سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد فروردین + خواص آنها

اصلی ترین سنگ ماه تولد فروردین الماس می باشد. سنگ های فرعی دیگر نیز وجود دارند که مرتبط با فروردین می باشند از جمله سنگ توپاز زرد، سنگ یاقوت کبود، سنگ خون، سنگ آکوامارین و سنگ جاسپر.

هر کدام از سنگ ها دارای خواص و ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود می باشند که با به همراه داشتن آن ها می توانید از فواید و تاثیراشان بهره مند شوید. سنگ ها رابطی بین انرژی های مختلف کیهانی با انسان ها هستند.

زمانی که انسان ها سنگ ها را همراه خود داشته باشند باعث می شود تا این انرژی های مختلف با آن ها در ارتباط قرار بگیرد و تاثیرات مثبتی بر آنها بگذارد.

سنگ ماه تولد اصلی فروردین که الماس می باشد جزء گران قیمت ترین و زیبا ترین نگین های موجود در طبیعت است که دارای خواص و فواید زیادی می باشد و بیشترین ارتباط را با متولدین فروردین بر قرار می کند. موجب ارتباط و دریافت انرژی سیاره حاکم بر این ماه مریخ با این افراد می شود.

سنگ های ماه تولد فروردین-لبخند درون
الماس خاص ترین سنگ ماه تولد فروردین

الماس یکی از گران قیمت ترین سنگ های موجود در طبیعت است که دارای درخششی بسیار زیبا است.جزء سخت ترین سنگ در طبیعت بوده و دارای سختی 10 از 10 می باشد.

رنگ هایی که ممکن است الماس یافت شود بی رنگ، سفید، زرد، آبی، نارنجی، سبز و به ندرت صورتی می باشد.بدلیل سختی بالای آن در صنعت و سنباده های ساینده مورد استفاده قرار می گیرد.الماس های مشهوری مثل کوه نور و جهانگیر از معادن جنوب هند می باشند.افریقای جنوبی دارای بیشترین معادن الماس در جهان می باشد.ایران هم دارای معادنی از الماس می باشد. همچنین در کشور های دیگری هم مانند روسیه، غنا گینه، گویان، بوتسوانا، برنئو، تانزانیا، چین، زیمبابوه، زئیر و ونزوئلا نیز یافت می شود.

الماس دارای بلور های هشت و دوازده وجهی می باشند.با تابیدن نور فرا بنفش به الماس بازتابی با رنگ سفید و یا آبی دارد. این بازتاب رنگی توسط نور فرا بنفش در الماس های افریقا به این رنگ می باشد.در الماس های دیگر ممکن بازتاب نور به رنگ های زرد و یا سبز باشد.از راه های دیگر که میتوان الماس را تشخیص داد خراش دادن یاقوت است زیرا سختی الماس از یاقوت بیشتر است و تنها سنگی است ه یاقوت را می تواند خراش دهد.در زمان قدیم به وسیله نور خورشید الماس را تشخیص میدادند به این صورت که زیر نور خورشید می گرفتند و اگر نور قرمز رنگی کمانی بازتاب می شد در سنگ مطمئن می شدند که سنگ اصل است.دمایی که باعث سوختن الماس می شود 800 درجه می باشد.

اولین الماس تولید شده توسط یک فرانسوی در قرن نوزدهم بوده است.اگر زغال را تحت فشار بسیار زیاد قرار دهید و به دور از هوا حرارت الکتریکی داده شود تبدیل به الماس می شود.از خواص الماس رسانا بودن است و تنها نوع آبی رنگ آن به دلیل وجود عنصر بور بصورت نیمه رسانا می باشد. به راحتی برق و گرما را از خود عبور میدهد به طوری که 5 برابر بیشتر از فلز مس توانایی انتقال گرما را دارد.

از بزرگ ترین الماس های خام به کولینان که دارای وزن 3109 قیرات می باشد می توان اشاره کرد و یکی از بزرگ ترین الماس های تراش خورده دارای وزنی به معادل 545 قیراط می باشد که معروف به قهوه ای بی نام است.

خواص و فواید الماس برای متولدین فروردین

خواص و فواید الماس برای متولدین فروردین

از خواص و فواید الماس به پاکسازی تمامی چاکرا ها می توان اشاره کرد. همچنین به سنگ تندرستی و دور کردن بیماری ها از انسان معروف است. محافظ در برابر ترس و وحشت در فرد می باشد.

در گذشته گفته شده بانوانی که دچار مشکلات و بیماری های زنانه می باشند با بستن الماس بر دور زانوی خود می توانند بهبود پیدا کنند. همینطور می گویند که با بستن آن بر دور بازو برای غلبه بر دشمنان موثر و مفید است. باعث تقویت و ایجاد محبت و عشق در بین زوجین می شود.

متولدین ماه فروردین با بهمراه داشتن این سنگ باعث می شود تا هوش، حافظه و اراده شان تقویت شود. موجب برطرف شدن افسردگی، ناراحتی های روحی، تقویت قوای جسمی و جنسی می شود. کسانی که دچار دل درد یا دلپیچه می باشند می توانند این سنگ را دور شکم خود ببندند تا دردشان بهبود یابد.

از دیگر خواص الماس می توان به محافظ و حامی در برابر حوادث و سحرو جادو اشاره کرد. تقویت کردن قلب و آسان شدن زایمان، برطرف شدن کابوس و بی خوابی، بهبود صرع و دور کردن کلی بیماری ها از خواص دیگر آن می باشند. ماه های تولد مرتبط با الماس مرداد و فروردین می باشد.

بهترین سنگ برای مردان متولد فروردین

خصوصیات مردان فروردین

از اصلی ترین سنگ این ماه تولد برای مردان می توان به سنگ الماس اشاره کرد که بیشترین ارتباط را با آنها بر قرار می کند. اما سنگ های دیگری نیز مانند یشم، سنگ خون، آکوامارین، یاقوت کبود، توپاز و جاسپر با متولدین این ماه هماهنگ هستند و میتوانند از آن ها بهره ببرند. با به همراه داشتن الماس به صورت انگشتر مردان فروردین می توانند از انرژی مریخ استفاده کنند و شخصیت خود را به صورت جادویی تغییر دهند.

بهترین سنگ برای زنان متولدین فروردین

خصوصیات زنان فروردین

یکی از اصلی ترین گزینه ها برای زنان فروردین نیز سنگ الماس است. به همراه داشتن گوشواره هایی که با الماس مزین شده اند برای زنان این ماه بسیار توصیه می شود.

سنگ های دیگری نیز برای زنان این ماه مناسب است و آنها را در مسیر زندگی کمک می کنند. به همراه داشتن سنگ های مرتبط با ماه تولد فروردین باعث می شود تا زنان این ماه رشد شخصیتی پیدا کنند و خود را ارتقاء دهند.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد فروردین

در ادامه این مقاله به توضیحات درباره خواص و تاثیرات سنگ های مناسب برای ماه تولد فروردین برای شما عزیزان می پردازیم.

سنگ آکوامارین

آکوامارین سنگی مناسب برای متولدین فروردین

نام گذاری این سنگ به زبان لاتین از آب دریا می باشد. دریا نوردان از این سنگ برای ایمن سفر کردن در دریا استفاده میکرده اند و می گویند باعث آرام شدن امواج دریا می شود. از با ارزش ترین نوع آکوامارین به رنگ آبی با ذره ای ته رنگ سبز که دارای شفافیت روشن و خالصی می باشد می توان اشاره کرد. میزان سختی این سنگ 7.5 الی 8 از 10 موس می باشد که برای تراش کاری و جواهرات مدرن آن را سنگی مناسب می کند.

در گذشته رنگ آبی مایل به سبز آن از محبوبیت بیشتری در بین مردم برخوردار بوده ولی امروزه رنگ آبی آن دارای محبوبیت بیشتری می باشد. بزرگ ترین سنگ آکوامارین در برزیل با وزن 243 پوند در سال 1910 یافت شد و با تقسیم کردن آن به بلور های کوچک تر به بیش از 200000 قیراط تبدیل شد.

از با کیفیت ترین منابع سنگ آکوامارین برزیل می باشد که دارای کریستال هایی با وزن چندین کیلو گرم می باشد. از منابع دیگر این سنگ به ماداگاسکار که دارای رنگ آبی پر رنگ آن می باشد، جماهیر شوروی، افغانستان، پاکستان، نیجریه، هند و بعضی از کشور های افریقایی می توان اشاره کرد.

خواص و فواید آکوامارین

خواص و فواید اکوامارین; بر متولدین فروردین

تاثیرگذار و متعادل کننده چاکرای پنجم (گلو) می باشد و باعث پاکسازی آن می شود. افرادی که دچار آلرژی و حساسیت می باشند آکوامارین سنگی بسیار مناسب می باشد.

می توان این سنگ را درون آب به مدت 24 ساعت قرار داد و سپس آب را بروی پوست برای بهبود حساسیت های پوستی مالید. با قرار دادن آن بر روبروی چاکرای گلو می توان انرژی منفی و بیماری های برونشیت، مجاری تنفسی، ریه و التهاب حنجره را بهبود بخشید.

همچنین باعث تقویت تار های صوتی نیز می شود. موجب افزایش آگاهی و قدرت بیان و هوش در فرد می شود. دریا نوردان از این سنگ به عنوان حامی و محافظ همراه خود حمل می کردند. می گویند با ایجاد کردن طرح قورباغه بر روی این سنگ روابط را با دشمنان میتوان بهبود بخشید. موجب ایجاد افزایش عشق در فرد و سنگی مناسب برای زوجین می باشد. احیا کننده دوباره عشق بین زوجین از دیگر خواص این سنگ می باشد.

جزء جواهراتی می باشد که افراد را مجذوب خود میکند و با ماه های تولد فروردین و آبان در ارتباط می باشد. همچنین سنگ اصلی ماه تولد اسفند نیز می باشد.

سنگ جاسپر

جاسپر سنگی قدرتمند برای متولدین فروردین

جاسپر سنگی قدرتمند برای دور کردن اجنه و ارواح شیطانی می باشد. به عنوان محافظ و حامی از آن یاد شده و در برابر بلایا و حوادث فرد را محافظت می کند.

رنگ بندی این سنگ متنوع است اما سبز و قرمز از معروف ترین رنگ های آن می باشد. سنگ سیلیسی است که رنگ های زرد، قهوه ای، سبز و آبی آن یافت می شود.ئاز کمیاب ترین رنگ های آن رنگ آبی می باشد. دلیل رنگ قرمز در این سنگ وجود ماده معدنی آهن در ساختار آن است.

جاسپر جزء دسته خانواده کوارتز ها بحساب می آید. سختی آن 6.5 – 7 از 10 در مقیاس موس است و تشکیل شده از مواد معدنی رسوبات و یا خاکستر ها می باشد. گذشت زمان باعث ایجاد این سنگ از روسوبات سیلیکات ها و خاکستر های آتشفشان می شود. از معادن آن به کشور های فرانسه، هند، ونزوئلا، روسیه، آلمان و امریکا می توان اشاره کرد.

خواص و فواید سنگ جاسپر برای متولدین فروردین

خواص و فواید جاسپر بر ماه تولد فروردین

موجب تاثیر گذاری و پاکسازی چاکرا اول (ریشه) می شود. از این سنگ برای موارد درمانی و طلسم استفاده فراوانی می شده است.

دفن کردن این سنگ به همراه مردگان در مصریان باستان مرسوم بوده و آن را به عنوان محافظ در زندگی بعدی مردگان می دانسته اند. همچنین جاسپر را به عنوان حامی و محافظ در برابر سحر و جادو به گردن خود می آویختند و معتقد بودند نیروی جنسی را افزایش می دهد. رنگ زرد جاسپر را برای سفر های روحی و جسمی و رنگ قرمز آن را به عنوان سنگ تجدید حیات مورد استفاده قرار می داده اند. باعث افزایش قوا و بردباری در فرد می شود. معروف به سنگ بشریت به دلیل آموختن این موضوع که یکی از اهداف زندگی ایجاد رفاه و آرامش برای دیگران می باشد.

به دلیل آرامش بخش بودن و ایجاد تعادل در روح و جسم و ایجاد آرامش در اعصاب برای کودکانی که دچار خواب های پریشان می شوند بسیار مفید است. می توان به صورت گردنبند از این سنگ برای کودکان خود استفاده نمود. بهبود مشکلات کبدی، افزایش جذب آهن در بدن، تقویت سیستم ایمنی و بهبود یبوست از دیگر خواص جاسپر می باشد. ماه های مرتبط با جاسپر بهمن، شهریور و فروردین می باشد.

سنگ خون

سنگ خون; ماه تولد فروردین

از اسم های متنوعی که این سنگ دارد به سنگ خون، به زبان انگلیسی بلاداستون (blood Stone)، حجرالدم، قانداش می توان اشاره کرد. سنگ خون دارای سختی 5.4 از 10 می باشد و عده ای آن را جزء یشم و عده ای دیگر آن را جزئی از اقسام عقیق می دانند. با قرار دادن در ظرفی آب و تابیدن نور خورشید به آن، رنگ آب به رنگ خون مشاهده می شود. دارای رنگ بندی گوناگونی از جمله فولادی تیره، سفید، سبز و سفید مهتابی یافت می شود. همچنین دارای لکه های قرمزی در روی سنگ می باشد. بر اثر حرارت سنگ خون دچار تغییر رنگ می شود.

جزء دسته سنگ هایی می باشد که بر روی انگشتر استفاده فراوانی می شود. دلیل نام گذاری این سنگ بر این است که می گویند زمان به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی (ع) در قسمتی که خون حضرت ریخته شده سنگی مشاهده شده به رنگ خون به همین دلیل این سنگ به این اسم نام گذاری شده است.

خواص و فواید سنگ خون

خواص و فواید سنگ خون برای فروردین ماه

تاثیر گذاری این سنگ بروی چاکرای اول (ریشه) می باشد و باعث پاکسازی و تعادل این چاکرا می شود. جزء پر انرژی ترین سنگ های موجود می باشد که برای فعال کردن انرژی کندالینی از آن استفاده می شود. به همراه داشتن آن به هنگام مرگ باعث ایجاد آرامش در فرد می شود. حامی و محافظ در برابر حوادث و خطرات می باشد و آن را به عنوان سنگی قدرت مند می شناسند.

موجب پاکسازی خون و قسمت های مرتبط با خون می شود. تصفیه کننده کبد، مثانه و طحال می باشد. باعث سم زدایی بدن و قابلیت شفا بخشی بسیاری دارد و موجب جوان سازی سطوح بدن می شود. درمان کننده مشکلات عاطفی و افسردگی می باشد. ماه های تولد مرتبط با سنگ خون فروردین و اسفند می باشد.

توپاز طلایی سنگی الهام بخش

توپاز طلایی سنگی الهام خش برای متولدین فروردین

توپاز بلور های منشوری شکل دارد و سختی آن 8 از 10 می باشد. دارای بلور بندی ارتورموبیک و وزن مخصوص 3.5 الی 3.6 می باشد. رنگ بندی آن زرد، زرد عسلی و نارنجی کمرنگ می باشد. همچنین نوع های دیگری با رنگ های آبی، سبز، صورتی و سفید نیز از توپاز یافت می شود. هم شفاف آن و هم نیمه شفاف آن در طبیعت یافت می شود. با قرار دادن توپاز آبی و سفید در برار اشعه گاما باعث تیره تر و زیباتر شدن این سنگ می شوند.

از معادن آن به کشور های سریلانکا، برمه، ژاپن، افریقا، روسیه و آلمان می توان اشاره کرد. تراش دادن این سنگ کاری دشوار و سخت است و نیاز به مهارت بسیاری دارد. توپاز را از اجسام نوک تیز و دمای زیاد باید محافظت نمود زیرا باعث اسیب رسیدن به آن می شود.

خواص و فواید توپاز طلایی

خواص-و-فواید-توپاز-طلایی-و-تاثیرات-آن-بر-متولدین-فروردین

کهربا جزء سنگ ماه تولد فروردین است که با چاکرای خورشیدی در ارتباط و باعث پاکسازی و تنظیم این چاکرا می شود. در گذشته بومیان افریقا از این سنگ برای ارتباط با عالم ارواح استفاده فراوانی می کرده اند. باعث تنظیم و متعادل شدن غدد و سازمان بدن می شود همچنین موجب افزایش انرژی حیاتی نیز می شود. کسانی که از مشکلات کبدی و پوستی رنج می برند این سنگ را می توان روبروی چاکرا خورشیدی (روبروی شکم) قرار دهند. خودباوری، افزایش خلاقیت، شادابی روح و روان و همچنین بهبود خلق و خو از دیگر خواص این سنگ می باشد.

مناسب برای مراقبه و مدیتیشن و موجب متحد کردن ذهن، روح و بدن با نیرو های هستی می شود. هر کدام از رنگ های توپاز دارای خواص و فواید گوناگونی می باشند اما بصورت کلی برای اثبات احساسات بدن سنگی عالی می باشد. باعث افزایش حس بخشش در فرد و همچنین ترس و تردید را کاهش میدهد و بجایش حس اعتماد را در فرد بیشتر می کند. ماه های مرتبط با سنگ توپاز فروردین و همچنین سنگ ماه تولد آبان نیز می باشد.

خصوصیات متولدین فروردین

نشان متولدین فروردین قوچ است و سیاره حاکم بر آنها مریخ می باشد. عنصر افراد متولد فروردین آتش بوده و فلز موافق بر آنها آهن است. دارای طبعی گرم و خشک می باشند و اعدا شانس آن ها 1 و 9 است. ماه های دیگری که بسیار می توانند با آنها ارتباط و هماهنگی بر قرار کنند آذر  و مرداد می باشد.

از ویژگی ها و خصوصیات این ماه به فعال بودن می توان اشاره کرد که در حالت فیزیکی خود را به صورت جاه طلبی، ابداع و خلاقیت نشان می دهد. و در حالت معنوی به صورت پیشکسوتی و در خطر انداختن خود برای مسائلی مانند ساختن دنیای زیبا تر می باشد. افرادی رو راست، ساده و رکی هستند و اینگونه فکر میکنند که همگان همانند آنها هستند. به دیگران سریع اعتماد و آنها را باور می کنند و بر خلاف ظاهرشان که قوی و بی احساس است اما افرادی احساساتی هستند. ناراحت کردن این افراد خشمی عظیم به همراه خواهد آورد.

افراد فروردین ماه انسان هایی موفق در فعالیت های هنری و تجاری خواهند بود. اما باید حواسشان باشد زیرا به دلیل ساده لوحی و رو راست بودنشان ممکن است افراد دیگر از انها سوء استفاده کنند و دچار ضرر شوند. دارای قلبی پاک و صاف و دخشان هستند مانند سنگ ماه تولدشان الماس و دارای اراده ای محکم و فولادین می باشند.

روحیه ای تهاجمی در مواردی که ببینند حرف خودشان به کرسی نمی شیند می گیرند و دوست دارند حرف، حرف خودشان باشد و در غیر این صورت ناراحت و عصبی می شوند. انسان هایی دست و دلباز هستند و از این که به دیگران کمک کنند لذت می برند. حتی ممکن است کمک ها و کار های او شما را خجالت زده کند.

دوستی بسیار خوب برای دیگران هستند و زیاد غیبت را دوست ندارند و ترجیح می دهند جلوی آن ها دیگران غیبت نکنند. بیشتر در لحظه حال زندگی میکنند و خیلی غمه گذشته و آینده خود را نمی خورند و به زندگی خود با اراده ادامه می دهند. احساس درونی خود را زیاد بروز نمی دهند و ممکن است حتی بیمار باشند ولی شما از آن موضوع خبر دار نشوید.

نوشته های مشابه

4 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx