سنگهای قیمتی و خواص آنها

سنگ کوارتز دودی

سنگ کوارتز دودی

کوارتز جزء کانی های فراوان در طبیعت می باشد که رنگ دودی کوارتز را کوارتز دودی می نامند. به نوع بی رنگ و شفاف کوارتز کریستال کوارتز می گویند.

به دلیل وجود ناخالصی دارای تنوع رنگی مانند صورتی، شیری، دودی، بنفش، ارغوانی، زرد و … می باشد. کوارتز زرد را سیترین و بنفش آن را آمتیست نام گذاری کرده اند. رنگ بندی کوارتز دودی از دودی روشن تا قهوه ای تیره می باشد و اگر خیلی تیره باشد به آن موریون می  گویند.

همچنین کوارتز صورتی دارای رنگی کدر با ناخالصی و ترک هایی می باشد و دارای رنگ ثابتی نمی باشد و احتمال تغییر رنگ دارد. از ویژگی های کوارتز قابلیت باردار شدن به وسیله ضربه یا فشار می باشد و همینطور توسط مالش یا حرارت دو سر آن دارای بار الکتریکی می شود. از مواردی که از کوارتز استفاده می کنند کنترل فرکانس های رادیویی و ساعت ها می باشد.

همچنین در مقاله خواص سنگ ها میتونید کلی اطلاعات عالی درباره خواص سنگ های دیگر هم مطالعه کنید 😉.

 

خواص و فواید سنگ کوارتز دودی

برروی چاکراهای اول (ریشه) و سوم (خورشیدی) تاثیر دارد، باعث تنظیم و پاکسازی این چاکرا ها می‌شود.

سنگ کوارتز دودی موجب نیرو بخشیدن به زانو ها و رباط ها می شود. تقویت بخش عضلات و ماهیچه ها بوده و باعث برطرف شدن انقباض آنها می شود.

با تولید انرژی مثبت فراوان کوارتز دودی باعث تقویت قوای بدن و برای افرادی که دارای اندامی ضعیف میباشند مناسب است. همچنین باعث ارام شدن درد های عضلانی و کمری میشود. از فرد در برابر نیرو های منفی و تشعشعات جلوگیری و محافظ میکند.

افرادی که دارای افکاری منفی، نا امیدی و افسردگی میباشند این سنگ بسیار مناسب است. سنگ کوارتز دودی مناسب برای تقویت اراده و قدرت تصمیم گیری می باشد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx