سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد اردیبهشت + خواص آنها

سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت سنگ زمرد می باشد. سنگ های دیگری همچون سنگ مالاکیت، سنگ آونتورین، سنگ گارنت، سنگ یاقوت کبود، سنگ مرجان، سنگ رز کوارتز، سنگ فیروزه و سنگ کهربا می باشد. هر یک از این سنگ ها دارای خواص و فواید گوناگون و کم نظیری می باشد. اردیبهشت جزء ماه هایی است که دارای تنوع بسیاری برای سنگ ماه تولد خود می باشد. در این مقاله سعی داریم تا برای شما به خواص و فواید هرکدام از این سنگ ها و خصوصیات ماه تولد اردیبهشت بپردازیم.

سنگ های ماه تولد اردیبهشت-لبخند درون
زمرد سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت

زمرد همان رنگ سبز بریل است که دلیل رنگ آن وجود کروم و آهن کم در ساختار آن می باشد. یکی از معادن زمرد کلئوپاترا است که در نزدیکی دریای سرخ بوده و سابقه ای چهار هزارر ساله دارد. میزان سختی این سنگ 7.5 از 10 است و ساختار آن منشور های شش گوشه می باشد. این سنگ دارای دو رنگی بوده و گاهی اوقات به رنگ آبی و زرد مایل می شود.

تماشا کرد این سنگ از میان فیلتر رنگ چلسی به رنگ قرمز است. زمرد های هند و افریقا به دلیل وجود آهن در این فیلتر به رنگ تیره ممکن است مشاهده شود. از بهترین معادن این سنگ چیوور و موزو که در کلمبیا است بدست می آید.

طبع این سنگ سرد و خشک است و هیچ گونه تاثیرگذاری در رنگ آن توسط نور خورشید و حرارت ندارد. فقط در زمانی که در حرارت های بالای 700 تا 800 درجه سانتی گراد قرار بگیرد دچار تغییر رنگ می شود. پخش شدن رنگ سبز در آن یکسان نیست و به صورت نوار و لکه های تیره و روشن دیده می شود. وجود ناخالصی در این سنگ همانند یاقوت از معایب این سنگ نمی باشد بلکه روشی است برای تشخیص اصل بودن این سنگ.

از منابع مهم و اصلی زمرد کلمبیا است. همچنین کشور های زامبیا، آمریکا، پاکستان، افریقای جنوبی، افغانستان و هند از دیگر منابع این سنگ است.

خواص و فواید زمرد برای متولدین اردیبهشت

خواص و فواید زمرد برای متولدین اردیبهشت

به دلیل رنگ های موجود در آن روانشناسی رنگ ها از خواص و فواید این سنگ به بهبود افزایش خلاقیت در فرد می توان اشاره کرد. سیاره سنگ زمرد ونوس است که سنگی عاطفی می باشد و باعث گسترش و تقویت عشق در بین دو طرف می شود. می گویند اگر زن و شوهری این سنگ را با خود حمل کنند و رابطه بین آنها سرد و کم شود رنگ این سنگ هم کم رنگ تر می شود. همچنین از گذشتگان بر این باوررند که اگر زنی این سنگ را همراه خود حمل کند و خیانت کند زمرد شکسته و یا خرد می شود.

قرار دادن این سنگ بر درون دهان باعث تقویت دندان ها می شود. زمرد باعث دور شدن اجنه و افرادی که دچار طلسم و یا جادو می باشند با قرار دادن این سنگ بصورت انگشتر یا گردنبند طلسم و جادو را می تواند باطل کند. به عنوان محافظ و حامی محسوب می شود و از چشم زخم فرد را دور نگه می دارد.

دارای ارتعاشاتی بی نظیر و سنگی عالی برای مدیتیشن و مراقبه و مناسب برای درمان روح است. موجب تقویت سیستم عصبی بدن می شود و از حملات عصبی جلوگیری می کند. اگر این سنگ را  بصورت گردنبند آویز کنید که روبروی چاکرای قلب قرار بگیرد باعث درمان ضعف عضلات قلب، تپش قلب، تقویت و درمان گرفتگی رگ ها می شود.

سنگ مردان متولدین اردیبهشت

سنگ مردان متولدین اردیبهشت

بهترین سنگ ماه تولد اردیبهشت زمرد است. زمرد سنگی بسیار محبوب و به آن الهه سنگ های قیمتی می گویند. از زمرد برای باز شدن بخت و اقبالشان مردان اردیبهشتی می توانند استفاده کنند. سنگ های دیگری که نیز می توانند برای باز شدن بخت و اقبال خود از آن ها استفاده کنند عقیق، یاقوت کبود، الماس و گارنت می باشد.

سنگ مناسب برای زنان متولد اردیبهشت

سنگ مناسب برای ماه تولد زنان اردیبهشت

همچنین برای زنان ماه تولد اردیبهشت یکی از بهترین و زیبا ترین سنگ ها زمرد است. این سنگ جدا از خواص و فوایدی که دارد سنگی بسیار زیبا و مجذوب کننده می باشد. اکثر زنان متولد اردیبهشت ارتباط زیادی با این سن بر قرار می کنند و عاشق این سنگ هستند.

سنگ های دیگری نیز مانند کهربا، یاقوت کبود، الماس، فیروزه و رز کوارتز نیز برای زنان این ماه مناسب است. استفاده از این سنگ ها بروی زیور آلات خود برای بانوان بسیار می تواند سود آور و تاثیر گذار در زندگیشان باشد.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد اردیبهشت

سعی داریم در ادامه این مقاله سنگ های مرتبط دیگری که مناسب برای ماه تولد اردیبهشت هستند را به همراه خواص آنها به شما معرفی کنیم

سنگ مالاکیت

مالاکیت و ماه تولد اردیبهشت

یکی از سنگ های قیمتی که دارای رنگی کدر و سختی 3.5 تا 4 از 10 می باشد مالاکیت است. رنگ بندی این سنگ سبز عمیق به همراه نوار های موازی و حلقه های متحد المرکزی است که به آن نمای خاصی می بخشد. استفاده های فراوانی از این سنگ در زمان مصر باستان و یونان برای کنده کاری، تزئین خانه ها و اشیاء زینتی می شده است.

ساختار این سنگ از کربنات طبیعی مس می باشد و نام دیگری که در کتاب جواهر شناسی قدیم به آن می گفتند دهنج است. مالاکیت را از برخورد با آمونیاک، حرارت و اسید ها باید محافظت نمود. برای متولدین اردیبهشت می توان از آزوریت به همراه این سنگ برای تاثیر گذاری بییشتر استفاده نمود. از منابع این سنگ به امریکا، استرالیا، ایران، افریقا می توان اشاره کرد. هچنین از معادن با کیفیت این سنگ زئیر می باشد.

خواص و فواید مالاکیت

خواص و فواید مالاکیت بر ماه اردیبهشت

موجب تاثیرگذاری، پاکسازی و تنظیم چاکرا های چهارم ( قلب) و پنجم (گلو) میشود. ایرانیان از دوران هخامنش از این سنگ استفاده می نموده اند برای موارد درمانی همچون برطرف نمودن تورم رگ های چشم، زیاد شدن نور چشم و تقویت چشم ها. استفاده از رنگ مالاکیت در لوازم آرایشی نیز استفاده می شود. همچنین رومیان، یونانیان و مصریان باستان برای ساخت زیور آلات و طلسم از آن استفاده می نموده اند.

مالاکیت سنگ ماه تولد اردیبهشت مناسب برای بهبود اختلالات و مشکلات قاعدگی و نازایی می باشد. زایمان را برای بانوان باردار راحت تر و به آن ها نیرو می بخشد برای همین به سنگ قابله نیز معروف است. موجب خارج شدن سم و بیماری و عفونت از بدن می شود. سنگ مالاکیت را به عنوان سنگ هدف، تجلی، تعادل و فراوانی می نامند.

سنگی بسیار قوی و از آن برای پاکسازی انرژی های زیاد و عمیق مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل فردی که این سنگ را همراه خود حمل می کند موجب دگرگونی و تغییرات مثبتی می شود. به سنگ دگرگونی معروف است و انرژی متا فیزیکی فراوانی دارد. به افراد کمک می کند تا احساسات را راحت تر تشخیص و بتوانند انرژی و احساسات منفی خود را که از قدیم درون آن ها ریشه کرده و یا سرکوب شده است را برطرف کنند. به عنوان محافظ و حامی از انرژی ها منفی و رادیو اکتیویته می باشد و آن ها را به خود جذب و تصفیه می کند.

گارنت سنگی مناسب برای ماه تولد اردیبهشت

گارنت سنگی مناسب برای ماه تولد اردیبهشت

یکی از انواع گروه سیلیکات ها گارنت می باشد که دارای مقادیر متفاوتی از منیزیوم، کلسیم و آهن دارد. دارای رنگ بندی گوناگون از جمله سیاه، سبز و زرد کمرنگ تا قرمز پر رنگ می باشد. هم بصورت شفاف، نیمه شفاف و شیشه ای یافت می شود و دارای سختی 7 از 10 در مقیاس مو است.

بدلیل شباهت این سنگ با یاقوت سرخ در گذشته آن را نوعی از یاقوت می دانسته و جزء طبقه بندی یاقوت ها قرار می داده اند. یکی از روش هایی که میتوان گارنت را از یاقوت سرخ تشخیص داد مالش دادن آن با پارچه پشمی و یا مو است. اگر بار الکتریکی پیدا کند گارنت و در غیر این صورت یاقوت سرخ می باشد.

از علاقه مندان به این سنگ آنگلوساکسون بوده اند و آمده است که پادشاه ساکسون ها گارنتی با بیش از وزن 465 قیرات به همراه خود داشته است. در گذشته بوهوم که الان قسمتی از چکسلواکی است جزء فوقولاده ترین منابع این سنگ و سیقل، برش و نگین دار کردن گارنت جزء صنعت غنی آن کشور بوده است.

خواص و فواید شگفت انگیز گارنت

خواص و فواید شگفت انگیز گارنت بر متولدین اردیبهشت

از خواص گارنت میتوان به افزایش عشق، دوستی واقعی، وفاداری و موفقیت در زندگی اشاره کرد. همچنین افزایش و بهبود عزت نفس، ایمان، ثبات، انرژی و درک حقیقت از دیگر خواص آن می باشد. تقویت کننده قدرت درک نسبت به مسائل ودیگران است. باعث تنظیم، پاکسازی و تاثیر گذار بروی چاکرا های اول (ریشه) و چهارم (قلب) می باشد.

سنگی مناسب برای افرادی که دچار کم خونی می باشند. به عنوان سنگ حامی و محافظ در برابر بلایا و ارواح شیطانی نام برده شده است. همچنین برای بهبود افسردگی و دوری از خواب های پریشان نیز مفید است. دارای جنبه های قدرتمندی از انرژی جنسی و نفسانی می باشد که می گویند به همراه داشتن آن در مسائل جنسی فضائل فراوانی دارد.

به آن متعادل کننده نیروی جنسی و به کسانی که دچار نا باروری می باشند کمک میکند. الهام بخش در پایداری و تعهد در روابط زناشویی می باشد. همینطور کمک کننده به افراد برای پیدا کردن عشق واقعی خود می باشد. مانع از رشد سرطان در مراحل ابتدایی، بهبود قاعدگی زنان و بهبود افسردگی می شود. ماه های مرتبط با این سنگ آبان، بهمن و اردیبهشت می باشد. همچنین سنگ اصلی ماه تولد دی می باشد.

آونتورین

آنتورین سنگی مرتبط با ماه اردیبهشت

آونتورین سنگ ماه تولد اردیبهشت که جزء دسته کوارتز ها بحساب می آید. کوارتزی نیمه شفاف که به دلیل ذرات کروم درون آن به رنگ سبز می باشد. رنگ بندی این سنگ از سبز، قهوه ای مایل به سبز، خاکستری، زرد و نارنجی می باشد.بدلیل شباهت این سنگ با یشم به آن اشتباه در بعضی جا ها یشم هندی هم میگویند اگرچه دارای ترکیب و ساختاری متفات می باشد. همچنین با اسم های دیگری همچون دلربا، کوارتز دلربا و حجر البرق نامیده می شود.

کشور های گوناگونی همچون تبت، برزیل، هند، اسپانیا، روسیه، شیلی، امریکا و دیگر جاها از منابع این سنگ می باشد. از این سنگ برای تزئین کردن مجسمه ها در تبت قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. چینیان باستان از آن به عنوان سنگ مقدس کوان یین یاد میکردن که الهه رحمت و محبت است. به دلیل رنگ سبز آن همینطور با الهه های دیگری مانند طبیعت و بهار و الهه باروری در ارتباط می دانسته اند.

خواص و فواید آونتورین

خواص و فواید آونتورین بر متولیدن اردیبهشت

تاثیر گذاری این سنگ بروی چاکرای چهارم (قلب) است. قرار دادن آن درون آب به مدت 24 ساعت  مالیدن آن آب بروی پوست برای بهبود بیماری های پوستی همچون آلرژی، آکنه و اگزما مفید است.باعث افزایش درجه تحمل در افراد می شود و همچنین به سنگ آرامش بخش معروف است.

از آونتورین به عنوان سنگ شانس نیز یاد آوری می کنند و می گویند به همراه داشتن آن باعث افزایش شانس و فراوانی می شود. بیشتر قمار باز ها به هنگام شرط بندی و مسابقات این سنگ را همراه خود حمل می کنند.  برای پاکسازی و شارژ این سنگ می توانید آن را درون خاک یک گیاه سبز قرار دهید و تا انرژی های منفی، افسردگی و اضطراب از آن پاک و رفاه و امید جایگزین آن شود.

برای بهبود روابط خود چه عاشقانه و چه با دیگران استفاده از این سنگ بسیار یاد شده است. ارتعاشات ساطع شده از این سنگ باعث بهبود نارساخوانی، فلج مغزی و بینایی می شود. همینطور برای درمان غدد فوق کلیوی، سیستم عصبی و ریه  ها مفید می باشد.

کوارتز صورتی (رز کوارتز)

کوارتز صورتی; متولدین اردیبهشت

کوارتز صورتی یا رز کوارتز جز دسته خانواده کوارتز ها بوده که به دلیل رنگ آن به آن کوارتز صورتی می گویند. این سنگ دارای رنگ بندی، صورتی، صورتی کمرنگ، گلی پر رنگ و سرخ گلی می باشد. سختی آن 7 از 10 بوده و دارای ساختار بلوری تریگونال است. بلور های ابری مانند دارد و نام دیگری که آن را صدا میکنند المرو می باشد. رنگی نسبتا کدر و دارای ناخالصی و ترک هایی می باشد. همچنین ممکن است بر اثر مرور زمان و یا نور خورشید تغییر رنگ بدهد.

تمامی سنگ های کوارتز بر اثر ضربه، مالش، حرارت و فشار دارای بار الکتریکی می شوند که کوارتز صورتی هم نیز از این قاعده مستثنی نیست. در رز کوارتز ممکن است بلور هایی سوزن شکلی را نیز مشاهده کنید.

خواص و فواید رز کوارتز

خواص و فواید رز کوارتز بر متولدین اردیبشهت ماه

کوارتز صورتی تاثیر گذار بروی چاکرای چهارم (قلب) می باشد و باعث پاکسازی و تنظیم آن می شود. رنگ صورتی این سنگ گویای این است که بیشتر برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد. برای بهبود و درمان موضوعات عاطفی این سنگ بسیار عالی می باشد.

دارای انرژی تسکین دهنده و آرامش بخشی می باشد که بروی چاکرای قلب بسیار تاثیر میگذارد. برای افرادی که دچار شکست های عاطفی و یا ازردگی می باشند سنگی بسیار مناسب است. موجب ترویج دادن عشق و بهبود احساسات درونی فرد می شود. همچنین گذشت و آرامشی درونی به فرد می بخشد و آسیب های احساسی سرکوب شده را بر طرف می کند.

به دلیل اینکه رزکوارتز فقط مخصوص ماه تولد اردیبهشت می باشد می توان این سنگ را جزء خاص ترین سنگ این ماه دانست. دارای انرژی فراوانی بوده و برای بیماری های قلبی، تقویت قلب، تنظیم گردش خون و گرفتگی رگ ها مناسب است. همچنین برای بهبود قوای جنسی و درمان نازایی نیز مناسب است.

اگر دچار خوابی نا آرام هستید شب ها به هنگام خواب می توانید این سنگ را درون دست خود بگیرید تا خوابی آرام را تجربه کنید. ایجاد امید و ایمان، برطرف کردن سوء ظن، خشم و نفرت از دیگر خواص رز کوارتز می باشد.

یاقوت کبود سنگ خاص اردیبهشت ماه

یاقوت کبود سنگ خاص اردیبهشت ماه

یاقوت ها جزء سخت ترین سنگ های موجود درون طبیعت هستند. یاقوت کبود هم از لحاظ سختی از این موضوع جدا نمی باشد. مقاومت این سنگ از مرمر یا گرانیت در برابر فرسایش بیشتر است. میزان منابع یاقوت کبود و یافت شدن آن در طبیعت از یاقوت سرخ بیشتر می باشد. از کلمه سفایر نیز برای این سنگ که در زبان یونان به معنای آبی می باشد نیز استفاده می شود.

بعضی از گونه های آن دارای پدیده آستریزم است که به آن ها یاقوت کبود ستاره ای می گویند. بدلیل پیشرفت علم امروزه در بازار نوع هایی بدلی این سنگ با ظاهری یکسان با نوع اصل آن به وفور یافت می شود. سنگ های دیگری مانند تانزانیت، زیرکون، اسپینل و تورمالین آبی نیز بجای یاقوت کبود در بازار فروخته می شوند. از منابع عمده آن هند، استرالیا، تایلند، برمه، امریکا، کلمبیا، برزیل و کشور های دیگر افریقایی می باشد.

خواص و فواید یاقوت کبود

خواص و فواید یاقوت کبود بر متولدین اردیبهشت

یاقوت کبود جزء سنگ های اشراف زادگان در زمان گذشته بوده و آن را بسیار محبوب می دانسته اند. از خواص این سنگ به انرژی شفا بخشی و پاکسازی می توان اشاره کرد. تقویت و آرام کننده اعصاب بدن و مناسب برای بیماری های گوناگون همچون رعشه، سردرد، صرع و میگرن می باشد. افرادی که دچار سرگیجه و بی خوابی می باشند نیز از این سنگ می توانند استفاده کنند.

اگر این سنگ را به مدت 24 ساعت درون آب قرار دهیم و آب آن را بروی پوست بمالیم برای درمان حساسیت های پوستی و رفع جوش ها مناسب است. همچنین قرار دادن این سنگ رو بروی چاکرای گلو برای بهبود بیماری های لوزه، تیروئید و تقویت تار های صوتی مناسب است. افکار وسواسی را در فرد کم می کند و باعث ایجاد آرامش ذهنی در فرد می شود. ایجاد کننده فهمی عمیق نسبت به مسائل و شادی آور می باشد. استرس را کاهش و دیدی روشن به طرف می بخشد.

از ماه های تولد این سنگ اسفند، مهر، اردیبهشت می باشد. همچنین سنگ اصلی ماه تولد شهریور است.

کهربا سنگی فوق العاده

کهربا سنگی فوقولاده برای اردیبهشت

کهربا جزء قدیمی ترین سنگ می باشد که به طلای شمال نیز معروف است. مواد تشکیل دهنده این سنگ صمغ سفت شده می باشد. حشرات و گیاهانی که درون این سنگ هستند به دلیل چسبناک بودن صمغ است. دلیل نام گذاری این سنگ که بر گرفته از کاه ربا می باشد باردار شدن آن بر اثر مالش و جذب کردنه گرد و غبار و کاه به خود است.

کهربا دارای رنگ بندی زرد طلایی تا زرد مایل به قهوه ای و نارنجی می باشد. از با کیفیت ترین نوع این سنگ رنگ زرد طلایی آن است. از مواردی که باید بسیار مواظب باشید دور نگه داشتن این سنگ از حرارت می باشد زیرا به حرارت بسیار حساس بوده و می سوزد. برخورد مداوم نور خورشید باعث ایجاد تغییر رنگ در آن می شود.

همچنین نوع دریایی کهربا هم نیز موجود است که مقاومتی بالا تر دارد و از منابع اصلی آن کف دریای بالتیک می باشد. انواع مدل بدلی این سنگ نیز در بازار موجود است که جنس آن از صمغ مصنوعی و یا پلاستیک می باشد.

یکی از روش هایی که می توان نوع اصلی و بدلی این سنگ رو تشخیص داد فلزی را داغ کرده و تیکه ای از سنگ را داغ کنیم، اگر بوی صمغ تند و یا زننده ایجاد شود مصنوعی است. همچنین می توان آن را درون یک ظرف آب اشباع شده از نمک قرار داد، اگر درون آب فرو برود مصنوعی و اگر بر روی آب بماند طبیعی است. از منابع این سنگ به ایتالیا، روسیه، لهستان و فرانسه اشاره کرد.

خواص و فواید سنگ کهربا

خواص و فواید سنگ کهربا برای اردیبهشت ماه

متعادل کننده چاکرای سوم یا همان خورشیدی می باشد و باعث افزایش انرژی این قسمت می شود. با مالیدن کهربا به نقاطی از بدن که دچار تورم و یا درد می باشند باعث التیام آن قسمت می شود. میتوان با قرار دادن آن درون آب به مدت 24 ساعت و مالیدن آن آب بروی پوست مشکلات پوستی مانند اگزما و … را بهبود بخشید.

از خواص این سنگ محافظ و حامی بودن در برابر چشم زخم، انرژی های منفی و همینطور سحر و جادو می باشد. دارای ارتعاشات بالایی است که موجب پاکسازی و تصفیه بدن می شود. جریان مغناطیسی موجود در این سنگ باعث متعادل کردن سیستم گوارشی و غدد ترشح داخلی می شود. برای افرادی که مدیتیشن و مراقبه می کنند نیز سنگی بسیار مناسب است.

سنگ متولدین اردیبهشت; فیروزه

سنگ متولدین اردیبهشت فیروزه

یکی دیگر از سنگ های ماه تولد اردیبهشت فیروزه می باشد. فیروزه سنگی بسیار محبوب و معروف می باشد که بهترین منبع آن نیشابور است. اساس ارزش و قیمت گذاری این سنگ رنگ و کم بودن رگه های موجود در آن می باشد. آبی اسمانی جزء بهترین نوع رنگ فیروزه می باشد. مواد تشکیل دهنده آن آلومینیوم و فسفات اب دار مس می باشد. دلیل رنگ بندی فیروزه وجود مس و آهن در ترکیبات آن می باشد. هرچه مس بیشتر رنگ آبی تر و هرچه آهن بیشتر رنگ سبز تر می شود.

از دلایلی که موجب تغییر رنگ فیروزه می شود می توان به نور خورشید، کاهش آب درون آن، تماس با مواد شیمیایی و چربی اشاره نمود. هنگام شستن دست ها و یا حمام با مواد شوینده انگشتر را بهتر است از دست خود خارج کنید.

یکی از روش هایی که میتوان فیروزه تقلبی را از اصل تشخیص داد دم کردن آن بروی برنج است. اگر بعد از دم کردن برنج هیچ رنگی از خود پس نداد نشانه اصل بودن سنگ می باشد. همچنین با سوزاندن قسمتی از آن می توان متوجه اصل یا تقلبی بودن سنگ شد. اگر قسمت سوخته شده بصورت خمیر در آید تقلبی و اگر مواد باقی مانده بصورت خاکستر باشد اصل است.

سنگ فیروزه و تاثیرات آن

فیروزه و تاثیرات آن برای متولدین اردیبهشت

از خواص تاثیرات این سنگ به متعادل کردن چاکراهای چهارم (قلب)، پنجم (گلو) و ششم (چشم سوم) می توان اشاره کرد. کسانی که دچار گلو درد، مشکلات ریوی و تنفسی هستند با قرار دادن این سنگ روبروی چاکرای گلو موجب بهبود مشکلاتشان می شود. همچنین مناسب برای تقویت تار های صوتی نیز میباشد.از قدیم می گویند نگاه کردن به فیروزه باعث تقویت بینایی می شود.

سنگی آرامش بخش، مناسب برای بهبود افسردگی و مشکلات روحی روانی و همچنین ناراحتی های عصبی می باشد. موجب دور شدن انرژی های منفی از فرد و همچنین دفع بلا و چشم زخم است. باعث افزایش رزق و روزی می شود و حرز بسیار قوی در برابر حوادث و بلایا می باشد. برای بهبود روابط زناشویی نیز از این سنگ استفاده می کنند.

کسانی که دنبال یک سنگ مناسب برای کمک به رسیدن درجات عرفانی و محافظ ذهن و روح هستند فیروزه سنگی بسیار مناسب می باشد. فیروزه با ماه های بهمن، اردیبهشت در ارتباط است. همینطور سنگ اصلی ماه تولد آذر می باشد.

سنگ مرجان

سنگ مرجان; سنگ ماه تولد اردیبهشت

سنگ مرجان توسط آهک ترشح شده جانوران بسیار ریز دریایی به نام پولیپ در اثر گذر زمان ایجاد می شود. ای موجودات ریز دریایی عموما به صورت گروه های بزرگ زندگی می کنند و گاها ممکن است جزایر کوچک مرجانی به وجود آید. بیشتر مرجان ها در آب های گرم و سواحل مدیترانه افریقا، هاوایی، ژاپن، مالزی و بحر احمر می رویند.

مرجان ها نوع های مختلفی دارند مانند مرجان سرخ( قرمز)، مرجان سفید، مرجان سیاه، مرجان آبی و مرجان شاهان. مرجان سنگی مات است که توسط جلا دارای درخشش شیشه ای می شود. از برخورد این سنگ با اسید ها، گرما و مایعات گرم باید محافظت نمود زیرا باعث کاهش طول عمر آن می شود. از ماه های تولد این سنگ به اردیبهشت، آبان و گاها اسفند می توان اشاره کرد.

تاثیرات و فواید مرجان

سنگ مرجان

مرجان سنگ ماه تولد اردیبهشت است که موجب تنظیم و پاکسازی چاکرا های اول (ریشه) و چهارم (قلب) می شود. این سنگ را به عنوان نماد قدرت و انرژی حیات می شناسند. اگر مرجان را بصورت گردنبند به طوری که روبروی چاکرای قلب قرار بگیرد به گردن بیاویزید موجب تقویت قلب، تنظیم و فعال شدن سیستم خون سازی بدن می شود. برای افرادی که دارای فشار خون پایین و کم خونی می باشند سنگی مناسب است.انرژی حیات را با  قرار دادن این سنگ بروی شکم افزایش می دهد.متابولیسم، معده و دستگاه گوارش را تقویت و تنظیم می کند.

به عنوان سنگ حامی و محافظ محسوب می شود و فرد را از چشم زخم و سحرو جادو حفظ می کند.از این سنگ برای مدیتیشن و مراقبه عمیق تر نیز می توان  بهره برد. همچنین برای بهبود افسردگی، بیحالی شدید و سوء تغذیه نیز کاربرد دارد.

خصوصیات و ویژگی های متولدین اردیبهشت ماه

از خصوصیات و ویژگی های متولدین اردیبهشت به عشق و دانایی می توان اشاره کرد. از اصلی ترن وظایف عقل روشن کردن ذهن توسط نیروی عظیم عشق است. انسان هایی متعادل و مقاوم و در مسائل بسیار محکم و پایدار هستند. اگر زندگی آنها جوری که میخواهند نباشد و با شما سر لج افتند بهتر است زمانی که سر لج می افتند آن مکان را ترک کنید و با آنها به بحث نپردازید.

دارای روحیه ای آرام هستند و به ندرت پیش می آید که عصبی شوند اما اگر کنترل خود را از دست بدهند و عصبی شوند ممکن است هرچیزی که در اطرافشان باشد را نابود کنند و آسیب برسانند.

سیاره حاکم بر ماه تولد آنها ونوس است وبیشتر با محصولات زمینی در ارتباط است. به وجود دلیل پشتکار و استحکام در فطرتشان از نظر معنوی افرادی بیدار شده هستند و بیشتر گرایش به سهیم شدن با دیگران را دارند بجای تصاحب شخصی خود. نشان این ماه گاو و عنصر وجودیشان خاک است. می گویند روز شانس آن ها جمعه و بهترین ماه هایی که میتوانند با آن ها ارتباط برقرار کنند تیر و شهریور است. فلز مرتبط بر آنها مس، برنج و نقره می باشد.

به حرف های دیگران زیاد اهمیتی نمی دهند و نمی گذارند که روی آنها تاثیر بگذارد و مسیر زندگی شان را تغییر دهد. متولدین اردیبهشت از جذابیت بالایی برخوردار هستند و باعث جذب شدن جنس مخالف به خود می شوند. به جنس مخالف خود سریع عکس العمل نشان میدهند اما به دنبال آن نمی روند. اگر متولدین این ماه روشن بین شده  باشند علائم روحیی مانند صلح و آرامش، فروانی و زیبائی درون آن ها شکوفا می شود.

افرادی لجباز و صبور هستند اما در عین صبور بودن کار های خود سریع انجام و به اتمام می رسانند. دوست دار خانه و مکان هایی هستند که مملو از آرامش و آسوده خاطری باشد و تلاش می کنند تا همچین شرایطی را فراهم سازند. متولدین اردیبهشت بسیار علاقه مند به زمین و ملک هستند و روح آنها وابسته به طبیعت می باشد. افرادی مثبت بین و خوش خوراک هستند و در ورزش کردن نیز تنبل به همین دلیل ممکن است نتوانند خود را کنترل و اغلب دچار بیماری های فشار خون و مشکلات قلبی می شوند.

از دیگر خصوصیات این ماه به شوخ طبع بودن و خون گرمی می توان اشاره کرد و افرادی با وفا و خانواده دوست می باشند. مانند دیگران پول و ثروت را دوست دارد ولی خود را به آب و آتیش نمیزند اما افرادی خوش شانس می باشند و دوست دار موسیقی و آواز خوندن هستند. رنگ هایی که حس آرامش را به آن ها القا میکند سبز، قهوه ای و صورتی می باشد.

نوشته های مشابه

4.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx