سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد خرداد + خواص آنها

می توان گفت مهمترین سنگ ماه تولد خرداد مروارید است. همچنین سنگ یاقوت سفید، سنگ مون استون، سنگ الکساندریت، سنگ کریزوپراس، سنگ سیترین، سنگ زمرد و سنگ چشم ببر نیز دیگر سنگ های متولدین این ماه هستند. هر کدام از این سنگ ها برای متولدین خرداد دارای تاثیر خاصی بر چاکراها و هماهنگی بخت و اقبال و دریافت انرژی ها می باشند که در ادامه مقاله به توضیح درباره آن خواهیم پرداخت.

سنگ های ماه تولد خرداد-لبخند درون
سنگ مروارید اصلی ترین سنگ متولدین خرداد

مروارید در میان صدف دو کفه ای تشکیل می شود و هر صدفی قادر به تولید مروارید است اما آنچه مروارید را با ارزش می کند کفه هایی است از صدف که درون شان درخشان تر و مرواریدی تر است.

طریقه ی شکل گرفتن مروارید در دل صدف نیز بدین گونه است که هرگاه شیئی خارجی وارد صدف شده، صدف برای دفاع از خود و کاهش آزار شیئ خارجی، پوسته ای دور آن می پیچد از جنس آراگونیت که این پوسته ی درخشان همان مروارید است.

آراگونیت نیز همان سنگ مرمر است. این سنگ را می توان در بعضی رودخانه های اروپا، خلیج منار در هند، خلیج فارس، ساحل استرالیا، امریکا و دریای سرخ صید کرد. مروارید انواع رنگی دارد که شامل: سرخ، زرد،آبی، سبز، سیاه، سفید و سیاه می باشد. مروارید سیاه را از درون سواحل مکزیک صید می کنند. نام دیگریکه  در زبان یونانی به آن میگویند مارگریت و در زبان پهلوی مرواریت است.

اگر مروارید بیش از حد نیاز در صدف بماند شکل کروی خود را از دست می دهد که اصطلاحا به آن (مروارید بی تناسب) می گویند. مروارید مصنوعی نیز ساخته شده که پوسته پوسته می شود اما مروارید اصلی اینگونه نیست.

مادّه ی اولیه ی سنگ مروارید کربنات کلسیم می باشد و انعکاس این سنگ در نور شبیه به رنگین کمان بوده که آن را جلای مرواریدی می نامند. هرچند که سختی مروارید پایین است اما بعلت ساختار توده ای آن مقاوت بالایی را داراست.  این سنگ را باید از گرما دور کرد زیرا درصورت خشک شدن آب درون مروارید عمر آن کوتاه می شود. به طور طبیعی مروارید 150 سال عمر می کند. مواد آرایشی، تماس با کثیفی، اسپری، اسیدها و عطر از دلایل بی جلا شدن مروارید و ترک خوردن آن است.

طریقه ی تشخیص مروارید اصلی از مصنوعی بدین شکل است که در مقابل پرتوی ایکس بازتابی سبز رنگ پیدا کرده و در مقابل پرتوی بنفش بازتابی زرد رنگ.

خواص مروارید برای متولدین خرداد

خواص مروارید برای متولدین خرداد ماه

تشکیل مروارید را میتوان به پروانه شدن کرم از پیله تشبیه کرد. به تکامل انسان در کوششی برای ارتقای درونی خود. مروارید انرژی های منفی شخص  را به خود گرفته و آن را بازتاب می کند. درواقع هرگاه فردی که مروارید را با خود حمل می کند در مقابله با خودِ درونی احتیاج به کمک دارد، مروارید خود را نشان داده و وارد عمل می شود.

مروارید موثر بر روی چاکرای ششم بوده و باعث تنظیم و پاکسازی این چاکرا می شود. در تقویت قوّه ی چشم و نور و روشنایی آن تاثیرگذار است. همچنین شادی آور قلب و روح بوده و کلسیم بدن را تنظیم می کند. مروارید باعث دفع غم و اندوه و درمان ضعف های روحی است.

سنگ ماه تولد مردان خرداد

خصوصیات زنان تیر

سنگ ماه تولد مردان خرداد مروارید است. گزینه های دیگری نظیر چشم ببر، زمرّد، عقیق سبز، الکساندریت و یاقوت سرخ نیز در تقویت دریافت انرژی آن ها از سیاره ی عطارد موثر است. مردان خردادی اهمیت زیادی به روابط خود می دهند. مروارید زندگی آن هارا متعادل نموده و عشق و اهمیت به خانواده و دوستان را نیز افزایش می دهد.

سنگ ماه تولد زنان خرداد

خصوصیات زنان خرداد

الکساندریت بهترین جواهر برای زن های خردادی است. اگرچه سنگ های خوش یمن دیگری همچون مروارید، سیترین، یاقوت سفید و سرخ، سنگ ماه و زمرد نیز برای آنان خوش شانسی به همراه می آورد. برای استخراج انرژی عطارد همچنین می توان مجموعه از این جواهرات را استفاده کنند اما به طور کلی باید الکساندریت و مروارید را در کانون توجه خود قرار دهند.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد خرداد

سعی داریم در ادامه مقاله برای شما عزیزان به سایر سنگ های مناسب برای ماه تولد خرداد بپردازیم به همراه خواص و فواید این سنگ ها

سنگ ماه (مون استون)

سنگ ماه (مون استون)

علت نام گذاری این سنگ به خاطر درخشش ماه گونه ی آن است که به دلیل انعکاس نور از ساختمان درونی آن می باشد. مون استون یکی از انواع ارتوکلاز است که دارای تلالو آبی بوده و به آن مهسنگ یا سنگ ماه تولد می گویند. این سنگ تحت پرتوی کوتاه فرابنفش نارنجی کمرنگ و تحت امواج بلند پرتوی فرابنفش رنگ آبی از خود ساطع می کند. تحت امواج ایکس نیز سفید یا بنفش از خود باز می تابد. به همین علت یکی از راه های تشخیص این سنگ امواج است.

سختی این سنگ بین شش تا شش و نیم است و خاکه آن تقریبا شیشه سان و سفید است. در ایران و تقریبا همه جای جهان یافت می شود و از سنگ های نیمه گرانبها است. در سریلانکا در سنگ های آب شسته ی رودخانه ای یافت می شود. نوع هندی آن نیز دارای طیف رنگی سفید تا قرمز سیر است. عواملی که باعث وارد شدن آسیب به این سنگ می شود، حرارت و اسیدها به خصوص اسید هیدروفلوریک است.

خواص و فواید سنگ ماه (مون استون)

خواص و فواید سنگ ماه (مون استون)

این جواهر بسیار قدیمی است و از اهمیت روحانی خاصی برخوردار است. این سنگ با ماه و جنبه ی زنانه طبیعت احساسی ما در ارتباط است. سنگ ماه برای آرامش، خنک کردن و درمان عکس العمل های افراطی فرد مفید است.

مون استون در فرهنگ هندو جواهر مقدسی بوده و در حجاری های دروازه های معابد از آن به عنوان تزئینات استفاده می شده است. در این تزئینات تصاویر زن و مرد که یکدیگر را در آغوش گرفته اند به چشم می خورد که بیانگر طبیعت احساسی ماست. این سنگ محافظ طبیعت و گیاهان بوده و باعث ثمره ی آن ها می شود. گفته شده این سنگ برای درمان جنون و صرع نیز مفید است.

مون استون برروی چاکراهای سوم( خورشیدی) و ششم ( چشم سوم) اثربخش است. برای تقویت غدد هرمونی و تنظیم و متعادل کردن آن به خصوص برای خانم ها سفارش شده است . آویزان کردن این سنگ به شکل گردنبند از حمله های عصبی همچون صرع، میگرن و جنون جلوگیری کرده و برای درمان آن ها مفید است.

یاقوت سفید

یاقوت سفید

یاقوت سفید سنگی نادر است. درواقع این سنگ یاقوت بی رنگ است و دارای سختی مشابه یاقوت کبود و رنگ های دیگر است. از یاقوت سفید بخاطر آن که قیمت آن کمتر از الماس بوده و درجه ی سختی آن پس از الماس در رده ی سخت ترین سنگ هاست، از آن به جای الماس نیز استفاده می کنند.

خواص و فواید یاقوت سفید

خواص و فواید یاقوت سرخ

یاقوت سفید سنگ ماه تولد خرداد که ذهن را در هنگام مدیتیشن پاکیزه نموده و به سطح بالاتری از آگاهی می رساند تا آگاهی هدایت برای هدایت شدن در دریچه ای بالاتر به دست بیاورد. توانایی فرد را برای کنترل هدایت روح، تقویت انرژی های ضعیف ذهن و همچنین ارتباط با انسان هایی از جهان دیگر یا حتی فرشتگان تقویت می کند.

این سنگ تومور های هیپوفز را تحریک کرده و برای یافتن تاثیرات حال یا گذشته زندگی در بیماری های جسمی مفید می باشد. در درمان اختلالت خونی موثربوده و خونریزی بیش از اندازه را کاهش می دهد. حالت کش سانی رگ ها را تقویت کرده و آن هارا قدرتمندتر می سازد.

چشم ببر سنگ متولدین خرداد ماه

چشم ببر سنگ متولدین خرداد ماه

چشم ببر سنگی چشم نواز با راه راه های موازی است. علت انتخاب این اسم برای این سنگ بعلت بازتاب نور از آن که شبیه به چشم ببر است می باشد. گونه ای سنگ های کوارتز است. غالبا از دی اکسید سیلیکون تشکیل و به وسیله ی اکسید آهن رنگ شده است.چشم ببر دارای طیف رنگی از طلایی تا قرمز – قهوه ای بوده و درخشندگی ابریشم طوری دارد.

دارای سختی بین شش و نیم تا هفت می باشد که توانایی خط انداختن برروی شیشه را هم دارد. یکی از راه های تشخیص چشم ببر نیز همین است. این سنگ نوع آزمایشگاهی نداشته و نوع مصنوعی از ان پلاستیک می باشد و یا اینکه سنگ های مشابه را رنگ کرده و در بازار به جای چشم ببر می فروشند.

خواص سنگ چشم ببر

خواص سنگ چشم ببر

این سنگ برروی دو چاکرای دوم( خاجی) و سوم (خورشیدی) موثر است. یکی از پر انرژی ترین سنگ ها بوده و باعث گرم نگه داشتن بدن می شود. تمرکز حواس را افزایش داده و نیز اعتماد به نفس را هم زیاد می کند. برای فرد حامل آن خوش شانسی و قدر در جذب ثروت را به ارمغان می آورد. این سنگ محافط و حامی است و برای رفع چشم زخم و سحر و جادو استفاده می گردد.در گذشته سربازان رومی در لباس های زرهی خود از این سنگ استفاده می کردند و در آفریقا جهت دفع سحر و جادو استفاده می شد و به آن جادوی سیاه نیز می گفتند.

سنگ الکساندریت

سنگ الکساندریت

این سنگ نادر و قیمتی نامش را از الکساندر دوم تزار روسیه به ارث برده زیرا وی برای نخستین بار در معادن زمرد در نزدیکی کوه های اورال  آن را یافت. سختی این جواهر هشت و نیم درجه بر اساس مقیاس مو می باشد. آنچه الکساندریت را منحصر به فرد می کند وجود قابل توجه تیتانیوم، آهن و کروم به عنوان ناخالصی است. این عناصر باعث تولید رنگ های زیبای سبزروشن یا زمردی تا قرمز و بنفش یافت می شود. بهترین نوع آن نوع روسی آن است.در سنگهای رودخانه ای سریلانکا، برمه، برزیل،زیمباوه ، زامبیا، ماداگاسکار و تانزانیا نیز موجود است.

خواص و فواید الکساندریت برای متولدین خرداد

خواص و فواید الکساندریت برای متولدین خرداد

این سنگ نماد قدرت بوده و خاصیت محافظت دارد.الکساندریت عشق را افزایش داده و همچنین به عنوان یک تصفیه کننده انسان را از همه چیزهای ناخواسته و ناسالم دور میکند. این سنگ جهت استفاده از طلسم یا آیین های مربوط به عشق فوق العاده عمل می کند. الکساندریت با بازکردن دریچه های درون نگری و بینش، توانایی های متافیزیکی فرد را افزایش می دهد. همچنین برای داشتن یک اراده ی قوی و شخصیتی با جذبه مفید است. همین طور سبب افزایش خلاقیت و نیز تسکین احساسات خردادی ها هم می شود. درواقع الکساندریت زیباترین سنگ برای متولدین خرداد است.

زمرد

زمرد

زمرّد در پگماتیک ها، گرانیت ها و شیست ها و نیز همچنین رسوبات آبرفت یافت می شود. سختی بالای زمرّد باعث می شود تا با وجو اینکه به آسانی خراش می خورد، خراش ها را پاک کند. این سنگ دارای طبعی سرد و خشک است. رنگ این سنگ در برابر هیچ نوری و حرارت تغییر نمی کند. رنگ زمرّد تقریبا ثابت است و تنها در دمایذ 700،800درجه سانتی گراد تغییر رنگ می دهد.

اکثر بلورهای زمرّد همچون یاقوت دارای ناخالصی های زیادی بوده که این نا خالصی ها شامل کانی  های مختلف، مایعات، حباب های گاز و ترک داخلی می شود که بالا رفتن ناخالصی باعث تیره شدن رنگ زمرّد نیز می شود. البته لازم به ذکر است که این ناخالصی نقصان زمرّد نیست. بلکه همچون یاقوت برای تشخیص زمرّد طبیعی از مصنوعی بسیار مفید می باشد.از طریق تاباندن اشعه ی یو_وی می توان نگین های مصنوعی را از اصل مشخص نمود.

نخستین معادن زمرّد شناخته شده در جنوب مصر بوده است و خاطرنشان می شود که از 2000 سال پیش از میلاد نیز استفاده می شده است.زمرّد های با کیفیت و کمیاب بسیار ارزشمند بوده و معمولا در اندازه های کوچک یافت می شوند.بدیهی است یک زمرد خوب می تواند ارزشی دو یا سه برابر الماس داشته باشد.بهترین و مهم ترین منابع زمرّد جهان در کلمبیا وجود دارد اما این سنگ گرانبها در کشورهای دیگری چون، آمریکا، هند، زامبیا، آفریقای جنوبی و افغانستان نیز یافت می شود.

خواص زمرد

خواص زمرد

این سنگ در بیش از شش هزار سال در بسیاری از فرهنگ های جهان نقطه ی توجه بوده است. گذشتگان این طور می گفتند که رنگ سبز این سنگ می تواند انسان را مسحور سازد. رنگ سبز زمرّد نماد جوانی، زندگی جدید و وعده ی فرارسیدن بهار است. به همین علت سنگ ماه تولد خرداد و به نقل از بسیاری از منابع سنگ ماه تولد اردیبهشت نیز می باشد.

زمرّد با معنای زندگی فناناپذیر گره خورده است. نخستین بازگشت به زمرّد در ادبیات غرب مربوط به ارسطو است. در جایی نوشته است که: زمرّد جایگاه و اعتبار فرد را در سخنرانی و محیط اطرافش افزایش می دهد. وی همچنین می گوید: زمرّد را به گردن بیاویزید یا در انگشتر بگذارید، از صرع جلوگیری می کند.

برروی چاکرای چهارم یا قلب اثرگذار است. زمرّد سنگی است بسیار پر انرژی و قرار دادن آن بر روی تاج و سر، برای درمان بیماری پارکینسون بسیار مفید است.همچنین برای برقراری تعادل در سیستم عصبی بسیار کارامد بوده و درد ها عصبی را نیز کاهش می دهد.آویختن آن از گردن و قرار دادن آن برروی قلب، برای گرفتگی عروق و تقویت قلب بشدت مفید است. برای دستگاه گوارش نیز موثر است. همراه داشتن آن برای خانوم های باردار و بستن آن برروی ران باعث آسان شدن زایمان می شود. زمرّد خوابی آسوده و آرام را با صاحبش هدیه داده و کابوس را از او دور می سازد. همچنین زمرد سنگ ماه تولد اردیبهشت است.

سنگ کریزوپراس

سنگ کریزوپراس

این سنگ جواهری است نیمه شفاف که رنگی شبیه به سیب دارد. این سنگ نوعی سیلیس است که شباهت به کوارتز دارد لیکن مشخصه ی آن رسوبات نیکل موجود در آن است که موجب رنگ سبز خاص آن می شود. تفاوت رنگ سبز این سنگ با زمرّد بخاطر رسوبات کروم در زمرّد و نیکل در کریزوپراس است. کریستال های این سنگ بسیار مرغوب می باشد به شکلی که تحت ذرّه بین هم دیده نمی شود.

کریستال های کریزوپراس بسیار شفاف تر از کریستال های به رنگ ارغوانی و یا کوارتز رز است. این سنگ بخاطر رنگ روشنش سال ها مورد توجه بوده است. معنای کریزوپراس در لغت نامه ی یونانی (تره فرنگی طلایی) است. زیرا بسیار درخشان و پرجلا بنظر می رسد که امکان دارد از طبیعت آمده باشد. یونانیان باستان معتقد بودند که این سنگ مقدس “آفرودیت” الهه ی عشق و زیبایی بوده است و رنگ سبز آن مقدس بوده است. کریزوپراس تقریبا در تمام جهان یافت می شود اما در آفریقای جنوبی، برزیل، آفریقای شمالی، اروپای مرکزی و استرالیا وجود دارد.

فواید و خواص کریزوپراس

خواص و فواید کریزوپراس

این سنگ فوق العاده برای تعادل ذهن و جسم فیزیکی موثر و مفید است. این سنگ بطور پیوسته نوری را منتشر می کند که تاثیر آرامبخش و خواب آور بر شخص می گذارد. کریزوپراس برای ایجاد اراده و تعادل برای کسانی که رفتار های عصبی از خود نشان می دهد کارآمد است.

انواع آن که رنگ سبز تیره تری دارند، فرکانس قوی تری دارند اما در مجموع همه ی انواع این سنگ برای اختلالاتی نظیر خود بزرگ بینی یا خود کم بینی کاربرد دارد. نور سبز_طلایی آن برای شارژ کردن، تغذیه و آرامش قلب اثرگذار است.

سیترین سنگ ماه تولد خرداد

سیترین

سیترین یک کوارتز است و به رنگ های طیف زرد تا قهوه ای موجود است. رنگ آن بعلّت وجود ناخالصی آهن در این سنگ است. در برابر حرارت تغییر رنگ داده و سفید می شود در نتیجه یک سنگ دو رنگی است. سختی آن بوده و از پخته شدن آمیتیست به شکل طلایی یا زرد متمایل به قرمز می شود.در مقابل پرتوی ایکس رنگ آن به قهوه ای سیر تغییر می یابد و در هر بلور آن می توان معمولا دو رنگ یا بیشتر یافت. معادن سیترین در روسیه، برزیل، اسپانیا و ماداگاسکار یافت می شود.

خواص و تاثیرات سیترین بر متولدین خرداد

خواص و تاثیرات سیترین بر متولدین خرداد

این سنگ مثل یک نیروی محرکه برای ذهن و خرد است. در های ذهن والا را می گشاید و ادارک غریزی را سطحی می نماید. همچنین نماد دانش و صلح می باشد. رنگ های روشن سیترین باعث روشن شدن ذهن و افزایش آگاهی های کیهانی می شود. به دستگاه گوارش کمک کرده و باعث تصفیه و دفع سموم از بدن از این طریق می شود.

از بین بردن ترس و دور کردن افکار این چنینی از چاکرای سوم را انجام داده و باعث تسکین و آرامش فکر می شود. به طور کلی برروی چاکرای دوم (جنسی یا خارجی)، هفتم ( تاج) و همانطور که گفته شد سوم (خورشیدی) اثرگذار است. سیترین برای درمان یبوست و متعادل نمودن متابولیسم بدن بسیار کارساز است.

خصوصیات متولدین خرداد

رنگ مورد علاقه ی آن ها معمولا آبی، سبز، خاکستری و نقره ای است. متولدین خرداد همواره در حال تغییر و تحول هستند و به سختی می توان به ماهیت ذاتی آن ها پی برد.

خردادی ها از نظر ظاهری معمولا انسان هایی با قدّ بلند و لاغر بوده و دارای چهره هایی ظریف و پیشانی هایی بلند می باشند. هوش بالایی داشته و عموما در بحث ها پیروز می شوند. یک خردادی هرگز پایبند و مقیّد نیست مخصوصا در مواردی که استقلال آن ها بخطر بیافتد. آن ها معمولا بخاطر هوش بالای خود چند بعدی هستند و قادرند چندکار را به طور همزمان انجام دهند. خردادی ها به ندرت انسان هایی وقت شناس می باشند و از انجام کارهای ساده دوری می کنند.

خوش صحبت بوده و بعلت اعتماد به نفس بالا در سخنرانی ها می درخشند. آن ها در نویسندگی موفق هستند اما هیچگاه عقاید خود را نمی نگارند زیرا همواره درحال تغییر بوده و ترجیح می دهند با نوشتن عقاید خود پس از تغییر مضحکه نشوند. در انجام کارهای مجرمانه، فریبکارانه و خلاف نیز می توانند خبره باشد، اگر که مسیر زندگی آن ها کج شود.

خرداد ماهی ها تحت نفوذ عطارد هستند و به همین خاطر هوش سرشار آن ها یاری می کند تا در کارهای تبلیغاتی موفق باشند. خردادی ها صبور نیستند. شب ها خوابی آرامد و راحت نداشته و عموما درگیر بیماری های عصبی می شوند. آن ها از تکرار بی زارند اما چون یک مسیر خاص را در زنگی دنبال نمی کنند همواره دچار این احساس می شوند.

نوشته های مشابه

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx