقیت، ضریب هوشی، قدرت سخن وری، ایجاد آرامش و رفع دلهره در فرد می باشد. همچنین از این سنگ برای بهبود روابط زناشویی و افزایش عشق بین زوجین استفاده می شود. ماه های مرتبط با آکوامارین فروردین، آبان و همچنین سنگ اصلی ماه اسفند می باشد.

سنگ مناسب برای مردان اسفند

خصوصیات مردان اسفند

یکی از سنگ هایی که برای مردان این ماه می تواند خوش یومن باشد و خوش شانسی را به ارمغان بیاورد آکوامارین است اما سنگ های دیگری مانند سنگ خون (Blood stone)، آمیتیست، یاقوت سرخ و جاسپر نیز مرتبط با سیاره حاکم بر ماه تولدشان است و برای آنها خوش یومنی به همراه می آورد. نپتون سیاره حاکم بر ماه تولد اسفند است برای همین سنگ هایی که در بالا ذکر شده ارتباط عمیق تری با این افراد بر قرار می کند.

سنگ ماه تولد اسفند برای زنان

خصوصیات زنان اسفند

برای زنان این ماه تولد هم آکوامارین سنگ خوش یومن و مناسبی است که دارای رنگی آّبی می باشد. همچنین سنگ های دیگری مانند یشم، سنگ خون، آمیتیست، کریستال کوارتز و یاقوت سرخ برای زنان متولدین این مفید است و میتوانند از آن ها بهره برداری کنند.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد اسفند

در ادامه این مقاله برای شما عزیزان به بررسی و سنگ های فرعی مرتبط با ماه تولد اسفند می پردازیم

کریستال کوارتز سنگی پر انرژی

کریستال کوارتز سنگی پر انرژی

کریستال کوارتز سنگی که در طبیعت بسیار یافت می شود و منابع آن در اکثر کشور ها وجود دارد. اکثرن کوارتز را بصورت گنبدی شکل یا دامله تراشیده می شود. در کتاب های جواهر شناسی قدیم نام دیگری که برای این سنگ آمده است المرو می باشد. کوارتز زمانی که خالص و بی رنگ باشد همانند شیشه به آن کریستال کوارتز می گویند. وجود ناخالصی در آن باعث ایجاد انواع رنگ های مختلف مانند دودی، زرد، شیری، بنفش یا ارغوانی و صورتی می شود. رنگ زرد آن را سیترین و رنگ بنفش آن را آمیتیست می نامند.

از راه های تشخیص کوارتز پیدا کردن بار الکتریکی بر اثر ضربه، فشار یا مالش می باشد که باعث شارژ الکتریکی منفی و مثبت در دو سر آن می شود. در گذشته گمان می برده اند که این سنگ همان آب یخ زده می باشد برای همین نام آن را کریستال گذاشته اند. نوع مرغوب و با کیفیت آن در شکاف کوه های آلپ در قاره اروپا می باشد. همچنین نوع کوارتز رنگین کمانی نیز در بین کوارتز ها وجود دارد که دلیل آن ترک های نازک است که باعث تداخل رنگ می شود.

خواص کریستال کوارتز

خواص کریستال کوارتز

سنگی بسیار پر انرژی و دارای خواص و فواید بسیاری می باشد. از جمله خواص و فواید آن به تنظیم و پاکسازی تمامی چاکرا های بدن و متعادل کردن روح و جسم می باشد. از کوارتز برای مقاصد درمانی بسیاری استفاده می کنند برای همین به آن شفا بخش اعظم می گویند. برای تمامی ماه های تولد سازگار و تاثیر گذاری مثبت فراوانی بر فرد دارد.

قرار دادن کریستال کوارتز در هر قسمت از بدن باعث افزایش انرژی آن قسمت و به ترمیم و بازیابی قوا کمک میکند. موجب تنظیم و متعادل کردن غدد و هورمون ها در بدن می شود. سیستم ایمنی بدن را تقویت و انرژی مثبت فراوانی دارد.

انرژی های منفی را از فرد دور می کند و باعث ایجاد آرامش و تعادل روح می شود. اگر دچار کابوس و خواب های پریشان هستید داشتن گردنبندی از کریستال کوارتز به دور کردن کابوس هنگام خواب کمک فراوانی می کند. همچنین می گویند نگاه کردن به این سنگ برای تقویت قوای چشم مفید است. در گذشته کسانی که دچار تب، درد یا ورم می شدند این سنگ را روی زبانشان قرار میداده اند تا زود تر بهبود یابند.

لیست کامل سنگ های موجود را میتونید در قسمت فروشگاه سایت مشاهده کنید 😉.

سنگ لابرادوریت (Labradorite)

سنگ لابرادوریت-لبخند درون

یکی ازسنگ هایی که میتوان به عنوان سنگ این ماه تولد ذکر کرد سنگ لابردوریت است که دارای خواص بی نظیری می باشد، جذابیت این سنگ در بازی رنگ آن هر کسی را مجذوب خودش میکند.

دارای طیف رنگ متنوع است که با تکان دادن سنگ زیر نور بازی رنگ آن را میتوانید مشاهده کنید. سختی این سنگ حدود 6 تا 6.5 از 10 در مقیاس موس است.

بازی رنگ موجود در این سنگ بخاطر پدیده لابرادورنس است که دلیل نام گذاری آن هم همین است.

خواص جذاب سنگ لابرادوریت

خواص جذاب سنگ لابرادوریت-لبخند درون

سنگی بی نظیر، جذاب و پر انرژی که یکی از انتخاب های عالی هر فردی میتواند باشد. با توجه به رنگ های مختلفی که این سنگ دارد، میتواند بر روی تمام چاکرا ها تاثیر گذار باشد. اما مهم ترین تاثیر گذاری آن بر روی چاکرا اول (ریشه) و دوم (جنسی) است.

لابرادوریت برای افرادی که دچار خواب های پریشان می شوند مناسب است و به همراه داشتن آن به هنگام خواب باعث ایجاد خوابی راحت و آرامش بخش تر برای شما میشود.

افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن یکی دیگر از خواص بی نظیر این سنگ است. همچنین کسانی که دچار کم خونی هستند این سنگ به افزایش فرایند خون سازی در بدن آنها کمک میکند.همچنین برای مشاهده تمامی سنگ ها میتونید به لینک خرید سنگ لابرادوریت مراجعه کنید.


در صورتیکه تمایل داشتید اطلاعات بیشتری راجع به سنگ لابرادوریت بدست آورید، پیشنهاد میکنیم مقاله
سنگ لابرادوریت ، خواص ، تاریخچه ، نحوه تشخیص ، پاکسازی و شارژ آن ” را مطالعه نمایید.


سنگ خون (Blood stone)

سنگ خون (Blood stone)

سنگ خون یا هلیوتروپ که نام دیگری از آن است جزء دسته خانواده کوارتز کالسدونی می باشد. هلیوتروپ کلمه ای یونانی است که از دو قسمت هلیو (helio) به معنای خورشید و تروپ (tropos) به معنی راه و روش می باشد.

به دلیل داشتن عمق در رنگ سنگ خون از آن در برجسته کاری ها استفاده می شده است. همچنین از آن برای حک کردن طلسم مورد استفاده قرار می گرفته است. از معادن اصلی آن هند و در قطعات کوچک تر ممکن است رنگ قرمز آن پدیدار نباشد. در کشور های دیگری همچون چین، استرالیا، ایالات متحده و برزیل نیز سنگ خون یافت می شود.

از مواردی که این سنگ را باید از آن در امان نگه داشت حرارت می باشد زیرا به حرارت حساس و موجب تغییر رنگ آن می شود. سنگ خون به دلیل وجود لکه های رنگ دارای جلوه ای خاص می باشد.

خواص سنگ خون

خواص سنگ خون

سنگ خون سنگ ماه تولد اسفند است که جزء سنگ های بسیار پر انرژی و شناخته شده در بین گذشتگان بوده و از آن برای پیش بینی آینده و کار های جادو گری بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است. برای افزایش قدرت های جادویی آن بخصوص پیش بینی آینده آن را درون آب و زیر نور خورشید قرار می داده اند.

سنگ خون فرد را از ارواح خبیث و سحر و جادو محافظت میکند همچنین جادوگران از آن برای به دست آوردن کنترل ارواح خبیثه استفاده می کرده اند. همچنین از دیگر مواردی که از آن مورد استفاده قرار می گرفته است در بین رومیان باستان برای باور پذیر تر نشون دادن حرف ها و به کرسی نشوندن آن بوده است. می گویند در دست کردن این سنگ بصورت انگشتر و یا قرار دادن درون کیف پول باعث جذب ثروت می شود.

در گذشته از سنگ خون برای افزایش در باروری محصولات خود کشاورزان این سنگ را همراه خود حمل می کرده اند. از ماه های مرتبط با سنگ خون به فروردین، اسفند می توان اشاره کرد.

یشم سنگی محافظ

یشم سنگی محافظ

یشم را در قدیم جزء دسته سنگ های قیمتی می دانسته اند اما در سال 1863 دو نوع یشم مورد شناخت قرار گرفت که یکی یشم سبز اعلی برمه ای و دیگری یشم کم ارزش تر که دارای سختی کمتری می باشد . ساختار یشم برمه از سیلیکات سدیم و آلومینیوم می باشد و سختی آن 6.5-7 از 10 در  مقیاس موس است.

رنگ بندی یشم یا جید متنوع از جمله انواع سبز، قرمز، قهوه ای، ارغوانی، آبی، صورتی، سیاه، زرد و سفید می باشد. از مرغوب و معروف ترین نوع یشم به یشم سلطنتی می توان اشاره کرد که دارای رنگ سبز عمیقی می باشد. دلیل رنگ سبز عمیق در یشم سلطنتی وجود میزان زیاد کروم در آن است. از کشور های که دارای معادن یشم می باشند ژاپن، برمه، روسیه، چین و امریکا می باشد.

خواص و فواید یشم

خواص و فواید یشم

یشم باعث تاثیر گذاری بر چاکرا های سوم (خورشیدی) و چهارم (قلب) و موجب تنظیم و پاکسازی آن ها می شود.

آسیای شرقی یشم را سنگی مقدس می دانسته اند و با قرار دادن آن بروی معده باعث بهبود مشکلات گوارشی، ناراحتی معده و تقویت آن می شدند. موجب بهبود عملکرد کلیه ها و بیماری های آن می شود. همچنین تاثیر گذار بر سوخت و ساز بدن و ایجاد تعادل در آن است. برای آسان شدن زایمان زنان می گویند که این سنگ را همراه خود داشته باشند.

در برابر نیرو ها و انرژی ها منفی فرد را حفظ و به عنوان حامی و حرز مورد استفاده قرار می گیرد. یشم را سمبل آرامش و خلوص می شناسند. در سنت چینیان این سنگ را به عنوان پنج نماد فضیلت انسان از جمله عدالت، همدردی، شجاعت، فروتنی و حکمت می دانند.

باعث ایجاد هماهنگی در چهار وجه زندگی (جسمی،روحانی، معنویو احساسی) انسان می شود. همچنین به یشم سنگ قلب نیز میگویند زیرا تاثیر گذار بر چاکرای قلب از جمله افزایش عشق و روابط دوستانه می باشد. ماه های مرتبط با یشم شهریور و اسفند می باشد.

آمیتیست

آمیتیست

آمیتیست از دسته سنگ های شناخته شده و از خانواده کوارتز می باشد که در گذشته جزء دسته سنگ های سلطنتی و اشراف زادگان بوده است. معنای این سنگ از مست نبودن می آید و گذشتگان بر این باور بودند که با قرار دادن آن درون ظرف شراب از مست شدن فرد جلوگیری می کند. رنگ بندی آن از بنفش تا ارغوانی متغییر است و دارای رنگی زیبا و جذاب می باشد که همگان را به خود جذب می کند. آمیتیست خالص بی رنگ بوده و دلیل رنگ بنفش آن وجود مقدار کمی آهن می باشد.

به دلیل فراوانی آن در طبیعت جزء دسته سنگ های نیمه قیمتی به حساب می آید و اگر منابع آن کم می بود قیمتی بسیار بدلیل رنگ جذابش پیدا می کرد. پخش بودن رنگ در آمیتیست یکسان نیست و دارای ناهمگونی می باشد به همین دلیل اکثرا آن را بصورت برلیانی برش می دهند تا نمای رنگی بهتری داشته باشد. در مواردی از برش های دیگر از این سنگ استفاده می کنند که دارای توزیع رنگ بهتری باشد.

خواص و فواید آمیتیست; متولدین اسفند

خواص و فواید آمیتیست; متولدین اسفند

آمیتیست سنگ ماه تولد اسفند است که از خواص و فواید این سنگ می توان به انرژی مثبت آن اشاره کرد. کسانی که به دنبال رهایی، خلاص شدن و ترک عادت های بد می باشد آمیتیست سنگی مناسب می باشد. سنگی آرامش و بخش و باعث دور شدن تشویش و نگرانی از فرد می شود.

سنگی پر انرژی و معنوی می باشد که امروزه هم نیز برای مقاصد معنوی از آن استفاده فراوانی می کنند. باعث افزایش آگاهی در فرد و متعادل شدن چاکرای ششم (چشم سوم) می شود. بیشتر شدن آگاهی و درک کردن بسیاری از موضوعات و مسائل از فواید متعادل بودن چاکرای چشم سوم می باشد. حامی و محافظ از فرد در برابر نیرو های منفی و شر می باشد.

برای عمیق تر و بهتر شدن مدیتیشن از این سنگ استفاده فراوانی می شود. همچنین سردرد های میگرنی و عصبی را برطرف و بهبود می بخشد. سنگی شفا بخش می باشد و انرژی مثبت را در فرد گسترش می دهد.

سرابازان رومی در جنگ های خود از این سنگ برای حامی و محافظ بودن استفاده میکرده اند. همچنین در هنگام مرگ نیز قطعه ای از این سنگ را همراه خود دفن می کرده اند تا در دنیای بعدی محافظشان باشد. ماه های مرتبط با آن  آذر، اسفند، آبان و بهمن می باشد. سنگ اصلی ماه تولد بهمن آمیتیست است.

سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود

یاقوت کبود نیز جزء سنگ های قیمتی و اشرافی می باشد که در دیده مردم سنگی بسیار جذاب است. رنگ آبی آن به دلیل وجود عناصر تیتانیوم و آهن می باشد. یاقوت های کبودی که بیش از حد کم رنگ و یا بیش از حد تیره باشند قیمت ارزان تری دارند. فراوانی یاقوت کبود از یاقوت سرخ بیشتر است.

به دلیل پیشرفت چشم گیر علم امروزه نوع های بدلی یاقوت کبود نیز به وفور یافت می شود که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به نوع اصلی این سنگ می باشد. سنگ های دیگری که از لحاظ ظاهری شبیه به یاقوت کبود می باشند مانند تورمالین آبی، زیرکون، اسپینل و تانزانیت نیز بجای یاقوت به فروش میرسند. از منابع این سنگ به کشور های امریکا، هند، استرالیا، برزیل، کلمبیا، تایلند، افریقا و برمه می توان اشاره کرد.

تاثیرات یاقوت کبود

تاثیرات یاقوت کبود

جزء دسته سنگ هایی است که دارای انرژی شفا بخش و پاکسازی فوقولاده ای می باشد. موجب آرام شدن اعصاب بدن و تقویت آن می شود. مناسب برای بهبود و درمان بیماری های عصبی مانند رعشه، سردرد، صرع و میگرن می باشد. قرار دادن یاقوت کبود بر درون آب به مدت 24 ساعت و مالیدن آب به پوست برای بهبود جوش و حساسیت های پوستی بسیار مفید می باشد.

مرتبط با چاکرا های پنجم (گلو) و ششم (چشم سوم) می باشد. یاقوت کبود نماد و سمبل خرد می باشد و به همراه داشتن آن باعث بهبود توانایی تصمیم گیری، افزایش هوش و یادگیری می شود. به همراه داشتن این سنگ بصورت انگشتر برای افرادی که به دنبال موفقیت در شغل و حرفه خود هستند بسیار مفید است.

از یاقوت کبود در اسیا برای مقاصد معنوی مانند تقویت روشن بینی مورد استفاده قرار می گرفته است. به عنوان سنگ خوش شانسی نیز از آن یاد میکنند و گفته می شود قدرت پیشگویی دارد. ماه های مرتبط با آن اردیبهشت،مهر، آذر، اسفند و شهریور می باشد. یاقوت کبود سنگ اصلی ماه تولد شهریور است.

یاقوت سرخ سنگی خاص

یاقوت سرخ سنگی خاص

از گران قیمت ترین سنگ های اسفند یاقوت سرخ یا همان روبی می باشد. یاقوت سرخ از عهد باستان جزء دسته گران قیمت ترین سنگ ها بوده و از انواع کراندوم معدنی می باشد. دلیل رنگ قرمز جذاب آن میزان کمی کروم در ساختار آن است.

چهار سنگ گران قیمت در جهان یافت می شود از جمله زمرد، الماس، یاقوت کبود و یاقوت سرخ که هرچه میزان کروم در آن بیشتر باشد ارزشمند تر می شود و وجود ته رنگ قرمز روشن به دلیل وجود آهن کم در ساختار آن است. یاقوت های سرخی که پر رنگ تر هستند دارای آهن بیشتری می باشند.

هرچه رنگ یاقوت سرخ پر رنگ تر و جذاب تر باشد دارای خواستار بیشتری است به همین دلیل اکثر یاقوت های موجود در بازار توسط حرارت بهسازی می شوند تا رنگی جذاب و خیره تری به خود بگیرند. همچنین هرچه رنگ یاقوت پر رنگ ترو جذاب تر باشد از ارزش بیشتری برخوردار می باشد.

خواص و تاثیرات یاقوت سرخ

خواص و تاثیرات یاقوت سرخ

در تاریخ رومیان باستان آمده است که جزء قدرتمند ترین سنگ های موجود در طبیعت در برابر محافظت از سحر و جادو و شیاطین یاقوت سرخ می باشد. همینطور گفته شده که توانایی پیش بینی خطر را نیز دارد. یاقوت سمبل و نماد شجاعت در میان جنگجو ها بوده و پادشاهان بریتانیا از این سنگ به عنوان انگشتر استفاده می کرده اند تا به آنها اقتدار و اعتماد بنفس دهد.

سرخ پوستان نام Ratna nayaka را بروی این سنگ گذاشته بودند که به معنای پادشاه سنگ های قیمتی می باشد. از عقاید گذشتکان این گونه بوده که با هدیه دادن یاقوت سرخ به خدای کریشنا در زندگی بعدی خود به عنوان امپراطور متولد می شوی. انرژی فراوان و رونق بخشیدن به کسب و کار از خواص و فواید این سنگ می باشد. همچنین باعث می شود فرد حمل کننده این سنگ در چشم دیگران با ابوهت دیده شود. قلب را تقویت و از لخته شدن خون جلوگیری می کند و نماد عشق عاشق به معشوق می باشد. حامی و محافظ فرد از بلایا، حوادث و انرژی ها منفی می باشد.

به دلیل زیبایی، نادر بودن و ابوهت بسیار این سنگ چه در گذشته و چه امروزه همگان خواستار این سنگ می باشند. ماه های مرتبط با این سنگ آبان، آذر، دی و بهمن می باشد. هچنین سنگ اصلی ماه تولد تیر یاقوت سرخ است.

ویژگی و خصوصیات متولدین اسفند

اسفندی ها انسان هایی تنوع طلب و عاشق جابجایی اند. گفته می شود اکثرن اسفند ماهی ها صاحب پول باد آورده و یا ارث می شوند. افرادی مادی گرا نبوده و به پول اهمیت زیادی نمی دهند و بیشتر سعی میکنند در لحظه زندگی کنند و لذت ببرند بجای این که خود را درگیر آینده کنند. آرام و بی تفاوت نسبت به مسائل و اگر خلق او تنگ شود و در حالت بد خلقی قرار بگیرد زبانی تند دارد.

اسفند ماهی ها دارای چهره ای زیبا و چشمانی گیرا هستند بطوریکه ممکن است مجذوب چشمان آنها شوید. آنها بدلیل آینده نگر نبودن و در لحظه زندگی کردن ممکن است در مشکلات فرو بروند. افرادی خجالتی بوده اما استعداد خاصی برای انجام کار های نمایشی و تئاتر دارند و میتوانند در این زمینه ها موفق شوند. می توان گفت مقداری افرادی قضاوت گر هستند، انسان ها و مسائل مختلفشان را مورد قضاوت قرار می دهند.

اسفند ماهی ها بسیار دوست دار طبیعت و سفر می باشند و از انجام این کار لذت می برند. افرادی هستند بذله گو و شوخ طبع و در عین حال دوست داشتنی اما ممکن است شوخی هایشان از یک جایی به بعد آزار دهنده شود. دارای روحیه ای حامی، پشتیبان و همدل هستند و از قرض دادن پول یا وسیله خود به دیگران امتناع نمی کنند. افرادی راستگو و صادق هستند و خیلی کم پیش می آید که دروغ بگویند.

متولدین اسفند در زمینه های موسیقی، هنر و شعر علاقه مند بوده و همچنین دارای استعداد های زیادی در این زمینه می باشند. با اینکه دارای روحیه ای نازک و حساس هستند اما سعی می کنند تا آن را پنهان سازند. انسان هایی قویی و مستقل بوده و در مسیر زندگی همیشه عاقلانه تصمیم می گیرند.

نوشته های مشابه

3.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx