سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد بهمن + خواص آنها

سنگ اصلی ماه تولد بهمن سنگ آمیتیست است. سنگ های دیگری همچون سنگ فیروزه، سنگ عقیق سبز، سنگ جاسپر زرد، سنگ اوپال ، سنگ لابرادوریت، سنگ گارنت و سنگ سوژیلیت نیز جزوه سنگ های این ماه تولد میباشد. سنگ های هر ماه تولد طبق آیین و فرهنگ های مختلف و طالع بینی نجومی انتخاب شده اند.

سیاره ماه بهمن اورانوس میباشد، لیستی که در بالا آورده شده سنگ ماه تولد هر فرد بیشترین ارتباط را با افراد آن ماه برقرار میکنند. سعی داریم در این مقاله به معرفی تمامی سنگ های مناسب برای بهمن ماهی ها و ویژگی ها، خواص و فواید این سنگ ها و خصوصیات افراد متولد این ماه بپردازیم.

سنگ های ماه تولد بهمن-لبخند درون
سنگ آمیتیست سنگ اصلی ماه تولد بهمن

آمیتیست جزوه پر طرفدار ترین سنگ ها در خانواده کوارتز می باشد و اصلی ترین سنگ برای متولدین ماه بهمن است. نام آمتیست از زبان یونان گرفته شده و به معنی مست نبودن میباشد. از دیدگاهای مردم کهن درباره این سنگ مست نشدن هنگام حمل کردن آن میباشد. مردگان مصر کتابیست که در آن روش قرار دادن این سنگ در بدن مردگان و برش سنگ به طرح قلب می باشد.

دارای دو رنگی ضعیف و از ارغوانی روشن تا بنفش تیره از آن موجود میباشد. رنگ تیره تره این سنگ ارزش بیشتری دارد. با حرارت دادن این سنگ در دمای بالای 500 درجه سانتی گراد رنگ آن به سبز تغییر میکند.

خواص و فواید سنگ آمیتسیت بر متولدین بهمن

خواص و فواید سنگ آمیتسیت بر متولدین بهمن

مناسب برای به تعادل رسوندن چاکرا های شیشم ( چشم سوم ) و هفتم ( تاج ) میباشد و موجب تنظیم و پاکسازی این چاکرا ها میشود. باعث تقویت اراده و موثر در بهبود مدیتیشن و مراقبه میباشد. آمیتیست سنگی مناسب برای کنار گذاشتن عادت های ناپسند میباشد. موثر در ترک اعتیاد. موجب بهبود سردرد های میگرنی و عصبی به خصوص سرع می شود. اگر این سنگ را زیر بالشت قرار دهید بی خوابی و کابوس را برطرف میکند.

در حوزه درمان با رنگ ها قابلیت شفا بخشی زیادی دارد. آمیتیست انرژی منفی رو پاکسازی و به انرژی مثبت تبدیل میکند. با قرار دادن این سنگ در گوشه ای از خونه موجب رسیدن به تعادل، آرامش و دوری از تشویش و اضطراب در محیط می شود. آمیتیست موجب پخش شدن انرژی مثبت در فضا، روح و ذهن می شود.

همچنین به دلیل رنگ جذاب و خیره کننده آن در قرون وسطی نماد سلطنتی و اشراف زادگی بوده است. از این سنگ برای محافظت از طلسم ، آسیب و مرگ استفاده میکردند سربازان رومی و همچنین همراه خود  بعد از مرگ هم آن را دفن میکردند تا از ارواح خبیثه در امان بمانند.

سنگ شانس مردان متولد بهمن

خصوصیات مردان بهمن

آمیتیست یکی از بهترین سنگ ها برای مردان این ماه تولد می باشد. باعث ایجاد ارتباط بین انرژی سیاره خود اورانوس و فرد می شود. همچنین همراه داشتن این سنگ باعث بهبود مشکلات روحی، عاطفی و فیزیکی در فرد می شود. سنگ های دیگری نیز به مردان این ماه در مسیر رسیدن به اهداف روحانی کمک میکنند سنگ جاسپر زرد و گارنت است.

