سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد دی + خواص آنها

سنگ های فرعی بُرج بُز عبارتند از: سنگ اونیکس، سنگ لاجورد، سنگ عقیق، سنگ یاقوت سرخ و اصلی ترین سنگ دی ماهی ها سنگ گارنت است. متولدین دی ماه می توانند از طریق سنگ ماه تولد خود توانایی بیشترین تطابق انرژی و هماهنگی را جهت جذب انرژی نهفته در کائنات و به خصوص انرژی سیّاره ی خود یعنی زحل را داشته باشند . در ادامه به بررسی مهمترین خواص سنگ های بُرج بز و همچنین متولدین این ماه می پردازیم.

سنگ های ماه تولد دی-لبخند درون
گارنت سنگ مرتبط و اصلی ماه تولد دی

البیجادی یا البیجاده نام کهن گارنت در کتب قدیم است. از کلمه ی گارنت در نخست برای بلور های سری پیروپ و آلماندین قرمز رنگ استفاده می شد اما امروزه برای دئ گروه سبز و قرمز “گارنت سبز شامل:، اوارویت، آندرازیت، اواریت و گراسولار سبز است و گارنت های قرمز نیز شامل: آلماندین، پیروپ و اسپسارتین  است.

البته لازم به ذکر است که در گذشته گارنت های قرمز ( مخصوصا پیروپ) به خاطر شباهت به یاقوت سرخ آن را در ردیف یاقوت ها در نظر می گرفتند، حتی در حال حاضر نیز عدّه ای آن را یاقوت سرخ کیپ نام گذاری می کنند.

نحوه ی تشخیص گارنت: در صورت مالش با پارچه ی پشمی یا موی سر حامل بار الکتریکی شده و ذرات ریزی همچون کاه را به سمت خود جذب می کند.

ویژگی ها و فواید گارنت قرمز برای متولدین دی

ویژگی ها و فواید گارنت قرمز برای متولدین دی

مؤثر بر دو چاکرای ریشه (اول) و قلب ( چهارم) و نیز همچنین باعث تنظیم و پاکسازی این چاکرا ها می شود. همراه داشتن این سنگ برای بیمارانی که از صرع رنج می برند، مفید است. همچنین برای درمان کم خونی هم سفارش شده است. گارنت نماد پایداری، وفاداری و عشق بوده و نیز مؤثر در تقویت اعتماد به نفس و اراده است. در دوران جنگ های صلیبی سربازان رومی از آن استفاده می کردند و بر این باور بودند که آن ها را از زخمی شدن محافظت می کند.

امروزه انواع گارنت های کشور موزامبیک که کشوری است واقع شده در شرق آفریقا، به دلیل کیفیت زیاد آن ها و  همچنین رنگ های قرمز گرم مشهور و بسیار پر طرفدار هستند. کشورهای روسیه، هند، آمریکای جنوبی، آفریقا، پاکستان، ایالات متحده و ماداگاسکار یافت می شود. گارنت علاوه بر دی ماه سنگ ماه های متولدین اردیبهشت، بهمن و آبان می باشد.

نکته ی هیجان انگیز گارنت اما این است که در هنگام مدیتیشن و گذاشتن آن بر روی پیشانی باعث می شود که زندگی های گذشته را بتوان مجسّم کرد. گارنت در مقابله با انرژی های منفی همچون یک دیوار بتنی است و حتی می تواند انرژی های منفی را به سمت مبدأ بازگرداند. این قابلیت به خصوص در مواردی که فرد در مرکز شایعات و دروغ ها  قرار دارد بسیار موثر است.

بهترین سنگ ماه تولد برای مردان دی ماهی

خصوصیات مردان دی

سنگ اصلی شانس برای مردان دی ماهی گارنت یا اونیکس (عقیق سلیمانی) است. به علاوه مردان برج بز می توانند از سنگ های دیگر اونیکس،لاجورد و عقیق و روبی نیز استفاده کنند. سنگ گارنت همانطور که اشاره شد می تواند باعث افزایش جذب انرژی سیّاره ی متولدین دی یعنی زحل جهت تقویت و بهبودی شود.

بهترین سنگ ماه تولد برای زنان دی ماهی

خصوصیات زنان دی

بهرین سنگ تولد برای زنان دی ماهی گارنت است. سنگ های دیگری که زنان متولد برج بز می توانند استفاده کنند سنگ یاقوت سرخ، سنگ آمیتیست، سنگ عقیق، سنگ اونیکس سیاه و سنگ توپاز زرد یا آبی است. ترکیب هرکدام از این سنگ ها باعث افزایش جذب انرژی زحل برای زنان متولدین دی می باشد.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد دی

در ادامه به خواص و فواید سایر سنگ های مناسب برای ماه تولد دی برای شما عزیزان می پردازیم

سنگ لاجورد

سنگ لاجورد

لاجورد متشکل از لازوریت، کلسیت، پیریت و سودالیت و چند سنگ دیگر است. ترکیب، رنگ و ظاهر با توجه به مقدار متفاوت مواد معدنی گوناگون خواهد بود.  رنگ لاجورد آبی عمیق تیره یا سفید است. هرچند که لاجورد با ترکیبی بسیار شبیه به سنگی طبیعی ساخته شده اما سنگ های تقلبی همچون جاسپر رنگ شده و دیگر مواد با ترکیب پیریت و مس در عوض لاجورد طبیعی در بازار موجود است.

راه تشخیص لاجورد با کیفیت و مرغوب انتشار رنگ به صورت منظم و یک دست و بدون رگه های سفید کلسیت و ناخالصی های پیریت است.  بدیهی است که وجود لکه های سفید کلسیت بافت مستحکم لاجورد را مختل کرده و از ارزش آن کم می کند. لاجورد را می شود رنگ زد و سنگی با رنگی یکنواخت بدست آورد.

راه تشخیص لاجورد رنگ شده: استفاده از هیدروکلریک رقیق یا الکل غیر اشباع یا آب استون که باعث پاک شدن رنگ و نشان دادن ترک ها می شود. با کیفیت ترین لاجورد از کشورهای آرژانتین و افغانستان استخراج می شود اما در کشور های تاجیکستان، شیلی، آمریکا، ایران و روسیه هم استخراج می شود. لاجورد را همچنین لاپیس یا لازول نیز می گویند. در دوران هخامنشیان این سنگ را “کبوتکه” می نامیدند.

خواص و تاثیرات لاجورد

خواص و تاثیرات لاجورد

لاجورد تاثیر گذار بر چاکرای ششم و و پنجم یعنی به ترتیب (چشم سوم) و (گلو) بوده و باعث پاکسازی و تنظیم این چاکراها می شود. سدّی در برابر صرع بوده و گذاشتن آن بر التهاب یا محلّ درد برای تسکین و تقویت سیستم عصبی نیز موثر است. گذاشتن لاجورد بر روی چاکرای گلو برای تقویت تار صوتی، رفع گرفتگی سینه و همچنین تیروئید و بیماری های تنفسی چون برونشیت مفید می باشد. در گذشته با تقویت و بهره گیری از سیستم ایمنی بدن، مشکلات چشم و کم شنوایی را درمان می کردند.

عقیق

عقیق

سنگ عقیق از شکافته شدن توده های آتشفشانی با تنوع شگفت انگیزی از طرح، رنگ و باندهای متمایز زیبایی پدیدار می شود که همین مسئله باعث تشخیص آسان تر عقیق از دیگر کالسدونی ها می شود. عقیق یک کالسدونی محسوب می شود.

در گذشته عقیق به شدت مورد توجه قرار می گرفت تا جایی که پادشاه پونتوس، مهرداد مجموعه ی با بیش از سه هزار کاسه عقیق اندوخته بود. همچنین کاسه های ساخته شده در طول امپراتوری بزرگ بیزانس ( قسطنطنیه- روم شرقی) به شدت محبوب و قابل توجه بوده و جمع آوری این کاسه ها میان اشراف اروپا در دوره رنسانس رایج شده بود.

درحال حاضر نیز درمیان بسیاری از موزه های اروپا خصوصا موزه لوور پاریس نمونه های بی نظیری از این طراحی ها موجود می باشد. عقیق سنگ ماه  تولد مرداد، شهریور، آبان، بهمن و دی است.

 خواص عقیق

خواص عقیق

عقیق یکی از کهن ترین سنگ های بخت آور و شفا دهنده می باشد. درواقع عقیق به فرد کمک می کند تا بتواند دوست های حقیقی از دروغین خود را تشخیص دهد. همچنین برای محافظت کودکان از خطر مخصوصا جلوگیری از زمین خوردن و نیز جلوگیری از طوفان و رعد و برق نیز استفاده می شود. گفته شده است که عقیق استقامت، حافظه و تمرکز فرد را بالا می برد و همچنین با نیروی شناخت حقیقت و نیز تشویق راست گویی خصوصیتی خارق العاده را از آن خود کرده است.

عقیق دلیری فرد را افزایش داده و وی را در برابر خطر حفظ می نماید. از خواص دیگر آن جلوگیری از بی خوابی و داشتن رویاهای دلپذیر همچنین تاثیری آرام بخش را نیز می توان بر شمرد.

یاقوت سرخ گران ترین سنگ دی ماهی

یاقوت سرخ گران ترین سنگ دی ماهی

روبی گران ترین سنگ مربوط به متولدین دی ماه می باشد. یاقوت سرخ (روبی) سنگی بسیار کمیاب و نیز یکی از با ارزش ترین جواهرات گرانبهای طبیعت محسوب می شود. درخشندگی بی نظیر و وسوسه برانگیز یاقوت سرخ و رنگ آن که قرمز مایل به قهوه ای تا قرمز روشن مثل تمشک سرخِ رسیده ی آن و نیز سختی آن که پس از الماس رده ی دوم را در اختیار دارد، همه و همه بر خاص بودن  این سنگ زیبا علیّت یافته است.

از دلایلی که در ارزش گذاری این سنگ تاثیر گذار هستند به رنگ که مهم ترین ویژگی آن و شفافیت یاقوت سرخ اشاره کرد. اکثر یاقوت های سرخی که ساخته می شوند و تراش میبینند زیر 3 قیراط است. از ارزشمند ترین و با کیفیت ترین منابع یاقوت سرخ برمه است که میزان ارزش گذاری آن حتی در حد الماس می تواند باشد. یاقوت سرخ و کبود از یک خانواده کروندوم می باشند و از یک ماده معدنی با رنگی متفاوت هستند.

روبی (یاقوت سرخ) چه قدرت های ماورایی دارد

روبی (یاقوت سرخ) چه قدرت های ماورایی دارد

از آن جایی که یاقوت سرخ به خورشید مرتبط است جهت حفظ سلامتی روحی و جسمی مفید می باشد. در گذشته و بیشتر در قرون وسطی بر این معتقد بودند که هنگام نزدیک شدن خطر، تیره می شود و نیز اینکه یک سنگ آینده بین است. نقل قول شده که تزار روسیه در جایی گفته است یاقوت سرخ برای سه بخش حافظه، قلب و مغز مفید است.

همچنین در گذشته جهت موارد دیگری همچون پودر آن برای درمان بیماری های کبدی، پادتن برای سم ( در حدود قرن 15 و 16 میلادی) و نیز با مالدین آن بر پوست صورت برای نیروی حیات و جوانی استفاده می شده است. روبی بی شک کاملترین نماد احساسات قوی مابین تمامی سنگ هاست.

یاقوت سرخ بخاطر تحریک چاکرای قلب به عنوان سنگ شور و شوق و عشق و انرژی ، قدرت و زندگی عاشقانه شناخته می شود. لازم به ذکر است که ماهیت روبی و یاقوت کبود در واقع یک ماده ی معدنی یکسان است، هردو بخشی از کروندوم ها بوده اند که با رنگ های متفاوتی ساخته شده اند. همچنین یاقوت سرخ سنگ ماه تولد تیر است.

اونیکس

سنگ اونیکس

اگرچه اونیکس و سارد و ساردونیکس همگی از گونه  های کالسدونی می باشند اما اونیکس بسیار به عقیق سیاه شباهت دارد. هرچند که هر دو سنگ متولدین ماه دی می باشد. در دوران یونان باستان اکثر کالسدون ها در تمامی رنگ ها اونیکس نامیده می شد. این سنگ دی میان یونانیان و رومیان به شدت محبوب بوده است.

در احادیث از اونیکس به عنوان سنگ  جزع نیز یاد کرده اند. اونیکس یمانی شهرت زیادی دارد. رنگبندی آن نیز از قهوه ای تیره تا سیاه و کبود قرار دارد و بیشتر با شیار های سفید رنگ کم حال دیده می شود.

خواص اونیکس و تاثیراتش

 فواید سنگ اونیکس

انرژی اونیکس باید به این شکل تخلیه شود که هفته ای یک بار در زیر آب جاری تخلیه شده و اگر به طور گسترده ای یا بیشتر از یک دوره طولانی استفاده شود قرار دادن آن در زمین ماهی یک بار به بهود قدرت آن کمک می کند.

این سنگ بر روی چاکراهای ریشه (اول) خورشیدی (سوم) و چشم سوم (ششم) تاثیر گذاشته و موجب تقویت و پاکسازی این چاکراها می شود. اونیکس بر تقویت قلب و جسم و جریان خون موثر است. همچنین اونیکس برای افرادی که تحت استرس شدید عاطفی یا فکری قرار دارند مفید است. با تمام این خواص در یمن محلی ها این سنگ را بخاطر رنگ تیره ی آن سنگی حزن انگیز و غم آلود می دانند.

سنگ لعل

سنگ لعل

نام های دیگری که از لعل نام برده شده است به البنفش و یا البلخش می توان اشاره کرد. لعل عموما دارای رنگی  قرمز و از مشهور ترین آن لعل بدخشان افغانستان می باشد. لعل در رنگ های دیگری نیز مانند سرد، ارغوانی و سبز یافت می شود. لعل سرخ، شفاف و آبدار است و درخشندگی آن نسبت به یاقوت بیشتر می باشد. مانند یاقوت مورد توجه بوده و در بعضی موارد به جای یاقوت سرخ اشتباه گرفته می شود.

از راه های تشخیص یاقوت سرخ از لعل سختی پایین تر لعل می باشد. درجه سختی لعل 8 از 10 و   درجه سختی یاقوت 9 از 10 در مقیاس موس می باشد. از سنگ های دیگری که با لعل اشتباه گرفته می شود گارنت می باشد و در خیلی مکان ها گارنت را بجای لعل بفروش می رسانند گرچه سختی گارنت از لعل کمتر است. لعل سنگی بسیار زیبا و دارای مقاومت بالایی نسبت به حرارت و اسید ها می باشد. متاسفانه نوع تقلبی آن در بازار بسیار زیاد شده و سالیانه مقدار زیادی از آن بفروش میرسد. از منابع آن به کشور های افغانستان، سریلانکا، پاکستان، استرالیا، ترکیه و برزیل می باشد.

خواص سنگ لعل

خواص سنگ لعل

طبیعت لعل گرم و خشک است و از خواص و فواید سنگ لعل به بهبود و درمان بیماری های خونی و تنظیم فشار خون می توان اشاره کرد.

لعل باعث  آرام شدن التهابات و هیجانات می شود و سیستم عصبی را تقویت می کند. همینطور ترس ها، غم و غصه و خواب های پریشان را از فرد دور میکند.

موجب افزایش شور و اشتیاق به زندگی و مناسب برای افرادی که دچار افسردگی می باشند. همچنین برگردن کردن آن بر کودکان از بی خوابی و بدخویی آنها جلوگیری می کند.

خصوصیات اخلاقی متولدین دی ماه

متولدین دی ماه (برج بز) عموما انسان هایی بلند پرواز بوده که از کوچیکترین زمان های خود بیشترین استفاده را می کنند. همواره در پی کسب پول و فعالیت بوده اما زیاد به چشم  نمی آیند و آن هم بدین خاطر است که همیشه در گوشه و کنار مشغول نظارت به همه چیز هستند.

متولدین دی ماه انسان هایی رو راست هستند که غم و شادی آن ها را می توان به راحتی از چهره خواند اما معمولا ته چهره ی آن ها همواره اندکی غم انگیز به همراه حس جاه طلبی دیده می شود. هرچند که متولدین دی ماه بی آزار و متین هستند لیکن در مواقع لازم سفت و محکمند. همواره مهم ترین هدف آن ها در هر کاری موفقیت است ئ به هیچ چیزی غیر از این فکر نمی کنند. هرچند که دوست دارند از دیگران جلو بزنند اما در عین حال هرگز سدّی برای  پیشرفت دیگران نخواهند بود.

آن ها کاملا بی تفاوت برخورد می کنند به طوری که هیچ گاه حسادت و خشم و شهوت و تنبلی را در چهره ی آن ها مشاهده نخواهید کرد. به جبران اشتباهات خود علاقه مند می باشد و از تکرار آن پرهیز می کند. دی ماهی ها احساساتشان تحت  کنترل عقل و منطق است و از افراد قانونمند استقبال می کنند. گاهی بدبین شده و همه را از این دریچه می نگرند.

احترام بزرگتر ها را همواره حفظ نموده و این حس در جوانی بیشتر خود را نشان می دهند که آن ها خود نیز به پیری فکر می کنند. زیاد اهل دروغ و غیبت نیستند اما در زمان نصیحت کاملا جدی و استوار سخن می گویند. همچنین از دیگر خصایل اخلاقی آن ها این است که منظم، اهل عمل و حساس بوده و در جمع زیاد نمی درخشند اصولا مقداری خجالتی و لجبازند.

نوشته های مشابه

1.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx