سنگ ماه تولد

معرفی بررسی تمامی سنگ های ماه تولد آذر + خواص آنها

سنگ فیروزه جزء سنگ اصلی ماه تولد آذر می باشد. سنگ های دیگری همچون سنگ آمیتیست، سنگ توپاز، سنگ یاقوت سرخ، سنگ یاقوت زرد و سنگ بریل نیز از سنگ های فرعی این ماه میباشد. سنگ ماه تولد با اشخاص ارتباط بیشتری برقرار می کند و انرژی بیشتری از سیاره ماه تولد خود میگیرد. سیاره ماه تولد آذر مشتری می باشد که به همراه داشتن سنگ های این ماه باعث جذب خوشبختی فرد می شود. سعی داریم در این مقاله اطلاعات مربوط به هر سنگ و خصوصیات افراد این ماه تولد را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

سنگ های ماه تولد آذر-لبخند درون
خواص و فواید فیروزه بر متولدین آذر

یکی از معروف ترین و بهترین نوع فیروزه متعلق به نیشابور است که به آن فیروزه نیشابور میگویند. با ارزش ترین و مرغوب ترین نوع آن رنگ آبی آسمانی می باشد اما در رنگ های دیگری همچون سبز، آبی کمرنگ و سبز آبی هم نیز یافت میشود.

سختی این سنگ 6 از 10 میباشد. ساختار این سنگ فسفات آب دار مس و آلومینیوم و دلیل رنگ این سنگ وجود مس و آهن در آن است. نور خورشید نیز در سبز شدن این سنگ تاثیر گذار است اما اگر مس بیشتری در آن وجود داشته باشد آبی تر و اگر آهن بیشتر باشد سبز تر می باشد. سایه سبز و وجود رگه باعث کاهش ارزش این سنگ می شود و دارای فراوانی بیشتری در طبیعت است. دلایلی که باعث تغییر رنگ در فیروزه می شود تابش نور خورشید، تبخیر شدن آب موجود درون آن ، تماس با مواد شیمیایی و چربی می باشد. زمان شستن دست ها با مواد شوینده این سنگ را بهتر است از دست خود خارج کنید.

یکی از روش هایی که میتوان نوع اصلی آن را از تقلبی تشخیص داد قرار دادن آن بروی برنج و دم کردن آن است. اگر رنگ پس بدهد تقلبی و اگر رنگی پس ندهد اصل می باشد.

خواص و فواید فیروزه بر متولدین آذر

خواص و فواید فیروزه بر متولدین آذر

تاثیر گذاری این سنگ بروی چاکرا های چهارم( قلب)، پنجم (گلو) و شیشم (چشم سوم) می باشد و موجب پاکسازی و تنظیم این چاکراها می شود. برای تقویت تار های صوتی، بیماری ها تنفسی، ریوی و گلو درد می توان این سنگ را رو بروی گلو قرار داد.

می گویند نگاه کردن به این سنگ باعث تقویت چشم می شود. افزایش رزق و روزی و محافظ از بلایا و حوادث از دیگر خواص این سنگ می باشد. قلب را تقویت و افسردگی های روحی و روانی را تسکین می دهد.

فیروزه جزء سنگ های مقدس در بین بومیان امریکا، غرب، شرق و بودائیان مصر باستان بوده است و آن را بسیار محترم میدانسته اند. رنگ آبی موجود در آن موجب افزایش خرد، ارتقای روح، آرامش قلب، دور شدن ترس و وحشت می شود. به دلیل جذب انرژی ها منفی به خود هنگام بیماری یا بلایا ممکن است رنگ این سنگ تغییر کند. همچنین فیروزه برای ماه های تولد بهمن، اردیبهشت و آذر می باشد.

مناسب ترین سنگ ماه تولد برای مردان آذر

خصوصیات مردان آذر

یکی از مناسب ترین سنگ ها برای مردان آذر سنگ فیروزه می باشد. به همراه داشتن سنگ فیروزه به مردان آذر ماهی کمک می کند تا زندگی موفق تر، شاد تر و مرفح تری داشته باشند و همچنین رزق و روزی آنها بیشتر شود.

فیروزه سنگی شفا بخش است که آن ها در بهبود بیماری ها کمک می کند و همچنین آنها را از مشکلاتی مانند مشکلات تنفسی، ریه، عفونت ها گلو درد در امان نگه میدارد. سنگ های دیگری نیز برای مردان این ماه مناسب است مانند بریل، یاقوت زرد، یاقوت سرخ، آمیتیست و توپاز.

بهترین سنگ برای زنان متولد آذر

خصوصیات زنان آذر

توپاز آبی برای زنان ماه تولد آذر بسیار سنگی مناسب است که باعث باز شدن بخت و اقبالشان می شود. توپاز آبی با احساسات زنان متولد آذر هماهنگ است و به آنها کمک می کند.

به همراه داشتن آن موجب تنظیم و متعادل کردن احساسات و ادراک زنان آذر ماهی می شود. همچنین سنگ های دیگری مانند یاقوت سرخ، یاقوت زرد، آمیتیست، بریل و فیروزه برای آنان مفید و مناسب است.

سایر سنگهای مناسب برای ماه تولد آذر

ویژگی و فواید دیگر سنگ های مرتبط برای ماه تولد آذر را قصد داریم در این مقاله به شما عزیزان معرفی کنیم

روبی یا یاقوت سرخ سنگی خاص

روبی یا یاقوت سرخ سنگی خاص

دلیل رنگ یاقوت سرخ کروم، تیتانیوم و آهن می باشد و ساختار آن از سیلیکات اکسید آلومینیوم تشکیل شده است. دارای رنگ بندی قرمز صورتی تا آلویی دارد و رنگ های دیگر آن به انواع یاقوت زرد کبود و یا سافیر نام گذاری می شود.جزء سنگ های سخت و مقاوم با درجه سختی 9 از 10 میباشد.

برمه دارای بهترین یاقوت های سرخ می باشد و همچنین تایلند نیز از منابع مهم این سنگ است. سریلانکا که به جزیره سنگ های قیمتی معروف است یاقوت های سرخ آن دارای رنگ ملایم تر می باشد. از روش هایی که به توان یاقوت اصل از تقلبیی را تشخیص داد اشعه ماورا بنفش است. اگر اشعه ماورا بنفش از آن عبور کند طبیعی و در غیر این صورت نوع مصنوعی آن می باشد.

سنگ های دیگری نیز وجود دارد که از لحاظ ظاهری شبیه به یاقوت و با آن اشتباه گرفته می شوند. از منابع دیگر این سنگ به پاکستان، امریکا، افریقا، روسیه، استرالیا، نروژ، افغانستان و هند می باشد.

خواص و تاثیرات یاقوت سرخ

خواص و تاثیرات یاقوت سرخ

ترغیب کننده فرد در جهت رشد و سعادت می شود. باعث مقابله با سطح تاریک زندگی و روشنی بخش زندگی می باشد. موجب افزایش خلاقیت و آگاهی در فرد می شود. رونق در کسب و کار  افزایش رزق و روزی از دیگر خواص این سنگ است. سنگی مناسب برای هدیه روزه ولنتاین و نامزدی است زیرا  نشان دهنده عشق و علاقه زیاد بین دو نفر می باشد.

باعث افزایش تمرکز، ارتقا سطح ذهنی و کمک به  فرد در تصمیم گیری می شود. قرار گرفتن این سنگ بر روبروی سینه مناسب برای بهبود بیماری های قلبی، سرطان خون، تصفیه و تنظیم فشار خون می باشد. کاهش درد های قاعدگی و بهبود مشکلات جنسی و نا باروری از دیگر خواص یاقوت سرخ است.

مانع از ابتلا به بیماری های واگیر دار و ویروسی خطرناک می شود و موجب افزایش هیبت و شکوه در فرد می شود. ماه های تولد آبان، دی، اسفند و آذر از ماه های مرتبط با این سنگ می باشد. همچنین سنگ اصلی ماه تولد تیر یاقوت سرخ است.

آمیتیست; ماه تولد آذر

آمیتیست; ماه تولد آذر

این سنگ دارای رنگ بنفش و در دسته کوارتز ها قرار دارد. هرچه رنگ آمیتیست پر رنگ تر و اعلا تر باشد ارزش آن بیشتر است. رنگ بندی این سنگ از ارغوانی روشن تا بنفش تیره می باشد. همچنین دارای پدیده دو رنگی ضعیف نیز می باشد. در گذشته این سنگ از الماس هم ارزشمند تر بوده است.

رنگ موجود در آن به دلیل وجود ناخالصی های منگنز، تیتان و آهن می باشد. آمیتیست هم نو ع مات دارد و هم شفاف و در کار های هنری یا تسبیح بیشتر از نوع لایه لایه آن ک به رنگ شیری رنگ است استفاده می شود.

دارای سختی 7 از 10 می باشد و ساختاری شش وجهی دارد. نور خورشید ممکن است باعث تضغیف رنگ آمیتیست شود. این سنگ منابع فراوانی دارد و جزء سنگ های نیمه قیمتی می باشد.

خواص و تاثیرات آمیتیست

خواص و تاثیرات آمیتیست

نقش حامی و محافظ در برابر بلایا و  حوادث را دارد . انرژی منفی و شر را به انرژی مثبت و عشق تبدیل میکند و از فرد حمل کننده در برابر حوادث و یا مرگ غیرطبیعی حفظ میکند. این سنگ برای  مردان در جذب زنان  به  خود مفید است. باعث کاهش توهم، افزایش عملکرد نیم کره راست مغز و بهبود توانایی های روحی درفرد می شود.

تاثیر گذار بر چاکرای ششم (چشم سوم) و هفتم (تاج) می باشد. همچنین موجب بهبود افکار در مسیر معنوی، الهام، بینش، هدایت، روشن بینی و شفا می شود. برای بهبود سردرد های عصبی و میگرن سنگی مناسب و باعث بهتر شدن مشکل بی خوابی در افراد می شود.

سنگی بسیار عالی برای مدیتیشن و مراقبه است کمک کننده به کنار گذاشتن عادت های بد و اعتیاد. ماه های مرتبط با آمیتیست اسفند، آبان، آذر و سنگ اصلی ماه تولد بهمن می باشد.

بریل طلایی

بریل طلایی

رنگ بندی این سنگ به دلیل ناخالصی های موجود در آن است و اگر خالص باشد عموما بی رنگ است. هم نوع شفاف و هم نیمه شفاف آن موجود می باشد. این سنگ دارای رنگ های زرد، سبز تا قرمز و سفید است و زمرد بریل سبز می باشد. رنگ های مختلف این سنگ با نام های مختلفی شناخته می شود.

رنگ زرد آن هلیودور، آبی آن آکوامارین، رنگ صورتی آن مورگانیت و گونه های پر رنگ آن را به نام بیکسبیت نام گذاری کرده اند. رنگ بندی متنوع و خیره کننده دلیل شهرت این سنگ میباشد و همچنین از سختی بالایی برخوردار است.

خواص و تاثیرات بریل

خواص و تاثیرات بریل

گذشتگان از این سنگ برای درمان بیماری ها و مشکلات مثانه ای و سنگ کلیه از این سنگ استفاده می نموده اند. به این صورت که این سنگ را درون آب به مدت 24 ساعت قرار داده و سپس آن آب را به بیمار برای نوشیدن و درمان شدن می دادند.

از خواص دیگر این سنگ که از دیر باز به آن معروف بوده است سنگ شفا بخش و و برای غیب گویی از آن استفاده می کرده اند. از فرهنگ و سنت های قدیم بجا مانده که با در دست داشتن این سنگ افرادی که تنبل و کند ذهن هستند سخت کوش تر و ذهن باهوش تری پیدا می کنند. در دست گرفتن این سنگ کمک کننده برای یاداوری مکان اجسام گم کرده و پیدا کردن راحت تره آنها می باشد. ماه تولد مرتبط با این سنگ آبان و آذر می باشد.

یاقوت زرد سنگی مرتبط با متولدین آذر

یاقوت زرد سنگی مرتبط با متولدین آذر

یاقوت زرد به دلیل رنگ زیبا از زرد لیمویی روشن تا زرد خوش رنگ محبوبیت زیادی در بین جوهرات دارد. بخاطر همین موضوع جزء خاص ترین سنگ های این ماه میباشد. دارای جایگاه ویژه ای در کتاب مقدس هندو و طالع بینی ودا است و جزء 9 سنگ جواهر مقدس به حساب می آید.

مهم ترین عامل در ارزش گذاری یاقوت زرد رنگ آن است. اکثر سنگ های یاقوت توسط حرارت بهسازی شده تا رنگ بهتر و جذاب تری داشته باشند. از سنگ هایی که ممکن است با یاقوت زرد اشتباه گرفته شود لعل زرد است. به دلیل تشابه زیاد بین این د سنگ از راه تشخیص آن جلا، تست وزن مخصوص، تراوت  گذاشتن در آتش می باشد. از منابع موجود این سنگ می توان به برزیل، هند، برمه، امریکا، استرالیا و کشور های آفریقایی اشاره کرد.

خواص یاقوت زرد

خواص یاقوت زرد

از خواص این سنگ بهبود عملکرد دستگاه گوارش، روده ها و تنظیم متابولیسم بدن می باشد. برای مشکلات کبدی، کیسه صفرا و پاکسازی سموم از بدن نیز مناسب است. موجب نشاط و سرحالی و برطرف شدن خستگی های روحی از بدن می شود.

قرار دادن این سنگ در زیر بالشت برای خواب های پریشان بسیارمناسب است. سیستم ایمنی بدن را تقویت و برای ناتوانایی های جنسی مفید است. مشکلات زناشویی را بهبود می بخشد. همچنین زایمان را آسان و موجب افزایش ثروت، رفاه و موفقیت می شود. می گویند این سنگ را برای تاثیر گذاری بیشتر درون انگشت اشاره در دست کنید. همچنین اگر دختری این سنگ را حمل کند زود ازدواج میکند.

سنگ توپاز

سنگ توپاز

توپاز دارای طیف رنگی آبی، طلایی، بی رنگ و صورتی می باشد. صورتی و طلایی این سنگ بسیازر کمیاب است و به سختی یافت می شود. رنگ آبی آن محبوب ترین رنگ در بازار است و سختی آن 8 از 10 می باشد.

جزء سنگ هایی می باشد که تراش آن سخت و جلا دادن و سوار کردنشان نیاز به مهارت بالایی دارد. از برخورد آن با اجسام و اشیاء تیز باید خودداری نمود زیرا باعث خراشیده شدن آن می شود. از تماس با مواد شوینده و اسید سولفوریک و گرمای زیاد نیز باید آن را محافظت نمود.

از کشور هایی که منابع این سنگ میباشد به ایران، سوئیس، روسیه، مکزیک، استرالیا، امریکا، پاکستان، آلمان  ژاپن می توان اشاره کرد.

 فواید و تاثیرات توپاز

 فواید و تاثیرات توپاز

پاکسازی و تنظیم چاکرای گلو و ایجاد آرامش درونی و هماهنگی در بدن، بهبود سریع تر زخم ها و اعصاب از خواص توپاز آبی می باشد. مناسب برای هنرمندان و الهام بخش است. برای بهبود تار های صوتی، تقویت صدا، برطرف شدن گرفتگی  التهابات گلو این سنگ را می توان در روبروی چاکرای گلو قرار داد. برای سردرد های عصبی و استرسی و تقویت اعصاب نیز قرار دادن آن بروی چاکرای سر بسیار مفید است.

توپاز طلایی نیز برای پاکسازی و تنظیم چاکرای خورشیدی مناسب است. این سنگ را مرتبط با خدای خورشید میدانسته اند. در مراسم دینی بومیان افریقا برای ارتباط با دنیای ارواح از این سنگ استفاده می کردند. باعث افزایش انرژی حیاتی و تنظیم سازمان بدن می شود.

افرادی که مشکلات کبدی و پوستی دارند این سنگ را میتوانند در روبروی چاکرای خورشیدی قرار داد. در تعادل قرار دادن متابولیسم بدن از دیگر خواص این سنگ بوده که برای افرادی که بسیار لاغر یا بسیار چاق هستند مفید است. بی خوابی و افسردگی را درمان و باعث افزایش  خلاقیت، خود باوری، بهبود خلق و خو و شادابی روح می شود. همچنین از توپاز به عنوان محافظ نیز یاد شده است. ماه ای تولد مرتبط با این سنگ فروردین، مرداد، آذر و سنگ اصلی متولدین آبان می باشد.

خصوصیات و ویژگی های متولدین آذر

نشان این ماه کماندار است و متولدین آذر کماندارانی ماهر و شاد هستند. انسان هایی شجاع، باهوش و فعالی هستند و در زندگی خود هیجان بسیاری دارند. متولدین آذر افرادی بسیار شوخ طبع و رک و راست هستند و در صحبت کردن و نظر دادن زیاد به این موضوع توجه نمی کنند که ممکن است شما ناراحت شوید. به دلیل مهربان و دلنازک بودن زمانی که متوجه شوند دیگران از دستشان ناراحت شده اند سعی میکنند تا آن را جبران و از دلشان در بیاورند که ممکن است اوضاع را گاهی بد تر کنند.

در سر جای خود بی تحرک نمی توانند بمانند و همیشه در جنبو جوش هستند. ساکن بودن باعث آزار روح آن ها می شود. بسیار افرادی هدف مند و ثابت قدم هستند و از قد های خود را محکم بر میدارند.

متولدین آذر عاشق هیجان هستند چه خطرناک باشد و چه شاد کننده، آنها آن کار را انجام می دهند. عموما انسان هایی پر حرف و پر صر صدایی می باشند اما برای مشاوره دادن به دیگران بسیار افراد مناسبی هستند. ممکن است در دوران نوجوانی بسیار متعصب و مذهب گرا باشند و به عقاید خود پایبند اما بعد از گذشت زمان و رشد کردن کم کم طرز فکرشان تغییر میکند و افرادی منطقی تر نسبت به مذهب می شوند.

دارای روحیه ای بسیار ماجراجو مخصوصا در مسائل عاشقانه می باشند و سعی نکنید تا آن ها را محدود کنید زیرا باعث افسردگی و عصبی شدن آن ها می شود. متولدین آذر در عین شکمو بودن افرادی منطقی و باهوش هستند و دارای روحیه ای مددکار می باشند. مملو از نبوغ و تفکر و به دلیل تنفر از بیماری و ساکن بودن سعی میکنند به پیری فکر نکنند.

از ویژگی های ظاهری آن ها بخواهیم بگوییم، جمجمه ای بزرک و خوش ترکیب و دارای پیشانی بلند یا پهنی می باشند.صورتی شاد دارند و دارای هیکلی اغلب درشت و قد بلند و یا کوتاه و ریز می باشند. از دیگر ویژگی هایشان به مهربانی،راستگویی،آرمان گرایی، شجاعت و ورزشکار بودن میتوان اشاره کرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
نظرات شما رو دوست داریم، لطفا نظر دهیدx