مناسب ترین سنگ برای زنان ماه تولد بهمن

خصوصیات زنان بهمن

زنان این ماه عاشق شگفت زده شدن در زندگی هستند. عاشق پوشیدن چیز های غیر معمول و دارای اصالتی خاص در وجودشان هستند. آمیتیست برای زنان بهمن ماهی خوش شانسی و خوشبختی را به ارمغان می آورد. سنگی که میتواند باعث ایجاد شگفتی در زندگی آنها شود آمیتیست است.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد بهمن

در ادامه این مقاله سایر سنگ های مناسب برای ماه تولد بهمن را به همراه خواص این سنگ ها به شما معرفی خواهیم کرد

عقیق شجر

عقیق خزه ای (شجر)

سنگ عقیق شجر سنگ دیگری است که برای ماه تولد بهمن مناسب است . این سنگ از انواع کلسدون است که در آن سیلیکات طبیعی از آلومینیوم، کلسیم وغیره وجود دارد.

دارای رنگ های گوناگون از جمله سفید، قرمز، نارنجی، خاکستری، سیاه، سبز و آبی میباشد. رگه های مختلفی در آن وجود دارد که گاهی شبیه به درخت و یا برگ های آن می  باشد. از منابع استخراج عقیق خزه ای کشورهایی شامل هند، چین، آمریکا و ایران است.

خواص و فواید سنگ عقیق شجر

خواص و فواید سنگ عقیق خزه ای (شجر)

مناسب برای تنظیم و پاکسازی چاکرا های سوم (خورشیدی) و پنجم (گلو) می باشد. از خواص سنگ عقیق شجر به تنظیم قند خون و دیابت، تقویت قلب و جریان خون می توان اشاره کرد. باعث تنظیم دستگاه گوارش و روده ها می شود و برای درمان التهابات و عفونت مفید است. برای زنان باردار به همراه داشتن آن مفید می باشد. از دیگر خاص آن بهبود حس اعتماد بنفس و شادابی روح و روان می شود. این سنگ مرتبط با ماه های بهمن و شهریور می باشد.

جاسپر سنگی خاص

جاسپر سنگی خاص

سنگ جاسپر هم برای متولدین بهمن مناسب است . از زمان های قدیم کاهنان از خواص درمانگری این سنگ استفاده های زیادی می کرده اند. جاسپر دارای میزان سختی 7 – 6.5 در مقیاس موس است، یک سنگ متخلخل که شامل رنگ های مختلفی می باشد. در اثر گذشت زمان در جریان رسوب گذاری سیلیکات ها و خاکسترهای آتشفشانی این سنگ ایجاد می شود.

جاسپر دارای طیف رنگی مختلفی است که سبز و قرمز معروفترین رنگ های آن هستند. سنگی سیلیسی و دارای رنگ های زرد، قهوه ای و یا سبز می باشد اما به رنگ آبی هم نیز یافت می شود. جزوه کمیاب ترین نوع آن رنگ آبی آن شناخته می شود. دلیل وجود رنگ قرمز جاسپر بخاطر میزان زیادی ماده معدنی آهن در ساختار آن است . رنگ زرد جاسپر بیشترین سازگاری را با متولدین بهمن دارد.

خواص و تاثیرات سنگ جاسپر

خواص و فواید سنگ جاسپر

این سنگ موثر در تنظیم و پاکسازی چاکرای اول (ریشه) می باشد. از سنگ جاسپر برای فواید درمانی و طلسم بسیار در فرهنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است.

یکی دیگر از مواردی که از این سنگ استفاده می شده است توسط مصریان باستان بوده که با مومیاییانشان این سنگ را دفن می کردند و اعتقاد داشتند که این سنگ حامی و گذرگاه ایمنی برای زندگی بعد از مرگ می باشد. همچنین مصریان باستان بر این اعتقاد بودند که جاسپر محافظ و برای حرز (طلسم) بسیار مفید است و برگردن می آویختند و اعتقاد داشتند این سنگ موجب افزایش انرژی جنسی می شود.

از دیگر فواید این سنگ که بومیان آسیا و هندی آمریکا به آن معتقد بودند آن را به عنوان سنگ جادویی باران و دارای قدرت بسیار زیاد درمانی می دانسته اند. گفته شده کسانی که سنگ جاسپر همراه خود داشته باشد از ارواح و جادوگران در امان  می ماند. از رنگ  زرد جاسپر برای برای سفر چه بصورت فیزیکی و چه روحی و از خواص سنگ جاسپر قرمز به عنوان سنگ تجدید حیات و نوآوری استفاده میکردند.

آن طور که در مکتب های شرقی آمده از سنگ جاسپر برای دور کردن ارواح شیطانی و اجنه استفاده میشده است. کاهنان از سنگ جاسپر بسیار استفاده می کردند و بر این اعتقاد بودند که این سنگ آنها را در برابر بلایا محافظت می کند.

سنگ گارنت

سنگ گارنت

یکی دیگر از سنگ های مناسب برای بهمن ماهی ها سنگ گارنت است . البیجادی یا البجاده از نام های قدیم سنگ گارنت میباشد که در کتاب های جواهر شناسی قدیم آورده شده است. اسم گارنت اول برای بلور های قرمز سری پیروپ و آلماندین مورد استفاده قرار میگرفته ولی اکنون گارنت را برای خانواده بزرگی که به دو گروه قرمز و سبز تقسیم شده است به کار گیری می شود. گارنت سبز شامل: اوارویت، آندرازیت و گراسولار سبز است. گارنت قرمز شامل: پیروپ، آلماندین و اسپسارتین است.

در زمان قدیم به دلیل شباهت گارنت قرمز (به خصوص پیروپ) به یاقوت سرخ آن را نوعی یاقوت میدانسته اند اکنون هم برخی گارنت را یاقوت سرخ کیپ می نامند. یکی از روش های تشخیص گارنت مالیدن آن بر موی سر یا پارچه پشمی است که به وسیله آن ها بار دار میشود.

خواص و تاثرات گارنت سبز

خواص و تاثیرات گارنت سبز

امواج و انرژی های منفی را از خود دور می کند و موجب شادابی و نشاط روح و باعث دور شدن یأس و نا امیدی در فرد می شود. همچنین موجب ارمغان آوردن خوابی آرام و راحت برای فرد می شود.

خواص و فواید گارنت قرمز

خواص و فواید گارنت قرمز

تاثیر گذار بر چاکرا های اول (ریشه) و چهارم (قلب) و باعث تنظیم و پاکسازی آنها می شود. همراه داشتن این سنگ موجب درمان بیماری های کم خونی می شود. افرادی که دچار سرع می باشند به همراه داشتن آن مفید است. سنگ گارنت نماد وفاداری، عشق و پایداری می باشد. موجب تقویت اعتماد بنفس و اراده می شود.

به عنان حامی و حرز  استفاده می شود، سربازان رومی در جنگ های صلیبی از این سنگ استفاده می نمودند زیرا اعتقاد داشتند که انها را از مجروح شدن حفظ می کند. این سنگ، سنگ ماه تولد دی است و همچنین برای ماه های دیگری مانند آبان، دی، اردیبهشت و بهمن نیز استفاده می شود.

سنگ Labradorite

سنگ Labradorite-لبخند درون

و اما سنگ لابرادوریت که سنگی بی مانند در میان سنگ هاست، با بازی رنگی بی نظیر و انرژی منحصر به فرد خود که همگان را مجذوب خود میسازد.

اگر به دنبال یک سنگ خاص و بی نظیر هستید لابرادوریت یکی از سنگ هایی است که هم برای هدیه دادن و هم استفاده شخصی بسیار عالی است.

دارای سختی 6 الی 6.5 می باشد که از خیلی سنگ ها مقاومت بالاتری دارد اما باید باز هم در نگهداری آن کوشا باشید، تماس نداشتن لابرادوریت با موارد شوینده یا شیمیایی یکی از موارد است که عمر سنگ را افزایش می دهد.

خواص بی نظیر سنگ لابرادوریت

خواص بی نظیر سنگ لابرادوریت-لبخند درون

لابرادوریت به غیر از تاثیرگذاری بر روی تمام چاکرا ها باعث بهبود فرایند خون سازی بدن و تقویت سیستم ایمنی می شود.

اعتماد بنفس فرد را تقویت میکند، باعث دور شدن انرژی های منفی از فرد می شود و به بدن فیزیکی نیز نیرو می بخشد.

باعث افزایش شجاعت و قدرت شده و برای افرادی که در حوضه موسیقی و هنر فعالیت دارند یه سنگ بی نظیر است که به قوه تخیل این افراد کمک میکند.

برای بهره گیری از خواص لابرادوریت میتوانید این سنگ را به صورت گردنبند و یا انگشتر به همراه خود داشته باشید.


برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در مورد سنگ لابرادوریت ، پیشنهاد میکنیم مقاله
سنگ لابرادوریت ، خواص ، تاریخچه ، نحوه تشخیص ، پاکسازی و شارژ آن ” را مطالعه نمایید.


سنگ اوپال

سنگ اوپال

این سنگ دارای رنگ های گوناگونی مانند سفید یا شیری، قرمز، آبی، نارنجی ، سبز و سیاه تا قهوه ای می باشد. درون فرهنگ لغت هندی معنی این سنگ، سنگ قیمتی میباشد. ساختاری ژله ای مانند دارد اما سخت و متمرکز است. گذاشتن آن در محلول قلیایی و بسیار گرم باعث حل شدن این سنگ می شود.

سنگ اوپال دارای میزان متغییری آب می باشد که اگر آب درون آن از حرارت دیدن یا تابش مستقیم نور خورشید تبخیر شود در گذر زمان موجب ضعیف شدن پدیده هفت رنگی و ترک خوردن آن می شود. قرار دادن آن درون پنبه ای مرطوب باعث نگهداری و افزایش طول عمر این سنگ می شود. همچنین میتوان آن را درون آب قرار داد. همینطور باید از برخورد آن با مواد شیمیایی مثل لوازم آرایش خودداری نمود.

خواص سنگ اوپال

خواص سنگ اوپال

موجب تنظیم و پاکسازی چاکرا شیشم (چشم سوم) و هفتم (تاج) میشود. موجب آسان شدن هضم غذا، تقویت دستگاه گوارش و افزایش انرژی های درونی بدن می شود. سنگ اوپال مناسب است برای افرادی که دارای بیماری سرطان خون هستند و کمک کننده برای درمان آن میباشد. افزایش خون سازی در بدن و گردش خون را تنظیم میکند.

باعث دور شدن بی حالی و سستی را از بدن و موجب بهبود نگرانی و افسردگی و باعث جذب انرژی های منفی فرد به خود می شود. اوپال را رومیان مظهر امید، عشق، ثروت و خوشانسی میشناسند. همچنین سنگ ماه تولد مهر و بهمن می باشد.

سوژیلیت

سوژیلیت

این سنگ توسط دانشمندی ژاپنی به نام دکتر ک سوجی (Dr. k sugi) در سال 1944 در بخش سنگ های قیمتی کشف شده است. سنگی درشت که شکل بلوری را به درستی تشکیل نمی دهند. سوژیلیت مات بوده و تا حدودی جلای روغنی مانند دارد. جواهرات این سنگ اصولا دارای رنگ بنفش و ارغوانی عمیق می باشند.

به دلیل شباهت ظاهری به این سنگ فیروزه بنفش نیز می گویند اما هیچگونه ارتباطی بین این دو سنگ وجود ندارد. این سنگ را هم به صورت تراش خورده و هم خام به فروش می رسانند اما تراش خورده این زیبا و جذاب تر می باشد.

خواص و فواید سوژیلیت

خواص و فواید سوژیلیت

جزوه کمیاب و خاص ترین سنگ های ماه تولد بهمن سوژیلیت می باشد. از خواص و فواید این سنگ به افزایش عملکرد بین ذهن و نا خودآگاه می توان اشاره کرد. کمک کننده به فرد در جهت استفاده از قدرت های روحی و همچنین از آن برای ارتباط با عالم ارواح نیز استفاده می کنند. برای افرادی که دچار درد و رنج های جسمی می باشند سنگی مناسب است.

سنگی فوق العاده برای بهبود سردرد، ناراحتی های جسم، تنظیم و هماهنگی بین مغز و اعصاب می باشد. باعث هماهنگ شدن تمام وجود و موجب ایجاد کمال معنوی در فرد می شود. محافظ در برابر انرژی ها منفی و همینطور خشم، سرخوردگی و استرس می باشد. سنگی بسیار پر انرژی و برای تخلیه بار منفی در آن این سنگ را ماهی یکبار در بین سنگ های هماتیت قرار دهید.

سنگ فیروزه

سنگ فیروزه

ماده ای که باعث رنگ فیروزه می شود مس و آهن است و ساختار این سنگ متشکل شده از فسفات آب دار مس و آلومینیوم می باشد. دلیل رنگ سبز و آبی آن بخاطر وجود مس و آهن میباشد، اگر مقدار مس درون آن بیشتر باشد رنگ آن آبی تر و اگر مقدار آهن آن بیشتر باشد رنگ آن سبز تر می شود. رنگ آبی آسمانی جزوه با کیفیت ترین نوع فیروزه است که بسیار کمیاب می باشد. میزان سایه سبز و یا رگه هرچه در سنگ بیشتر باشد ارزش آن کمتر شده و میزان آن زیاد تر می شود.

دلیل ایجاد تغییر رنگ در فیروزه نتیجه ی مواردی همچون: تابش نور خورشید، تبخیر آب طبیعی موجود در آن، پاکی و کدورت هوا و برخورد چربی ها و مواد شیمیایی است که باعث کاهش ارزش مادی آن می شود. هنگام شستن دست ها و استحمام بهتر است انگشتر یا گردنبند را خارج کنیم تا با مواد شوینده برخرد نداشته باشد.

خواص سنگ فیروزه

خواص سنگ فیروزه

سنگ فیروزه موجب تنظیم و پاکسازی چاکرا های چهارم (قلب)، پنجم (گلو)، شیشم (چشم سوم) میشود. برای تقویت تار های صوتی، بهبود گلو درد، بیماری های ریوی و تنفسی گذاشتن سنگ فیروزه بروی چاکرای گلو مفید است. از قدیم می گویند نگاه کردن به فیروزه موجب تقویت چشم می شود. موجب تقویت قلب و افزایش رزق و روزی می شود.

سنگ فیروزه باعث از بین بردن افسردگی های روحی و روانی و ناراحتی های عصبی بوده و همچنین ارامش بخش می باشد. انگشتر و یا گردنبند فیروزه انرژی های منفی به خصوص چشم زخم را دور می کند. یکی از فواید فیروزه که مانند عقیق می باشد حرز و محافظت از حوادث و بلایا می باشد.

برای آسان شدن کارها و افزایش رزق و روزی بسیار مفید است. همچنین می گویند که زمانی صاحب فیروزه مریض شود رنگ آن تغییر میکند و پس از بهبودی رنگ آن به حالت اول برمیگردم. فیروزه برای ماه های تولد بهمن، اردیبهشت و سنگ اصلی ماه آذر می باشد.

خصوصیات متولدین بهمن

خصوصیات کلی بهمن

انسان هایی خاص که متفاوت بودنشان را با رفتار ها و عکس العمل های عجیب بروز می دهند. از ویژگی های این ماه ایجاد تغییرات مهم و غالب کردن افکار خود بر آداب و رسوم قدیم است. تجربه دوست، جستوجو گر و طرفدار عشق و استقلال هستند. ادم هایی تو دار اما شاد، سیاست مدار و در عین حال آرام اما شلوغ و پر سر و صدا هستند.

تعداد دوستان آن ها شاید زیاد باشند اما با هرکسی صمیمی نمی شوند و رابطه طولانی ایجاد نمی کنند. بعضی اوقات بسیار دوست دار تنهایی و سکوت هستند و امکان دارد به یک دفه از جمع خارج شوند و انزوا نشینی کنند. کنجکاو، باهوش، با استعداد و همیشه دنبال بهترین ها هستند. برخورد آن ها با افراد مختلف خاص است و با کسانی که همگان از آن ها فراری هستند ارتباط خوبی برقرار می کنند. خونسرد و اهل عمل، در زندگی دیگران سرک نمی کشند و کمتر دخالت می کنند. پای قول های خود متعهد میمانند اما وقت شناس و با انظباط نیستند.

زمانی که یک بهمنی ماهی را دیدید که در دوره انزوای خود است او را رها کنید و بگذارید در آن حالت راحت بماند، این انزوای آن ها سریع برطرف می شود. افرادی خوش برخورد و با اطرافیان خود صمیمی و راحت هستند، ممکن است در ظاهر اینگونه باشند. بدون تعصب خاصی هستند و اراده بسیار قوی دارند که موجب می شود به هر آنچه که می خواهند برسند. مخالف با جنگ و دعوا و سعی میکنند سریع آن را خاتمه دهند.

اعتماد کردن آنها به دیگران بسیار سخت است و باید مورد تحقیق و تفکر های گوناگون قرار بگیرند. دنبال کننده اعتقادات خود و زیاد به دیگر عقاید توجه نمی کنند. برای آن ها خواب بسیار مهم و با اهمیت می باشد. دارای حس ششم قوی و گریزان از دروغ و فریب می باشند و اهل قرض گرفتن یا قرض دادند نمی  باشند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx